هفته‌ای که گذشت برلین پایتخت کشور آلمان میزبان دوستداران دنیای تکنولوژی بود. نمایشگاه IFA2015 امسال نیز مانند هر سال از 13 تا 18 شهریور در این شهر برگزار و جدیدترین محصولات دیجیتالی شرکت‌های بزرگ تکنولوژی در آن معرفی شد. به همین دلیل این نمایشگاه همواره برای علاقه‌مندان به لوازم الکترونیکی و به‌خصوص تبلت‌ها و گوشی‌های هوشمند جذابیت خاص خود را داشته است. البته تمام ماجرا به گجت‌ها ختم نمی‌شود؛ بلکه در این نمایشگاه انواع لوازم خانگی مانند تلویزیون و لباسشویی و بسیاری لوازم الکترونیکی نیز معرفی می‌شوند. سایت Phonearena در گزارشی به بهترین گوشی‌های هوشمند معرفی شده در IFA2015 اشاره کرده است. اگر شما هم علاقه‌مند به آشنایی با جدیدترین پرچمداران شرکت‌های سازنده تلفن‌ همراه هستید در ادامه با ما همراه باشید.

Xperia Z۵ Premium
شرکت سونی در نمایشگاه IFA ۲۰۱۵ حضور پررنگی داشت و پس از ارائه چندین نسل از گوشی‌های سری اکسپریا زد و به تکامل رساندن آنها، در این نمایشگاه از سه مدل جدید خانواده پرطرفدار زد رونمایی کرد. طراحی این گوشی‌ها بهبود کلی داشته است و از قابلیت‌های ویژه‌ای همچون اسکنر اثرانگشت ادغام شده با دکمه قفل صفحه‌نمایش، مقاومت در برابر نفوذ آب‌های سطحی، سخت‌افزار رده‌بالا و دوربین جدید فوق‌سریع مجهز به یکی از بزرگ‌ترین سنسورهای به کار رفته در گوشی‌های هوشمند برخوردار هستند.
اما قطعا در بین تمامی گوشی‌های هوشمند معرفی شده در IFA2015، گوشی سونی مدل Xperia Z5 Premium جایگاه دیگری دارد.

این گوشی صفحه‌نمایشی با وضوح تصویر 4K دارد و اولین گوشی هوشمندی است که از پنلی با این وضوح تصویر استفاده می‌کند.هر چند طراحی ظاهری به کار گرفته شده در این محصول از نسل‌های پیشین سری زد پیروی کرده، با این حال در دست گرفتن اکسپریا زد 5 پرمیوم بدون شک احساس یک گوشی لوکس را به شما القا خواهد کرد. از جمله مشخصات سخت‌افزاری پرچم‌دار جدید سونی می‌توان به پردازنده 8 هسته‌ای اسنپ دراگون 810، 3گیگابایت حافظه رم، دوربین اصلی و سلفی 23 و 5 مگاپیگسلی اشاره کرد.در داخل گوشی می‌توانید از فضای ذخیره‌سازی 32 گیگابایتی با قابلیت افزایش این فضا به‌واسطه استفاده از کارت حافظه‌ای تا 200 گیگابایت بهره ببرید تا نگرانی از بابت ذخیره فایل‌های ویدئویی 4K نداشته باشید.

Xperia Z۵
گوشی هوشمند اکسپریا زد ۵ از صفحه نمایشی ۲/۵ اینچی بهره برده و بدنه‌ای با فریم فلزی دارد که قاب پشتی ان از جنس فلز و شیشه است. این محصول همچون اکسپریا زد ۴ از پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰ که برپایه معماری ۶۴ بیتی طراحی شده و دوربین پشتی آن نیز دارای سنسوری ۲۳ مگاپیکسلی است. اکسپریا زد ۵ می‌تواند نقش جانشینی شایسته را برای اکسپریا زد ۳ بازی کند و مناسب افرادی است که ترجیح می‌دهند از فبلت‌ها برای صحبت کردن استفاده نکنند.

Xperia Z5 Compact
این دستگاه هوشمند همانند نسخه معمولی اکسپریا زد ۵ از پنل IPS و تکنولوژی‌هایی مانند تریلومینوس و X-reality بهره‌مند شده و از شیشه گرمادیده صنعتی روی خود بهره می‌برد.اکسپریا زد ۵ کامپکت سونی از سنسور تشخیص اثرانگشت ادغام شده با دکمه قفل صفحه‌نمایش نیز استفاده می کند. ابعاد این گوشی ۱۲۷ در ۶۵ میلی‌متر و ضخامت آن به ۹/۸ میلی‌متر می‌رسد. وزن این دستگاه نیز ۱۳۸ گرم بوده و به باتری با ظرفیت ۲۷۰۰ میلی‌آمپر تجهیز شده است. از دیگر مشخصات قدرتمندترین گوشی کوچک اندام اندرویدی می‌توان به پردازنده اسنپ‌دراگون ۸۱۰، ۳ گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی ۲۳ مگا‌پیکسلی اشاره کرد.

