موافقت با احداث شهرک صنعتی آذین خودرو
*رضا رضایی: هلدینگ آذین خودرو متشکل از 12 واحد زیر مجموعه با 5هزار نیرو خواستار حداقل 50 هکتار زمین در یکی از استانهای تهران و البرز برای ایجاد شهرک صنعتی است توزیع امکانات و امتیازات صنعتی بین همه تولیدکنندگان بدون در نظرگرفتن حجم فعالیت و توان تولیدی آنان، یکی از ضعف‌های ساختار صنعت کشور است که باید مورد بازبینی قرار گیرد.
رضا رضایی، رئیس هیات مدیره گروه هلدینگ آذین خودرو در دیدار مهندس یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران و هیات همراه از تاسیسات تولیدی شرکت برنز واقع در کیلومتر ۱۶ جاده مخصوص کرج، خواستار بازنگری در نحوه حمایت از واحدهای صنعتی شد.
برنز یکی از بزرگترین واحدهای تولید قطعات تکمیلی و تریینی خودرو است که در زمینی به مساحت 6 هکتار و فضای سرپوشیده‌ای حدود 30 هزار مترمربع برای 700 نفر فرصت شغلی ایجاد کرده و 20 نوع قطعات تزیینی برای انواع خودروهای وطنی تولید می‌کند.
این شرکت که حدود ۲ سال پیش دچار یک آتش سوزی با خسارت سنگین شد، در کمتر از ۵ ماه به همت نیروهای دلسوز شرکت، بازسازی و مجددا راه اندازی شد و هم اکنون با اعمال مدیریت جهادی و طرح‌های تازه آماده اجرای کلیه تعهدات شرکت‌های خودروسازی کشور است.
رضایی که به عنوان پیشکسوت برتر صنعت قطعات خودروی کشور از دکتر روحانی رئیس جمهور در روز ملی صنعت و معدن لوح تقدیر ویژه دریافت کرد، با تاکید بر اینکه تولید فقط ماشین آلات، نیرو و مواد اولیه نیست بلکه فکر و مدیریت در دنیای صنعتی امروز حرف اول را می‌زند، یکی از دلایل اصلی موفقیت گروه هلدینگ آذین خودرو را تفکری دانست که در بطن آن نهفته است.
محل کنونی شرکت قبلا به تولید شیرآلات ساختمانی تعلق داشت و با اینکه زیر نظر "کرودر" آلمان کار می‌کرد، به علت داشتن واحد آبکاری از نظر محیط زیست مشکل ساز بود.اما در حال حاضر یکی از بزرگترین شرکت‌های تولید قطعات خودرو می‌باشد که با واحد پاک و گرید سبز محیط زیست فعالیت می‌نماید .
در حالی که آذین خودرو یکی از اولین شرکت‌های ایرانی است که با کسب استانداردهای جهانی تولید قطعه و راهیابی به شبکه زنجیره جهانی تولید و قطعه توانست با شرکت رنو جوئینت شده و راه را بر صادرات گسترده محصولات خود هموار سازد، اعمال تحریم‌های شدید غرب علیه ایران این روند را مختل و در نهایت متوقف کرد. اگر این توقف صورت نمی پذیرفت، اکنون حداقل 5 الی 6 نوع برند جدید تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌شد.
تحریم‌ها که شرایط واردات مواد اولیه را به شدت دشوار کرده بود، سوددهی شرکت را به حدی کاهش داد که رضایی تاکید دارد، با وجود گردش مالی ۴۰۰ میلیارد تومانی سال گذشته شرکت که امسال ۸۰۰ میلیارد تومان برآورد شده، سوددهی خالص شرکت به ۲ درصد هم نمی رسد.
رضایی همچنین تاکید کرد: برای هلدینگ آذین خودرو فقط کسب درآمد مهم نیست و با عشق و علاقه مدیران و اجرای طرح‌های آموزشی اصرار دارد بر نگاه نیروهایش به زندگی و دنیا تاثیر بگذارد چون همه چیز با فکر و ایده آغاز می‌شود.
به اعتقاد رضایی، قرار گرفتن ایران در منطقه‌ای که حدود ۶۰۰ میلیون نفر در اطراف آن زندگی می‌کنند، یک فرصت خوب صادراتی به منطقه است که تاکنون از این فرصت طلایی استفاده نشده است.
مهندس صادقی با تائید تلویحی اظهارات برخی مدیران کارخانجات، از صدور بی رویه مجوزهای بهره برداری صنعتی ابراز ناخرسندی کرد و از عزم سازمان متبوعش برای اصلاح این روند و تمرکز بیشتر بر حمایت از واحدهای تولیدی واقعی و خلاق خبر داد.