ساخت بتن C50 تا سال 1404
دبیر سیزدهمین همایش روز بتن گفت: تا سال 1404 با ساخت بتن C50 مقاومت ساختمان‌ها 50 برابر افزایش می‌یابد.

موسی کلهری دبیر سیزدهمین همایش روز بتن با اشاره به این که انجمن بتن ایران در نظر دارد همانند سال‌های گذشته در روز شانزدهم مهر ماه سیزدهمین همایش روز بتن را در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار کند، گفت: دانشگاه و صنعت دو رکن اساسی توسعه در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود و همکاری بین این دو نهاد شرط لازم برای موفقیت و شتاب بخشیدن به فرآیند توسعه ملی است.

کلهری با اشاره به این که الگوهای پیوند و ارتباط دانشگاه و صنعت به میزان زیادی تحت تأثیر عوامل درون و برون سازمانی صنعت و دانشگاه است گفت: اما نقش انجمن‌های علمی، تخصصی و صنفی نقش موثر و مهمی دارد بنابراین انجمن بتن ایران محور اصلی سیزدهمین همایش بتن، صنعت و دانشگاه است.

وی تصریح کرد: در مسابقات و المپیادهای علمی، کنفرانس‌های علمی، داخلی و خارجی نشریات بین‌المللی شاهد رشد فزآینده دانشگاهیان ایرانی اعم از استاد و دانشجو هستیم. کلهری با اشاره به اینکه بارها در کنفرانس ملی بتن ایران تأکید و تأیید شده است که ما در حال حاضر در حال حرکت در مرزهای دانش هستیم اما متأسفانه نتایج و اثرات این پیشرفت‌های علمی و پژوهشی کمتر در ساخت و سازهای متعارف شهری و زیربنایی دیده می‌شود.

دبیر سیزدهمین همایش روز بتن اظهار داشت: در نظر داریم میزگرد تخصصی با محوریت همکاری دانشگاه و صنعت بتن را با حضور جمعی از اساتید و صاحبنظران ذی‌صلاح در حوزه صنعت و دانشگاه برگزار کنیم.
وی خاطرنشان کرد: سعی خواهیم کرد تا سال 1404 بتن C50 را که در حال حاضر در تمامی کشورهای دنیا به عنوان یک بتن معمولی استفاده می‌کنند را به نتیجه برسانیم که این موضوع می‌تواند مقاومت ساختمان‌ها را 50 برابر افزایش دهد.