چندی قبل پیست اتومبیلرانی مجموعه ورزشی آزادی تهران میزبان چهارمین مرحله از سری مسابقات سرعت قهرمانی کشور بود. در این پیکار ۹۲ شرکت‌کننده از ۸ استان کشور حضور داشتند و در قالب کلاس‌های پژو ۴۰۵، ۲۰۶، توربو،BP، BP-GT و آزاد برگزار شد. البته یک کلاس آزاد همگانی هم وجود داشت که خودروهای مختلفی در آن حضور داشتند و آنقدرها تعریف فنی مشخصی نداشت. در حالی که از حدود ساعت ۹:۳۰ دقیقه تماشاگران زیادی در سکوهای پیست حضور داشتند، مسابقه با حدود یک ساعت تاخیر آغاز شد. رضا پازند مسوول کمیته سرعت در خصوص این تاخیر به دنیای ماشین گفت: به دلیل اینکه تعداد زیادی از سنسورهای تایم‌گیری که در اختیار داریم تاریخ رجیستری‌شان به پایان رسیده است، تنها ۱۵ سنسور فعال در اختیار داشتیم و به همین دلیل مسوولان و گروه برگزاری در حال جای‌گذاری و کالیبره کردن سنسورها با خودروها بودند و این روند در خلال برگزاری مسابقه هم وجود داشت. البته سنسورهای جدید سفارش‌گذاری شده و در مسابقه بعدی این مشکل را نخواهیم داشت.

کلاس‌های استانداردی مثل پراید و ۴۰۵ تقریبا این بار هم هیجان خاصی نداشت، ولی این بار کلاس ۲۰۶ کمی متفاوت بود. زیرا فاصله نزدیک شایان افتخاری با شروین‌یگانه باعث شده بود هیجان تا آخرین دور ادامه داشته باشد. عملکرد این دو به خصوص در پیچ‌ها با توجه به ریسینگ‌لاین‌های متفاوتی که انتخاب می‌کردند، بسیار جذاب و پر هیجان بود. کلاس BP هم مثل ادوار گذشته بیشترین شرکت‌کننده را داشت. این کلاس که از جمله کلاس‌های کم هزینه در مسابقات است، با استقبال خوبی رو به رو شده است و رقابت‌های آن نیز جذابیت‌های خودش را دارد. یکی از لحظات جالب در این کلاس اسپین شدن یکی از خودروها در دور اول بود. در حالی که خودرو در پیچ، دور خودش می‌چرخید راننده این خودرو بدون مکث خودرو را در دنده یک قرار داد و مسیرش را ادامه داد!

در کلاس BP-GT هم رقابت جالب بود زیرا دو خودروی سر حال به رانندگی لاله صدیق و محمد مهری در تایم‌گیری و تمرین نشان داده بودند حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. استارت مسابقه با پیشروی محمد مهری همراه بود و در حالی که لاله صدیق بسیار تلاش کرد اما نتوانست جایگاه اول را به دست آورد. در کلاس آزاد همگانی که تقریبا هر خودرویی می‌تواند شرکت کند و چارچوب‌های فنی آن زیاد شفاف نیست، پورشه ۹۱۱ زودتر از بقیه از خط پایان گذشت. شاید بتوان گفت پر‌هیجان‌ترین کلاس، کلاس توربو بود. مسابقه‌ای که با حضور نام‌هایی همچون نادر جعفری، مهدی نوروزی، شهاب پیشانی‌دار و پژمان پاکزاد بسیار پر هیجان بود. بعد از استارت مسابقه و در دور اول پاکزاد به دلیل نقص فنی از مسیر خارج شد تا رقابت بین سه نفر دیگر ادامه داشته باشد. نادر جعفری توانست تا دو دور مانده به پایان مسابقه با اتکا به تجربه و تکنیکش، مهدی نوروزی و شهاب پیشانی‌دار را کنترل کند، اما سرانجام در جایی که دیگر لاستیک‌های معمولی سال ۲۰۱۱ ب ام و او یاری نکرد، شهاب پیشانی‌دار فرصت طلب با اتکا به قدرت موتور و لاستیک‌های سِمی‌اسلیکش از این دو پیشی گرفت و به مقام اول دست یافت.

کلاس آزاد نیز این بار به مسابقات بازگشت و همین موضوع باعث شد این مسابقه پرتماشاگر‌ترین مسابقه سال تا به امروز باشد. مسابقه‌ای که تا ساعت ۲:۳۰ دقیقه به طول انجامید. حضور غلامرضا جنیدی با ب ام و ۱۰ سیلندر، محمد مهری با پرایدی که در روز تایم‌گیری توانسته بود تایم نزدیکی با ب ام و ۱۰ سیلندر داشته باشد، مهدی علی‌اکبری با پونتیاک ترانس ام ( کم هزینه‌ترین خودروی حال حاضر در کلاس آزاد) و مهدی باباطاهری با ب‌ام‌و E۹۲ و ۸ سیلندر جذابیت‌های این کلاس را بالا می‌برد. بعد از استارت یک برخورد بین غلام جنیدی و باباطاهری باعث شد جنیدی که خط یک را در اختیار داشت، اسپین شود و همه از او بگذرند. حتی پرایدهای کلاس جی تی که آمده بودند تا کلاس آزاد به حد نصاب برگزاری برسد. اما جنیدی مسابقه را رها نکرد و با روحیه جنگندگی که داشت توانست دو دور به پایان مسابقه تا جایگاه دوم جلو بیاید. در پایان مرحله چهارم مسابقات، نتایج زیر رقم خورد:

کلاس پراید

۱. ایمان عرب زاده (تهران)

۲.لیلا پیکانپور (اصفهان)

۳.مهیار کسمایی (تهران)

کلاس پژو ۴۰۵

۱.مهرداد صفری (اصفهان)

۲.بهرام‌کمالی (اصفهان)

۳.محسن مقرون (اصفهان)

کلاس ۲۰۶

۱.شروین یگانه(خوزستان)

۲.شایان افتخاری(خوزستان)

۳.مهدی شصتی (خوزستان)

کلاس 6 سیلندر توربو

۱.شهاب پیشانی دار(خوزستان)

۲.مهدی نوروزی (تهران)

استارت آزاد!

استارت آزاد!

استارت آزاد!

استارت آزاد!