7 راهکار برای کاهش هزینه «ماه عسل»

امی باتل کرین

بر اساس آمار منتشر شده شرکت گردشگری «کند نست»، در حال حاضر میانگین هزینه زوج‌های جوان در آمریکا برای ماه عسل خود، حدود ۵ هزار و ۱۱۱ دلار (معادل تقریبا ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزارتومان) است. به گفته «جانت هایمن»، معاون مدیر شرکت گردشگری در دیرفیلد، مهم ترین نکته در مورد ماه عسل این است که عروس و دامادها در مورد نوع سفری که می‌خواهند تجربه کنند قبل از برنامه‌ریزی، خوب فکر کرده باشند. علاوه بر این، او معتقد است در ابتدا باید فعالیت‌هایی را که برای هر دو نفر جذاب هستند شناسایی کرده و بعد برای ماه عسل برنامه‌ریزی کرد. با این وجود، برنامه‌ریزی با انواع مختلف تفریحات بسیار دشوار خواهد بود. مانند بسیاری از اتفاق‌های زندگی، برنامه‌ریزی دقیق به شما کمک خواهد کرد تا بهینه‌تر از پول خود استفاده کنید و آنچه را که شما و همسرتان برای ماه عسل خود برنامه‌ریزی کرده‌اید و به آن بیشتر تمایل دارید، به نحو احسن انجام دهید و در عین حال از هزینه‌های اضافی نیز جلوگیری کنید. برنامه‌ریزی خود را با در نظر گرفتن یک بودجه مشخص آغاز کنید چرا که بدون بودجه‌بندی و در نظر گرفتن انواع محدودیت‌های هزینه، مخارج می‌تواند نسبت به بودجه در نظر گرفته شده شما به سرعت افزایش پیدا کند. هنگامی که برای ماه عسل خود برنامه‌ریزی می‌کنید، چند نکته‌ صرفه‌جویی در هزینه را در نیز نظر داشته باشید. که عبارتند از:

1. هرچه زودتر رزرو کنید.

هرچقدر زودتر برنامه‌ریزی کنید، معامله بهتری خواهید داشت. فرقی نمی‌کند که شما یک تور رفت و برگشت ثبت‌نام کنید یا یک کشتی کروز یا اینکه از طریق اینترنت ثبت‌نام کنید یا حضورا به یک آژانس مراجعه کنید، بلکه مهم این است که هرچه زودتر این کار را انجام دهید. منظور از زمان زودتر،شش ماه تا یک‌سال جلوتر است، به این دلیل که اگر زود اقدام کنید، هزینه‌های تور به شدت کاهش پیدا می‌کند و از امکانات بیشتری نیز می‌توانید بهره‌مند شوید.

2. تا آخرین لحظه صبر کنید.

اما اگر شما و همسرتان از آن دسته افراد هستید که انعطاف‌پذیری کامل در سفر خود دارید و می‌توانید با نا اطمینانی سرکنید، مورد‌های زیادی برای رزرو سفر در آخرین لحظه‌ها پیدا خواهید کرد. برخی معتقدند دو هفته قبل از عروسی نیز این امکان وجود دارد. این تور‌ها تور لحظه آخری نامیده می‌شوند.

3. بین عروسی و ماه عسل فاصله بیندازید.

از آنجایی که اغلب عروسی‌ها در تابستان هستند، برنامه‌ریزی برای سفر خود را کمی عقب بیندازید تا با برنامه‌ریزی بیشتر در پول خود صرفه جویی کنید. در نظر داشته باشید که یک سفر آخر هفته بعد از عروسی در خارج از فصل می‌تواند بسیاری از هزینه‌ها را کاهش دهد. ایده فاصله انداختن بین عروسی و ماه عسل احتمالا برای زوج‌هایی که مشغول به کار هستند و برای مقدمات عروسی به اندازه کافی مرخصی گرفته‌اند، بسیار مناسب و جذاب است. فیلدز معتقد است لازم نیست مدت زیادی برای این سفر صبر کنید، اگر شما در یک ماه تابستانی عروسی کنید و در ماه پاییزی به ماه عسل بروید به‌طور قابل ملاحظه‌ای در سفر به مراکز محبوب گردشگری صرفه‌جویی کرده‌اید.

