اگر می‌خواهید بدانید در عرض همین چند ثانیه که نشسته‌اید و به موبایلتان نگاه می‌کنید چند ابزار دیجیتالی مهیج و جالب وارد بازار فناوری دیجیتال شده است، بهتر است با اخبار جدید در این هفته همراه شوید. اینجا هرچند که خبرهایی از آخرین تکنولوژی‌ها را می‌خوانید اما تغییرات ثانیه به ثانیه را می‌توانید روی سایت شرکت‌های قدرتمند تکنولوژی دنبال کنید. حالا اگر این تکنولوژی‌ها قرار باشد در خدمت زیبایی و سلامت هم باشد خیلی جذاب‌تر هم خواهند بود و می‌بینید که گجت‌های جدید امروزی همه فن حریف هم هستند و حتی برای مو، پوست، لباس و کفش هم گزینه‌های خوبی به شمار می‌روند. در ادامه برخی از ابزارهای جالب و هوشمندی که برای زیبایی و سلامت در هفته‌های اخیر به بازار عرضه شده‌اند، آشنا می‌شوید.

پاشنه قابل تنظیم کفش زنانه

یک شرکت فرانسوی تحت عنوان «Zhor-Tech» دو جفت کفش پاشنه بلند هوشمند را در معرض دید عموم گذاشت. شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی کم‌کم در تلاش هستند تا محصولات مربوط به بانوان را با اتصالات متنوع از جمله بلوتوث رو به هوشمند شدن سوق دهند. کفش‌های زنانه Zhor-Tech Digitsole در دو مدل است: یک جفت با کفی کفش گرمایشی و جفت دیگر پاشنه قابل تنظیم مکانیکی. کفی‌های کفش گرمایشی با فناوری‌های قبلی Zhor-Tech تحت عنوان تجاری Digitsole آمده است. اما کفش دارای پاشنه قابل تنظیم مکانیکی جدید هستند. هر دو جفت کفش متناسب با شرایط گوناگون قابل استفاده خواهند بود و از آنجا که بیسیم هستند با یک اپلیکیشن میزان درجه حرارت و بلندی پاشنه‌شان تنظیم خواهد شد.

کفش پاشنه بلند قابل تنظیم از ۱.۷ اینچ تا ۳.۱ اینچ در تئوری، رویای یک زن مدرن است. با این کفش پاشنه بلند هوشمند به‌جای آنکه در موقعیت‌های مختلف از کفش‌های متفاوت با پاشنه‌های کوتاه تا بلند استفاده کنید، می‌توانید به‌وسیله یک اپلیکیشن مرتبط پاشنه‌تان را متناسب با شرایط تنظیم کرد و آسوده‌خاطر باشید. به‌طور مثال، اگر در مسیر متوجه شوید دیرتان شده و عجله دارید می‌توانید پاشنه‌تان را متناسب با شرایط تخت کنید یا اگر در معرض خطر پله‌های آپارتمانتان هستید از این قابلیت بهره‌مند شوید.اما احتمالا کاربرد کفی‌های کفش گرمایشی مفیدتر هستند. اگر ما بخواهیم درباره زیباشناسی صحبت کنیم ابتدا باید مبلغ ۳۰۰ دلار بپردازیم تا کفش‌های پاشنه بلند قابل تنظیم را خریداری کنیم. اگرچه فناوری به کار گرفته Zhor-Tech خیلی ظریف نیست چون در این نوع از کفش، پاشنه‌ها مانند یک کنده فلزی از خود پاشنه بیرون زده‌اند و مانند یک شیرآب به نظر می‌رسند و این تکه بیرون زده، پاشنه را از دیگر پاشنه‌های معمول کمی سنگین‌تر کرده است. Zhore-Tech گفته است هر دو جفت از این کفش‌ها باید هر چهار روز یک بار شارژ شوند و پورت microUSB به منظور شارژ، درست زیر پاشنه قرار گرفته است.

