چگونه از ویندوز‌فون به iOS مهاجرت کنیم؟

بازار گوشی‏های هوشمند روز به روز در حال تغییر و تحولات است. به فاصله اندکی از معرفی یک گوشی توسط یک شرکت، شرکت دیگری برای حفظ بازار رقابتی خود پرچمدار جدیدش را معرفی می‏کند. حالا در این شرایط کاملا طبیعی به نظر می‏رسد که خریداران برای انتخاب یک گوشی سر درگم شوند. مهاجرت از یک گوشی به گوشی جدید و از یک سیستم‏عامل به سیستم‏عامل‏های جدید یک داستان طبیعی است که حتما کاربران مختلف در طول زندگی خود آن را تجربه خواهند کرد. برخی از کاربران ممکن است سال‏ها از گوشی با سیستم‏عامل اندروید استفاده کرده باشند و حالا بخواهند به سمت گوشی‏های شرکت اپل، یعنی آی‌فون مهاجرت کنند. در شماره‏های پیشین این هفته نامه نحوه مهاجرت از سیستم‌عامل اندروید به ios را به شما آموزش داده‏ایم. اما شاید حالا شما به‌عنوان یک کاربر سیستم‏عامل ویندوزفون با دیدن گوشی جمع و جور جدید آی‌فون یعنی SE بخواهید به این سیستم‏‏‏عامل نقل مکان کنید. اگر برای مدتی طولانی از ویندوزفون استفاده می‏کردید قطعا حجم بالایی از اطلاعات را در تلفن خود نگهداری کرده‏اید؛ از لیست مخاطبان، عکس‏ها و فیلم‏ها گرفته تا حساب‏های پست الکترونیکی، پیام‏ها و برنامه‏های کاربردی. برای سیستم‌عامل iOS برخلاف اندروید برنامه‏ای وجود ندارد که این انتقال را به‏صورت خودکار انجام دهد، اما خوشبختانه برنامه‏های ذخیره‏سازی آنلاین و نرم‏افزارهای iOS نظیر اسکایپ، اوت‏لوک و آفیس وجود دارند که این انتقال را بیش از پیش آسان خواهند کرد.

در این روند، با وجود امکان استفاده از سیستم‏های ذخیره‏سازی آنلاین شرکت اپل، به برنامه itunes برای انتقال موسیقی و مدیریت تلفن و انتقال اطلاعات مثل گذشته نیاز نخواهید داشت اما برای مواردی مانند انتقال فایل‏های حجیم و تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات، نیازمند به‏کارگیری این برنامه خواهید بود. در این موارد است که وجود آیتونز به اولویت اول برای شما تبدیل خواهد شد. مالکان دستگاه‏های مجهز به سیستم‏عامل مک به‏طور پیش‏فرض از برنامه آیتونز بهره می‏برند اما رایانه‏های ویندوزی باید این برنامه را برای استفاده از این آموزش نصب کنند. در ادامه به شما آموزش خواهیم داد که چگونه اطلاعات روی سیستم‏عامل ویندوزفون خود را به سیستم‏عامل ios منتقل کنید.

انتقال لیست مخاطبان، تقویم و پست الکترونیکی

گوشی‏های هوشمند در دسترس ما دیگر فقط برای برقراری تماس‏های عادی و روزانه به‌کار گرفته نمی‏شوند بلکه به‏ وسیله‏ای برای برقراری ارتباط سریع و همواره در دسترس تبدیل شده‏اند. تلفن‏های هوشمند هر دو وظیفه مدیریت ارتباطات و کارهای ما را به خوبی انجام می‏دهند که این مساله، انتقال اطلاعاتی نظیر نامه‏های الکترونیکی و تقویم روزانه را در اولویت قرار می‏دهد. به گزارش« فارنت » خوشبختانه شرکت اپل انجام این روند را آسان کرده است. با فرض اینکه شما از حساب کاربری مایکروسافت برای نگهداری از‏این سه دسته داده استفاده می‏کنید، انتقال آنها به آی‌فون با سهولت انجام خواهد شد. قبل از شروع هر‏کاری این امر ضروری است که از داشتن نسخه پشتیبان از اطلاعات خود (در رایانه) مطمئن شوید. پس از این، در آی‌فون خود به منوی تنظیمات رفته و پیمایش به سمت پایین را ادامه داده تا تنظیمات مربوط به mail,contacts,calendars نمایان شود سپس گزینه Add Account را لمس کنید.حال شما می‏توانید هر تعداد از حساب‏های خود را که شامل outlook and exchange هم می‏شود اضافه کنید. در نهایت نیز مراحل ایجاد ارتباط میان تلفن هوشمند و اطلاعات شخصی ذخیره شده خود را انجام دهید. بلافاصله بعد از ایجاد حساب، آن را لمس کنید و از فعال بودن گزینه همگام‏سازی اطلاعات اطمینان حاصل کنید. از این به بعد شما تمامی اطلاعات موجود در حساب مایکروسافت خود را که شامل اطلاعات تماس و پست الکترونیکی و تقویم می‏شود، در آی‌فون خود به همراه خواهید داشت. شما همچنین گزینه‏ای مربوط به برنامه Microsoft outlook در اختیار خواهید داشت تا به ‏وسیله آن تقویم و پست الکترونیکی خود را مدیریت کنید. این برنامه از سوی بسیاری از مالکان آی‌فون‏های تولید اپل به‏عنوان بهترین برنامه برای دریافت ایمیل یاد می‏شود.