4. «سایت‌های تخفیف‌دار» را دیده‌بانی کنید.

اگر شما قصد دارید یک ماه عسل پر ماجرا را داشته باشید، وبسایت‌های گردشگری رسمی و سایت‌های راهنمای رسمی سفر را به‌طور مرتب چک کنید. گاهی این شرکت‌ها تخفیفات مناسبی را برای مسافران خود قرار می‌دهند. اکثر تورها این روزها از چنین تخفیفاتی برای جذب مشتری خود استفاده می‌کنند و تخفیف خود را روی وبسایت خود قرار می‌دهند، بخصوص اگر شما روزهایی که کمتر مسافر وجود دارد مثل چهارشنبه را برای سفر خود انتخاب کنید. فیلدز خاطرنشان می‌کند که شما می‌توانید با زودتر برنامه‌ریزی کردن برای ماه عسل از بسته‌های ماه عسل با تفریحات زیاد استفاده کنید. علاوه بر این، وی اضافه می‌کند که نیازی نیست در سفر ماه عسل خود هر روز تفریح تجملاتی داشته باشید، تور‌های فوق‌العاده و سفر‌هایی مانند غواصی واقعا هزینه‌های ماه عسل شما را بسیار افزایش می‌دهد، بنابراین در مورد تورهای اضافی، حساب شده عمل کنید.

5. برای عروسی در سفر برنامه‌ریزی کنید.

عروسی در سفر، متشکل از جایی که زوج‌های جوان میهمان‌های خود را برای عروسی‌شان دعوت می‌کنند و همزمان شهری که می‌خواهند به آن سفر کنند است. این کار دو مزیت دارد، اول اینکه شما نیازی نیست بعد از عروسی دوباره به سفر بروید بلکه میهمان‌های شما به محلی که شما درنظرگرفته‌اید، می‌آیند. دوم اینکه چون برای اغلب میهمان‌ها سخت است که این مسافرت را برای عروسی شما انجام دهند، در نتیجه هزینه‌های مواد غذایی، نوشیدنی و سایر هزینه‌ها به‌طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند. علاوه بر این خطوط هوایی برای گروه‌های بیشتر از ۱۰ الی ۱۵ نفر تخفیف‌های ویژه‌ای در نظر می‌گیرد.

6. برای سفر خود یک بسته در نظر بگیرید.

درصورتی که قبلا برای ماه عسل خود برنامه‌ریزی کنید می‌توانید از بسته‌های مختلف سفر که آژانس مسافرتی به شما پیشنهاد می‌دهد استفاده کنید. این بسته‌ها نه تنها شامل وعده‌های غذایی است، بلکه تفریحات محبوبی مانند گشت و گذار با باد یا غواصی را نیز شامل می‌شود. البته ابتدا مطمئن شوید که واقعا می‌خواهید از این فرصت‌ها استفاده کنید. در غیر این‌صورت شما هزینه چیزهایی را خواهید پرداخت که استفاده نمی‌کنید. مثلا اگر شما فرصت نمی‌کنید شام خود را در هتل میل کنید ثبت‌نام در توری که شامل سه وعده غذایی صبحانه و نهار و شام است معنی ندارد.

7. مدت زمان سفر خود را کوتاه کنید.

زوج‌هایی که برای یک سفر طولانی مدت هزینه گزافی را می‌دهند ممکن است از کیفیت هتل خود ناامید شوند، برای همین توصیه می‌شود، به جای طولانی کردن سفر خود از هتل‌های بهتر و با امکانات بیشتر استفاده کنید.

منبع: www.bankrate.com