برس موی هوشمند وآرایشگر

برای اهمیت دادن به سلامتی و زیبایی مهم‌ترین شاخص موی سالم است و حالا اگر قرار باشد توسط گجت‌های هوشمند این کار انجام شود خیلی عجیب و دیدنی است. عوامل بی‌شماری در سلامت و مدیریت بهینه موهایتان نقش دارد که مهم‌ترین آنها شانه کشیدن با یک برس مناسب موهایتان است. اگر از یک برس زبر یا خشن به منظور شانه کردن موهایتان بهره می‌برید شانس‌تان را برای داشتن موهایی زیبا کم کرده‌اید. چراکه خود شما در آسیب‌پذیری موهایتان دست خواهید داشت و بدین وسیله کمک می‌کنید تا عمر موهایتان کم و کمتر شود. اما اگر شما از مربی موی Kérastase قدرت یافته با Withings به همراه یک اپلیکیشن رایگان در شانه زدن کمک بگیرید نه تنها از جزئیات کارهای اشتباهی که روی موهایتان پیاده می‌کنید مطلع می‌شوید بلکه با توصیه‌های آن قادر به مراقبت بهتر و درمان خواهید بود.

اما این برس موی هوشمند چه مزایای دیگری نسبت به دیگر برس‌های رایج دارد؟ تکنولوژی به کار رفته در برس هوشمند Kérastase پیچیده‌تر از آن است که تصور می‌کنید. یک میکروفون به همراه این برس وجود دارد که حین شانه زدن به موهایتان صدایی به شما درباره الگوهای درست یا نادرست در روش به کار رفته‌تان هشدار می‌دهد.در کنار این میکروفون یک سنسور وجود دارد که قادر است با هربار برس کشیدن نیرو و فشار وارد بر موها و پوست سرتان را مورد سنجش قرار داده و اگر شانه زدنتان بیش از حد سفت و سخت باشد با شتاب‌سنج و ژیروسکوپ میزان آسیب‌های وارده را اندازه‌گیری خواهد کرد. شما می‌توانید در صورت خشک یا مرطوب بودن موهایتان از این برس استفاده کنید. فقط کافی است به آن بگویید تا متناسب با خشک یا مرطوب بودن، اساس روش مورد کاربردتان را تجزیه و تحلیل کند.

ژاکتی برای جاسازی گجت‌هایتان

دیگر می‌توانید ژاکتی بپوشید که تمام گجت‌ها و خرت و پرت‌هایتان را در آن نگه دارید و باز هم شیک‌پوش محسوب شوید. ژاکت Airport یا فرودگاه قرار است همه چیز را برایتان نگه دارد. این ژاکت به گونه‌ای طراحی شده است که ۱۵ کیلوگرم (معادل ۳۳ پوند) بار در ۱۴ جیب و ۲ پنل جیب جدا شدنی خود جا می‌دهد. همچنین، ژاکت Airport دارای بسته‌های کوچک است. به‌طوری که اگر گجت‌هایتان را به گونه متعادل در جیب‌های آن جاگذاری کنید هنوز می‌توانید از آن به‌عنوان یک پوشش مدرن بهره‌مند شوید. این ژاکت در صورتی که نخواهید از آن استفاده کنید تا شده و به کیف تبدیل می‌شود تا به آسانی آن را به زیر صندلی روبه‌رویتان سُر بدهید.

احتمالا پیش از آماده شدن برای سفر رفتن تجربه کرده‌اید که جمع‌آوری تمام وسایل موردنیازتان در یک فضای محدود درون چمدان تا چه حد خسته‌کننده و طاقت فرساست. به خصوص آنکه مجبور باشید تمام وسایلتان را به‌طور پیچ در پیچ و رول شده بدون هیچ فضای خالی به همدیگر بچسبانید و کیپ تا کیپ هم نگه دارید. این بسته‌بندی تا پیش از رسیدن به مقصد به نظر متفکرانه است. اما پس از رسیدن به مقصد احتمالا با یک کابوس دیگر مواجه خواهید شد و آن کابوس باز کردن چمدانتان است! چمدان به هم ریخته و وسایل به هم ریخته‌تر که باز جاسازی آنها واقعا دشوار است. حالا می‌توانید این ژاکت را برای جا دادن تمام وسایل و گجت‌هایتان خریداری کنید. البته که شما نمی‌توانید با این ژاکت به فرودگاه بروید و باید پیش از آن تمام گجت‌هایتان را تحویل دهید. قیمت این ژاکت از حدود ۱۸۱ دلار شروع می‌شود. جنس این ژاکت براق به نظر نمی‌رسد و پیش از خریدن آن فکر کنید واقعا حمل ۳۳ پوند روی اندامتان واقعا سخت خواهد بود. اما به هر حال با حمل بار کمتر احتمالا مفید است.

