صادرات، مشتری مداری و محیط زیست شاخصه های فولاد مبارکه

در دومین روز از هفته دولت، سید محمود نوابی معاون وزیر و رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان به همراه اسرافیل احمدیه رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت ضمن بازدید از خطوط تولید فولاد مبارکه، در دیدار با سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه و معاون فروش شرکت، گفت: فعالیت های این شرکت، آن را به عنوان یک برند مطرح در شاخص های محیط زیست، صادرات، مشتری مداری مطرح کرده است.

وی افزود : در هفته دولت طرحهای زیادی در کشور افتتاح ومورد بهره برداری قرار می گیرد که در این خصوص می توان به ۱۵۵ طرح صنعتی، با سرمایه گذاری ۵۰۰۰ میلیارد تومانی و اشتغال ۹۰۰۰ نفری اشاره نمود که تعدادی از این طرحها در استان اصفهان مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت. رییس سازمان حمایت ازحقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان تصریح کرد: فولاد مبارکه یک واحد سر حال و پویا و جزو یکی از واحدهای صنعتی خوب است که تاکنون توانسته با موفقیت از محل درآمد خود طرحهای توسعه خودش را به خوبی مدیریت و اجرا کند. وی فولاد مبارکه را به عنوان یک واحد سبز در حوزه محیط زیست معرفی کرد و گفت: در حوزه صادرات و مشتری مداری به عنوان رییس سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان باید بگویم که این شرکت یکی از موفق ترین شرکت هایی است که تاکنون توانسته بر اساس عملکرد مناسب خود، تندیس رعایت از حقوق مصرف کنندگان را دریافت کند.

نوابی با ابراز خوشنودی از این بازدید ، خاطر نشان کرد: مدیریت توانمند دکتر سبحانی وافراد با انگیزه در این شرکت یک نشاط و شادابی و انرژی مضاعفی به ما منتقل کرد ، که قابل تقدیر است و وظیفه ما است که در هفته دولت به تمام کارکنان فولاد مبارکه خدا قوت بگوییم. وی با اشاره به برنامه های این شرکت در افتتاح حداقل یک پروژه در هر دو ماه و همچنین تنوع تولیدات و خود اتکایی را رمز موفقیت فولاد مبارکه بیان کرد و گفت: توجه به نیاز داخل به عنوان یکی از اصلی ترین تأمین کننده نیاز واحدهای صنعتی از جمله صنایع خودرو سازی، لوازم خانگی و صنایع پایین دستی ، در حوزه فلز و لوله و پروفیل و توجه همزمان به بازارهای صادراتی و همچنین کمترین اتکا به منابع بانکی را از دیگر امتیازات و موفقیت های این شرکت برشمرد و در این خصوص بانک ها را برای دادن تسهیلات به این شرکت ترغیب کرد زیرا این شرکت را گزینه اول برای دادن تسهیلات با توجه به تولیدات بدون وقفه و تعطیل ناپذیر دانست.

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت در ادامه تصریح کرد: تمام واحدهای این شرکت ارزش افزوده ایجاد می کنند و ما شاهد هستیم که در بحث تعالی سازمانی نیز این شرکت سرآمد است و به عبارتی فولاد مبارکه مجموعه ای از لوح های تقدیر را از تمام دستگاه ها به واسطه عملکرد مناسب خود تاکنون توانسته دریافت کند. وی در پایان با آرزوی موفقیت برای تمامی کارکنان فولاد مبارکه ، اظهار امیدواری کرد که با تلاش کارکنان این شرکت همواره شاهد موفقیتهای بیشتر فولاد مبارکه باشیم. سبحانی مدیر عامل فولاد مبارکه نیز با اشاره به تولیدات این شرکت ، گفت: ما بر اساس نیاز بازار و تقاضای مشتریان تولید می کنیم و همواره باید چه در بازار صادرات و چه در بازار داخل تولیداتمان بر اساس سفارش مشتری باشد، ضمن این که هم به لحاظ کیفی و هم به لحاظ استاندارد مورد نیاز مشتری و ابعادی ناچار هستیم نیاز مشتری را برآورده کنیم و طبیعتاً تولیدمان بر اساس سفارش مشتری است و شاید تنها تولیدکننده هستیم که اول سفارش می گیریم و بر اساس سفارش خط را تنظیم و تولید می کنیم. در چنین شرایطی اگر کالایی هم تولید کنیم که منطبق بر استاندارد و مطابق با سفارش مشتری نباشد ، مرجوع خواهد شد. وی افزود :محصولات عرضه شده در بازار داخلی و همچنین محصولات صادراتی ما که ۳۰ درصد تولیدات ما را تشکیل می دهند، خوشبختانه تا اکنون یک مورد برگشتی و یا ادعا از طرف مشتری روی کیفیت نداشتیم و این یک مزیت برای فولاد مبارکه است که با کنترلی که از طریق تضمین کیفیت و واحد کنترل کیفی در نقاط مختلف خطوط تولید بصورت کنترل های اتوماتیک و چشمی ایجاد کرده ، منطبق با نیاز بازار تولید می کند.