دنیای اقتصاد، گروه سیاسی- با بازشماری آراء 38 صندوق اخذ رأی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مشهد و کلات، صحت نتیجه انتخابات در این حوزه تأیید شد.
به گزارش ایسنا، فرماندار مشهد با بیان اینکه پس از اعلام قطعی نتیجه انتخابات مجلس شورای اسلامی نامزدها دو روز فرصت داشتند که شکایت‌های خود را به هیأت اجرایی تقدیم کنند، افزود: ما در این مدت دو دسته شکایت داشتیم، دسته اول شامل ۶ نفر بود که به صورت انفرادی شکایت‌های خود را به فرمانداری ارائه داده بودند که در جلسه مشترک هیأت اجرایی و نظارت به دلیل کلی‌گویی و عدم ارائه مستندات این شکایت‌ها رد شد. وی ادامه داد: اما دسته دوم شکایت از سوی پنج نفر لیست اصلاح‌طلبان به صورت مشترک بود که آنان درخواست تطبیق برخی از نتایج صندوق‌ها را با سامانه و بازشماری تعدادی از صندوق‌های رأی داشتند که با توجه به مستنداتی که به هیأت‎های اجرایی و نظارت ارائه داده شد این شکایت‌ها مورد بررسی قرار گرفت. رضا منصوری تصریح کرد: اصلاح‌طلبان برای ۸۴ صندوق درخواست تطبیق داشتند که این اقدام صورت گرفت و بعضا اصلاحاتی انجام شد و تعداد ۳۸ صندوق با ۱۹۰ نفر نیرو مورد بازشماری قرار گرفت؛ یکی از ویژگی‌های این بازشماری و تطبیق این بود که در تمامی مراحل شخص نامزد یا نمایندگان نامزدها در تمام مراحل تطبیق و بازشماری صندوق‌ها حضور داشتند.

تصویب صحت انتخابات
وی تصریح کرد: اختلافات جزئی در این بازشماری بوجود آمد اما خوشبختانه اختلاف به مقداری نبود که در سرنوشت انتخابات تاثیرگذار باشد و این اختلاف‌های جزئی صورت جلسه شد و طی یک اصلاحیه به وزارت کشور و هیات نظارت تقدیم می‌شود؛ بعد از بازشماری با شفافیت کامل برای نامزدها مشخص شد که شبهه‌ای به صحت انتخابات وارد نیست و صحت انتخابات مشهد و کلات توسط هیأت اجرایی در حضور هیأت نظارت به تصویب رسید. فرماندار مشهد در خصوص میزان تغییر نتایج انتخابات پس از بازشماری تعدادی از آرا، عنوان کرد: تغییرات جزئی در نتایج آرا به وجود آمد که آن هم به دلیل بی‌دقتی اعضای حاضر در صندوق‌ها یا خستگی آنان به وجود آمد که به شرح زیر است:
امیرحسین قاضی‌زاده از 384 هزار و 77 رأی به 386 هزار و 420 رأی رسید
نصر‌الله پژمانفر از ۳۷۷ هزار و ۷۳۴ رأی به ۳۸۰ هزار و ۵۳۶ رأی رسید
محمدحسین حسین‌زاده‌بحرینی از 353 هزار و 118 رأی به 357 هزار و 21 رأی رسید
رضا شیران خراسانی از ۳۴۳ هزار و ۷۲۲ رأی به ۳۴۹ هزار و ۷۵ رأی رسید
جواد کریمی قدوسی از 324 هزار و 450 رأی به 328 هزار و 690 رأی رسید

منصوری با بیان اینکه آراء اصلاح‌طلبان که شکایات خود را به فرمانداری ارائه داده بودند، نیز تغییرات جزئی داشت نتایج این تغییرات را به شرح ذیل اعلام کرد:
حسین امینی از ۲۷۲ هزار و ۷۰ رأی به ۲۷۶هزار و ۳۲۸ رأی رسید
نسرین یوسفی از 251 هزار و 185 رأی به 254 هزار و 269 رأی رسید
علیرضا شهریاری از ۲۴۰ هزار و ۲۱۹ رأی به ۲۴۲ هزار و ۱۷۰ رأی رسید
محمدرضا کلائی از 235 هزار و 695 رأی به 237 هزار و 214 رأی رسید
تقی ابراهیمی‎سالاری از 226 هزار و 645 رأی به 230 هزار و 451 رأی رسید.