معرفی دستگاه هوشمند مراقبت پوست

مراقبت از پوست و مو یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زیبایی و مراقبت‌های سلامتی درافراد محسوب می‌شود و حالا آخرین ساخته‌های تکنولوژی هم سعی دارند این خواسته را جامه عمل بپوشانند. S-Skin یک دستگاه مراقبت از پوست هوشمند است که توسط شرکت سامسونگ ساخته شده است و با استفاده از یک تکه ،روی پوست کار می کند و با میکرونیدلینگ جزئیات پوست را کاوش و با نور LED آن را درمان می‌کند. این دستگاه به حل مشکلات پوست پرداخته و با تصویربرداری از پوست در ناحیه‌های مختلف مشکلات را تشخیص داده و توصیه‌هایی به منظور پیشگیری یا درمان ارائه می‌دهد.

معرفی حلقه تناسب اندام Motiv

به‌جز حلقه ازدواج حالا می‌‌توانید حلقه دیگری در انگشت خود بیندازید که به جز قشنگی ظاهری باعث زیبایی و تناسب اندامتان هم خواهد شد. در این انگشتر شما با جمع شدن تمام دستگاه ردیاب تناسب اندام در یک حلقه مواجه می‌شوید که شگفت انگیز است. عملکرد Motiv متناسب با FitBitها است و میزان ضربان قلب، گام‌ها، خواب و «دقایق فعال» را محتاطانه اندازه‌گیری خواهد کرد.مدیرعامل شرکت Motiv، مایک استراسر ادعا کرده است که این حلقه تناسب اندام به افراد کمک خواهد کرد تا حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته فعال باشند. اگر بخواهیم بعد ظاهری حلقه تناسب اندام Motiv را در نظر بگیریم مانند هر حلقه زینت بخش دیگری بسیار سبک و نسبتا ساده است. این حلقه‌ها در دو رنگ نقره‌ای و رزگلد به همراه یک پوسته تیتانیوم فوق‌العاده سبک روانه بازار خواهد شد.

شارژ باتری حلقه تناسب اندام Motiv بر یک پایه شارژ مغناطیسی که قادر به اتصال پورت USB است صورت می‌گیرد. این حلقه‌ها به‌صورت جفت خواهند آمد. بنابراین، شما با استفاده از حلقه دیگر قادر به شارژ هستید. این محصول دارای اپلیکیشن مرتبط است که تمام اطلاعات خود را به منظور خواندن آسان و ذخیره با فرمت روی دستگاه هوشمندتان می‌فرستد. شما می‌توانید این اطلاعات را هرچند وقت یک بار بدون در نظر گرفتن زمان خواب یا بیداریتان مرور و وضعیت سلامتی‌تان را بررسی کنید. همچنین ردیاب ضربان قلب کار گذاشته در حلقه Motiv به شما گوشزد خواهد کرد چند ساعت نیاز دارید تا به اهداف فعالیتتان برسید. مساله دیگری که باعث تردید در استفاده این حلقه شده بود این بود که باتری حلقه ممکن است به‌دلیل کارکرد زیاد داغ شود و انگشت را بسوزاند. اما سخنگوی شرکت Motiv اعلام کرده است باتری این حلقه به خاطر طرح‌ریزی منحنی پس از یک دوره طولانی بتا از گرم شدن زیاد پیشگیری خواهد کرد. شما می‌توانید این دستگاه را به قیمت ۱۹۹ دلار خریداری کنید که به منظور اندازه‌گیری دقیق، شرکت به شما یک کیت از حلقه‌های نمونه می‌دهد تا حلقه‌تان بر آن اساس اندازه‌گیری و فرستاده شود.

آشنایی با محصولات زیبایی از جنس گجت

آشنایی با محصولات زیبایی از جنس گجت

آشنایی با محصولات زیبایی از جنس گجت

آشنایی با محصولات زیبایی از جنس گجت

آشنایی با محصولات زیبایی از جنس گجت

آشنایی با محصولات زیبایی از جنس گجت