Huawei Mate S
از این گوشی می‌توان به‌عنوان اولین تلاش شرکت چینی هوآوی برای رقابت در میان پرچم‌داران اندرویدی یاد کرد. هر چند P۸ این شرکت که چندی پیش از آن رونمایی شد نیز از مشخصات سخت‌افزاری قابل قبولی بهره می‌برد، با این حال از آنجا که قیمت مقرون‌به‌صرفه همیشه یکی از معیارهای اصلی هوآوی از گذشته بوده، باعث می‌شود پرچمداران این شرکت یک پله از رقبای خود عقب بمانند.مهم‌ترین ویژگی این محصول بهره بردن از صفحه‌نمایشی مجهز به فشار نقطه‌ای یا همان فورس‌تاچ است. قابلیتی که اپل آن را ابداع کرده و در نظر دارد از آن در آیفون ۶S استفاده کند. Huawei Mate S از یک سنسور تشخیص اثرانگشت مبتکرانه نیز در پشت بدنه برخوردار است که علاوه‌بر کار اصلی خود یعنی تشخیص اثرانگشت، برای کنترل بخش‌های مختلف سیستم‌عامل نیز می‌توان از آن استفاده کرد.از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به تراشه ساخت داخل HiSilicon Kirin ۹۳۵، سه گیگابایت حافظه رم و دوربین اصلی ۱۳ مگا‌پیکسلی اشاره کرد.

Lenovo Phab
گوشی بزرگ لنوو به نام PHAB که بیشتر می‌توان آن را یک تبلت مجهز به سیم‌کارت نامید، از صفحه‌نمایشی ۹/۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۲۸۰ در ۷۲۰پیکسل بهره می‌برد که انرژی آن توسط یک باتری ۴۲۵۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین خواهد شد. این محصول از تراشه چهارهسته‌ای و نه چندان قدرتمند ۴۱۰ به همراه ۲ گیگابایت حافظه رم بهره می‌برد و دارای ۱۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی داخلی است؛ البته امکان افزایش میزان فضای آزاد با بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی نیز تعبیه شده است.همچون PHAB Plus، گوشی هوشمند PHAB در قاب پشتی از دوربینی ۱۵ مگا‌پیکسلی و در قاب جلویی از دوربینی مجهز به سنسور ۵ مگا‌پیکسلی بهره می‌برد که قادرند در کنار ۳ میکروفون داخلی و فناوری Dolby Atmos تصاویری با کیفیت و صدای بسیار واضح را ضبط کند.

ZTE Axon Elite
گوشی هوشمند Axon Elite از شرکت ZTE از صفحه‌نمایشی ۵ اینچی LCD با وضوح تصویر فول اچ‌دی در کنار محافظ گوریلاگلس ۵/۲D بهره می‌برد و قلب آن را تراشه اسنپ‌دراگون ۸۱۰ در کنار ۳ گیگابایت حافظه رم از نوع LPDDR۴ به تپش درمی‌آورد. از سایر مشخصات بارز سخت‌افزاری گوشی هوشمند Axon Elite که به‌نوعی نسخه جهانی Axon محسوب می‌شود می‌توان به دوربین دوگانه اصلی باوضوح تصویر ۱۸ و ۲ مگاپیکسل، دوربین سلفی مجهز به سنسور ۸ مگاپیکسلی، تراشه پخش صدای باکیفیت بالای ۴۹۶۱Hi-Fi و باتری ۳ هزار میلی‌آمپر ساعتی اشاره کرد.

Lenovo Vibe S1
مهم‌ترین مزیت این گوشی، بهره بردن از دو سنسور دوربین ۸ و ۲ مگا‌پیکسلی در قاب جلویی است. این ترکیب، عملکردی مشابه آنچه پیش از این در دوربین‌های دوتایی گوشی اچ‌تی‌سی دیده بودیم داشته تا دوربین ۲ مگا‌پیکسلی بتواند به تحلیل اطلاعات عمق میدان اقدام کند. از دیگر مشخصات سخت‌افزاری این محصول می‌توان به صفحه‌نمایش ۵ اینچی با وضوح تصویری فول اچ‌دی، پردازنده ۸ هسته‌ای ۶۴ بیتی مدیاتک، سه گیگابایت حافظه رم، حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی و پشتیبانی از کارت حافظه جانبی تا سقف ۱۶۰ گیگابایت اشاره کرد.