انتقال تصاویر و ویدیوها

اگر می‏خواهید آرشیو تصاویر خود را از تلفن هوشمند قدیمی به تلفن جدیدتان انتقال دهید ما به شما توصیه می‏کنیم تا از این کار صرف‌نظر کنید، زیرا در ویندوزفون شما از کارت‏های حافظه به‌عنوان ابزار ذخیره‏سازی اطلاعات و تصاویر استفاده می‏کرده‏اید که دیگر جایی در آی‌فون ندارند و اپل، سیستم ذخیره تصاویر به‏صورت آنلاین را در ازای پرداخت حق عضویت جایگزین این ویژگی کرده است. راه‏حل بهتر در این زمینه، ایجاد نسخه پشتیبان از تمامی محتویات چندرسانه‏ای روی رایانه و یا سرویس‏های آنلاین ذخیره‏سازی و سپس اقدام برای بازگردانی اطلاعات از آن‏ مکان خواهد بود. بهترین گزینه، استفاده از سرویس‏های ذخیره‏سازی آنلاین است. اگر شما از ویندوزفون استفاده می‏کنید از این شانس برخوردارید که آرشیو تصاویر خود را به‏صورت خودکار در OneDrive ذخیره کنید. اگر از این ویژگی بی‏بهره هستید آرشیو تصاویر را در Microsoft Cloud ذخیره کنید. همچنین شما می‏توانید از برنامه‏ها و سرویس‏های دیگری مثل وان‏درایو برای آرشیو بدون نقص اطلاعات خود استفاده کنید. با نصب برنامه OneDrive از اپ‏استور، ‏ دسترسی کاملی به تمامی عکس‏ها در هر جایی که باشید، فراهم خواهد شد.

اگر شما یکی از کاربران Dropbox یا سایر برنامه‏های مشابه با همین ویژگی‏ها هستید ابتدا از آپلود کامل تمام اطلاعات خود اطمینان حاصل کرده و سپس برنامه Dropbox مخصوص آی‌فون را دانلود و اجرا کنید. با توجه به محدودیت موجود در حافظه و غیرقابل ارتقا بودن آن در آی‌فون، اگر می‏خواهید دسترسی کاملی به تصاویر ویندوزفون قدیمی خود داشته باشید ما به‏طور حتم شما را به استفاده از برنامه‏های ذخیره‏سازی آنلاین تشویق می‏کنیم. اگر شما به‏هر دلیلی نمی‏خواهید و یا نمی‏توانید از این دسته برنامه‏ها استفاده کنید اطلاعات ذخیره شده خود را با استفاده از کابل به رایانه خود انتقال دهید.در صورتی که از ویندوز ۱۰ استفاده می‏کنید، انتقال تصاویر به راحتی هر چه بیشتر امکان‏پذیر خواهد بود. شما همچنین می‏توانید با بهره‏گیری از نرم‏افزار Phone Companion و مراجعه به قسمت انتقال فایل این جابه‌جایی را عملی کنید. این روند، از آنجایی که برنامه ویندوزفون دیگر در مک برای دانلود در دسترس نخواهد بود، کمی پیچیده‏تر خواهد شد. برای انتقال تصاویر از کامپیوتر به آی‌فون باید از برنامه آیتونز استفاده کنید. برای انتخاب محتوای لازم برای انتقال از کامپیوتر به آی‌فون، تلفن خود را به ‏وسیله کابل به درگاه USB وصل کنید.

برنامه‏های مایکروسافت

مایکروسافت یکی از حامیان بزرگ برنامه‏ها و سرویس‏های میان پلت‌فرمی است. به این ترتیب تمام برنامه‏های محبوب برای استفاده در آی‌فون در دسترس خواهند بود و می‏توانید از تمامی امکانات آنها استفاده کنید.

محتوای موسیقی و ویدئو

آی‌فون وitunes سرمایه‏گذاری بزرگی در موسیقی کرده‏اند. اگر شما مجموعه عظیمی از موسیقی در رایانه خود دارید و این مجموعه را با دستگاه ویندوزفونی خود همگام‏سازی کرده‏اید به راحتی می‏توانید محتویات مورد نظر خود را به ‏وسیله آیتونز به تلفن خود منتقل کنید.

برنامه‏های محبوب و کاربردی

اپ‏استور، فروشگاه بزرگی برای پیدا کردن برنامه‏های کاربردی است. شما همچنین می‏توانید برنامه‏های عرضه شده از سوی گوگل را از اپ‏استور دانلود کنید. همچنین صد‏ها هزار بازی و و عنوان سرگرم کننده مرتبط با آی‌فون در آن در دسترس قرار گرفته است. با این اوصاف، پیشنهاد می‏کنیم سر زدن به اپ‏استور اپل را فراموش نکنید.