باربندی برای استراحت!

طبیعت دوستان روش‌های متفاوتی را برای اقامت در طبیعت انتخاب می‌کنند. افرادی که ترجیح می‌دهند با خودروهای شخصی به مناطق دور افتاده و بکر بروند نیاز به ملزومات و تجهیزاتی خاص و ویژه دارند تا اقامت آنها با راحتی و ایمنی بالاتری همراه باشد. در صورتی که از طرفداران مسافرت زمینی با خودروی شخصی هستید، گزینه‌های متفاوتی پیش‌روی شما وجود دارد. می‌توانید شب‌ها را روی صندلی‌های خودرو به صبح برسانید اما قطعا سفری خاطره انگیز را تجربه نخواهید کرد، اما با اندکی هزینه ملزومات لازم را می‌توانید تهیه و مسافرتی متفاوت را تجربه کنید. بر اساس اینکه چقدر اهل این نوع مسافرت هستید انتخاب‌های متعددی پیش روی شماست. نقش خودرو سازهایی مانند مرسدس بنز، فورد
(سریE) و فیات در زمینه ترویج این نوع سفر با ساخت کاروان‌هایی متفاوت با امکانات بالا کاملا تخصصی بوده است و توانسته‌اند خانه‌هایی موتور دار را با طراحی مدرن به صنعت گردشگری معرفی کنند. از سوی دیگر انتخاب‌های هیجان انگیز دیگری با هزینه‌های پایین تر هم وجود دارد.

اخیرا شرکت بلک فینکمپر با معرفی چادرهایی که روی سقف خودروها نصب می‌شوند اعلام کرده است که توانسته چادرهایی را طراحی کند که اطمینان و آسایش را به سفرهای ماجراجویانه می‌افزاید. این چادرها روی سقف خودروهای شاسی‌بلند به راحتی نصب می‌شوند و با ویژگی‌هایی که دارند انتخاب مناسبی برای اقامت خواهند بود. سرعت در استفاده و نصب آسان از ویژگی‌های این چادر جدید است.

تصور کنید در منطقه‌ای زیبا با چشم‌اندازی فوق‌العاده‌ای در حال باد زدن کباب‌ها هستید که خیسی قطرات باران را روی دست خود احساس می‌کنید اما جای نگرانی نیست چون ظرف تنها 5 ثانیه می‌توانید چادر خود را بر پا کرده و در این چادر ضد‌آب پناه بگیرید. بسیاری از خودروهای SUV این قابلیت را دارند که روی سقف آنها این چادرها نصب شوند و شرکت سازنده تلاش کرده است طراحی این چادر به‌گونه‌ای باشد که روی خودروهایی با سقف صاف به راحتی نصب شود. در این چادرها فضای کافی برای استراحت دو نفر وجود دارد و در زمانی که چادر برپا نیست به خاطر رعایت شدن اصول ایرودینامیک چادر جمع می‌شود و به خاطر طراحی خاص سقفش مقاومت چندانی در برابر هوا ندارد و این مساله روی مصرف سوخت خودرو اثری منفی نمی‌گذارد.

در داخل این چادرها امکان قرار دادن تشک، کیسه خواب و بالش وجود دارد و به دلیل اینکه در بالای خودرو قرار می‌گیرد ایمنی بالا تری را فراهم می‌کند. برای نصب اولیه تنها 15دقیقه زمان نیاز است و پس از آن ظرف 5 ثانیه می‌توان آن را باز و در آن استراحت کرد و ظرف 15 ثانیه هم به حالت اول خود برمی‌گردد. قیمت این چادر حرفه‌ای 3300 دلار است و قابلیت نصب روی مدل‌های قدیمی خودروهای شاسی‌بلند را دارد.

مسافرت‌های طولانی مدت با خودروی شخصی ویژگی‌ها و مزایایی دارد که طرفداران خاص خودش را پیدا کرده است. در همین راستا شرکت‌های خودرو‌سازی زیادی تلاش کرده‌اند تا کاروان‌ها و خودروهایی مخصوص این افراد تولید کنند و امروزه در بسیاری از کشورها مسافرت با این کاروان‌ها (Motorhome) کاری مرسوم شده است. امکانات رفاهی بالا و راحتی زیاد در مسافرت‌های طولانی موضوعی است که افراد زیادی ترجیح می‌دهند به جای پرداخت هزینه‌های بالا به هتل‌ها و مراکز اقامتی با کاروان‌ها سفر کنند. در فواصل مشخصی مناطقی برای این خودروها در نظر گرفته شده است که می‌توانند در امنیت کامل کنار هم پارک کرده و از امکانات این کمپ سایت‌ها با پرداخت ورودی اندک یا رایگان استفاده کنند.

با توجه به وجود این سبک از مسافرت، خودرو سازان هم مدل‌های مختلف کاروان را طراحی و ساخته‌اند و همچنین ساخت و فراهم کردن امکانات مورد نیاز این افراد مورد توجه فعالان بخش گردشگری است. تجهیزات فوق مدرن کاروان‌ها مسافرت را لذت بخش تر کرده است. تریلرهایی که به خودروهای شاسی‌بلند متصل می‌شوند و از نظر امکانات با یک خانه بزرگ برابری می‌کنند هم مورد توجه طبیعت دوستان قرار می‌گیرند. این نوع مسافرت به دلیل هزینه کمتری که در مقایسه با اقامت در هتل‌ها دارد باعث رونق گردشگری می‌شود هر چند هتل‌ها از این مساله سودی نمی‌برند، اما بخش‌های دیگر این صنعت از مزایای چنین مسافرت‌هایی بهره‌مند می‌شوند.

باربندی برای استراحت!

باربندی برای استراحت!