کانال ارتباطی سنا (پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه)
امروزه شبکه‌های اجتماعی سکان دار اقیانوس پرتلاطم اینترنت‌اند. رسانه‌های ارتباط جمعی و به‌ویژه شبکه‌های اجتماعی مجازی، در عصر حاضر نقش عمده و مهمی را در عرصه تغییر و تحولات اجتماعی بر عهده دارند و این وسایل منشأ بسیاری از تحولات معاصر، راهنما و کنترل‌کننده جریان‌ها و تحولات در جهان محسوب می‌شوند.


در ایران نیز نسل‌های مختلف همگام با دنیا در شبکه‌های اجتماعی حضوری فعال دارند به‌طوری که طبق آمار رسمی تنها در تلگرام حدود ۱۴ میلیون نفر عضوند. طبیعی است پیشرفت‌های فناوری علاوه بر مزایایی که دارد آسیب‌هایی هم داشته باشد که این شامل شبکه‌های اجتماعی نیز می‌شود، اما آسیب‌ها باید مدیریت شود و گزینه فیلترینگ به مثابه حذف تکنولوژی است که با توجه به فرصت‌های موازی و عوارض اجتماعی روش مفیدی به‌نظر نمی‌رسد.


2- در جهان معاصر که موسوم به «عصر اطلاعات و ارتباطات» است و رسانه‌ها همه چیز را در تسخیر خود در آورده‌اند؛ کارکرد و اهمیت رسانه‌ها بر کسی پوشیده نیست. یکی از کارکردهای ویژه رسانه‌ها و خصوصا شبکه‌های اجتماعی مجازی، اطلاع‌رسانی و پوشش خبری است. این مجموعه‌ها با ایجاد پوشش خبری کامل در زمینه‌های مختلف اعم از اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و...، سعی در جهت‌دهی به افکار عمومی به سمت اهداف خود را دارند. از این رو، شناخت نحوه اطلاع‌رسانی شبکه‌های اجتماعی مجازی در رابطه با حوادث و تحولات جهانی، امری لازم و ضروری پنداشته می‌شود.به‌دلیل افزایش نفوذ شبکه تلگرام و برخورداری این پدیده از ویژگی سیال بودن و حرکت پویا به‌خصوص ایجاد کانال‌های ارتباطی با ظرفیت بالا، پایگاه اطلاع‌رسانی بازار سرمایه (سنا) نیز در جهت اطلاع‌رسانی کارآمدتر از این شبکه و کانال بهره برده و تاکنون از تعامل با مخاطبان و اطلاع‌رسانی سریع‌تر و جمع و جور آن رضایت دارد. امید است با تدبیر مسوولان محترم کماکان از این امکان برخوردار باشیم.