اسکوترهای لوله‌ای برای فرار از ترافیک

استفاده از اسکوتر‌ها این روزها شکل و شمایل متفاوتی پیدا کرده است و می‌توان گفت رواج پیدا کرده و افراد ترجیح می‌دهند از این وسایل سبک و برقی برای جابه‌جا‌یی‌های درون شهری خود استفاده کنند. استفاده از اسکوتر مزیت‌های مختلفی دارد که مهم‌ترین‌ مزیت آن سرعت در جابه‌جایی‌ و اندازه کوچک آنها است. در اسکوترهای دو چرخ این اندازه به حداقل رسیده است و می‌توانند با سرعتی شبیه به دویدن انسان و حتی بیشتر حرکت کنند. موضوعی که اهمیت دارد این است که جابه‌جایی‌ و حمل‌و‌نقل این وسایل باید آسان باشد، برای مثال وقتی به ایستگاه مترو یا اتوبوس می‌رسید باید بتوان به راحتی آن را حمل کرد یا وقتی به محل مورد نظر رسیدید باید بتوان بدون کمترین دردسر آن را به درون ساختمان برد. طراحی لوله‌ای شکل برای اسکوترها یکی از روش‌هایی است که پیشنهاد شده است و بر این اساس اسکوترهایی هم ساخته شده که سهولت در حمل‌و‌نقل از مزیت‌های آن است.

شرکت «گوتیوب» با طراحی مدل‌های جدیدی از اسکوتر که به راحتی به‌صورت لوله روی شانه می‌توان حملش کرد راه حل مناسبی پیشنهاد داده است. در گذشته نمونه‌های تاشوی دیگری هم وجود داشته است اما آنچه گوتیوب طراحی کرده است ظریف‌تر و سبک‌تر است که چرخ هایش باعث نمی‌شود لباس‌های شما کثیف شود یا برای جلوگیری از این موضوع نیاز به قرار دادن اسکوتر درون کاور خاصی وجود ندارد. اینکه در زمان تا شدن چرخ‌ها به‌صورتی قرار بگیرند که لباس شما را کثیف نکنند و نیاز به استفاده از کاور یا جعبه‌ای بزرگ نباشد هدف اصلی گوتیوب بوده است. ابعاد استوانه‌ای که این اسکوترها در زمان لوله شدن دارند ۷۴ سانتی‌متر طول و ۱۴ سانتیمتر قطر است که تقریبا اندازه مناسبی است.

اسکوترها عموما از یک فرمان برای تغییر جهت و حفظ تعادل استفاده می‌کنند که در این مدل به‌صورت تلکسوپی به درون بخش دیگری فرو می‌رود. چرخ‌ها هم به درون استوانه وارد می‌شوند و در نهایت اسکوتری استوانه‌ای تشکیل می‌شود که می‌توان آن را در دست یا روی شانه همانند یک کیف حمل کرد. وزن کم این اسکوتر از دیگر مزیت‌های خوب آن است که تنها به ۸/ ۵ کیلوگرم می‌رسد. باتری‌هایی که در این اسکوتر‌ها استفاده شده‌اند باعث می‌شوند تا بتوان مسافتی معادل ۱۲ کیلومتر را طی کرد و سرعتش هم به ۱۶ کیلومتر در ساعت می‌رسد که بسیار مناسب است.

موتور الکتریکی که در این اسکوتر لوله‌ای استفاده شده ۱۲۰ وات است که باعث می‌شود در استفاده‌های شهری حتی با شیب‌های ۱۰ درجه بتوان با آن بالا رفت و در واقع اسکوتر این قدرت را دارد که در مسیرهای پر‌شیب شهری بتواند شما را با سرعتی مناسب حمل کند. چرخ‌های کوچک این اسکوتر به نظر می‌رسد که به راحتی تحت تاثیر دست‌اندازهای جاده‌ها قرار بگیرد ولی این طور نیست و چرخ‌ها می‌توانند ضربات را جذب کنند و در عبور از چاله‌ها و موانع مختلف عملکرد مناسبی دارند. باتری‌های این اسکوتر از نوع ۳۷ ولتی و ۴-Ah است که نیروی مورد نیاز را تولید می‌کند و ظرف دو ساعت می‌توان آن را مجدد شارژ کرد. چراغ‌های LED زیبایی در بخش جلو قرار دارد که باعث می‌شود در شب هم بتوان با این وسیله سبک حرکت کرد. در صورتی که تلفن همراه شما شارژ نداشت هم می‌توان از برق این اسکوتر برای شارژ تلفن همراه یا سایر وسایل استفاده کرد و پورت USB در این وسیله وجود دارد که می‌تواند در سفرهای درون شهری بسیار کاربردی باشد. این اسکوتر با توجه به ساختاری که دارد و همچنین قدرت باتری و موتورش می‌تواند تا ۱۵۰ کیلوگرم را حمل کند.

این ظرفیت بالا در حمل باعث می‌شود بسیاری از افراد بتوانند از این وسیله کاربردی استفاده کنند. به نظر می‌رسد اسکوترها می‌توانند راه‌حل مناسبی برای کاهش آلودگی هوا باشند و افراد در صورتی که این وسایل سبک و پر قدرت سرعت و دامنه حرکتی بیشتری داشته باشند می‌توانند از این وسایل برای رفت و آمد‌های شهری خود استفاده کنند. تنوع در این وسایل بسیار زیاد است اما آنچه اهمیت دارد این است که باید کاربرها در زندگی عادی خود به راحتی از این ابزار مفید و بدون آلودگی استفاده کنند که موضوع اساسی و مهم در این رابطه سهولت در حمل‌و‌نقل است مخصوصا زمانی که نمی‌خواهید از آن استفاده کنید. اسکوترها می‌توانند در کنار حمل‌و‌نقل شهری نقش مهمی در کاهش آلودگی شهری داشته باشند و فاصله‌های بین ایستگاه‌های مترو و منازل را پوشش دهند و نقش مهمی در کاهش زمان جابه‌جایی‌ افراد داشته باشند.

اسکوترهای لوله‌ای برای فرار از ترافیک

اسکوترهای لوله‌ای برای فرار از ترافیک