در دوره هفتم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان به منظور ارتقای جایگاه برند در تبادلات و تعاملات اقتصادی و فرهنگی، کمیسیون برند به ریاست مرد اقتصادی اصفهان، محمد رضا رجالی تشکیل شد؛ کمیسیونی که به خاطر حضور فرد تاثیر گذار در معادلات اتاق بازرگانی و ارتباط با ساختار قدرت توانست از نفوذ بالایی در ارکان سیاسی و اجتماعی استان همچون استانداری و شهرداری اصفهان برخوردار گردد. یکی از کارکردهایی که این کمیسیون برای خود تعریف‌کرد؛ ایجاد برند شهری برای اصفهان بود که منجر به تشکیل شورای عالی سیاست گذاری برند اصفهان شد؛ شورایی که از اهداف آن ایجاد بستر مناسب و هماهنگی لازم بین نهادهای دولتی و غیردولتی برای ارتقای برند منطقه‌ای اصفهان در سطح ملی و بین المللی و ایجاد هم افزایی منابع و تصمیم گیری های مرتبط با حوزه برند در استان و تسهیل و رفع موانع در قوانین و تصمیم گیری های مرتبط با حوزه برند به ویژه در حوزه توسعه سرمایه گذاری و گردشگری بود.

همچنین این کمیسیون تلاش کرد با ارتباط با شورای شهر اصفهان و شخص شهردار وقت در سال ۱۳۹۲ ، ساختاری نیز با همین کارکرد در شهرداری ایجاد و حمایت مقامات استانی و شهری را نیز جلب کند. قرار بر آن شد تا با عنوان برند اصفهان همانند برند شهرهای معتبر در سطح جهان بتوان اصفهان را فراتر از نام یک شهر به جهانیان معرفی کرد و به محصولات ساخت این شهز هویتی با نام اصفهان و اصالت ایرانی داد. این حرکت زیبا و مبارک برای شهری که علیرغم دارا بودن پتانسیل بالا، همچنان از جذب حداکثری سرمایه گذار در بین کلان شهرهای ایران محروم است می‌توانست راهگشای بسیاری از مشکلات باشد و فرهنگ و اقتصاد این شهر را با جامعه جهانی گره بزند اما با گذشت بیش از سه سال از طرح موضوع و اتمام دوره هفتم و شروع دوره هشتم هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و تبدیل کمیسیون برند به کمیسیون گردشگری و برند شهری و برگزاری نشست‌های مختلف، همچنان شاهد نتیجه از ایده مطرح شده نیستیم و تاکنون نه تنها اقدام عملی برای اجرایی نمودن برند شهری ارائه نشده بلکه طرح مکتوب و تفضیلی نیز رونمایی نشده است.

دستیابی به دستاوردهای شهر برندهای مطرح جهانی نیازمند زیرساخت‌ها و ایجاد فرهنگ مطلوب و متناسب با جامعه جهانی است و با شعار و گفتگوهای رسانه ای نمی‌توان به نتایج مطلوبی دست یافت . به واقع اجرای این طرح نیازمند برنامه ریزی بلندمدت و فراهم کردن زیرساخت ها و سرمایه گذاری در کلیه سطوح مدیریت شهری و مدیریت دولتی است اما سوالی که می توان از رییس اتاق بازرگانی اصفهان به عنوان ارگانی که پیش گام در این حوزه شد مطرح کرد این است که با وجود تشکیل کمیسیون و انجام مانورهای تبلیغاتی طی سه سال آخر چه اقدام اساسی برای اجرایی نمودن این ایده صورت پذیرفته است و تاکنون شورای عالی سیاستگذاری برند اصفهان چه موانع قانونی را به منظور هم‌افزایی ملی و استانی برداشته و چه تسهیلاتی را فراهم کرده است؟ در جهان طی مدت سه سال، مجموعه ها و پروژه های بزرگ ملی، طراحی، اجرا و تمام می‌شود اما چه امری باعث می‌شود که طی این مدت در کشور و به خصوص در این شهر ، همچنان در مورد آن فکر می شود و نتیجه ای به دست نمی‌آید؟