بهترین‌ اپلیکیشن‌ها برای ثبت خاطرات نوروزی
تقریبا دو روز به پایان سال 94 زمان باقی مانده است. حالا حتما خیلی‌ها که برای این روزهای تعطیل نوروزی نقشه کشیده بودند آماده اجرای برنامه‌هایشان می‌شوند. عده‌ای به سفر می‌روند و عده‌ای هم ترجیح می‌دهند در شهر خودشان به گردش و وقت‌گذرانی بپردازند. در هر دو حالت یکی از بخش‌های غیر‌قابل انکار وقت‌گذرانی در تعطیلات، عکس گرفتن است. عکس‌هایی که هر کدام در آینده یادآور خاطرات خوشی از همین روزها خواهد بود. حالا اگر در این بین می‌خواهید این خاطرات را به شیوه کاملا حرفه‌ای ثبت کنید پیشنهاد می‌کنیم بهترین استفاده را از امکانات گوشی خود ببرید. با نصب چند اپلیکیشن ساده روی گوشی خود می‌توانید عکس‌هایی را که در ایام نوروز می‌گیرید به شیوه نوینی ویرایش و با دیگران به اشتراک بگذارید. اگر می‌خواهید بهترین اپ‌ها برای عکاسی و فیلم‌برداری را در ایام تعطیلات نوروز در اختیار داشته باشید، در ادامه می‌توانید با ما همراه باشید.

Boomerang

سیستم‌عامل: اندروید و IOS

قیمت: رایگان

برنامه اینستاگرام که حالا کاربران زیادی در سرتاسر جهان در آن عضو هستند، طی یک سال گذشته و برای ایجاد خلاقیت بیشتر در نحوه عکاسی کاربران، اپلیکیشن‌های مجزای دیگری را در حوزه عکاسی روانه بازار کرده است. HyperLapse و Layout دو اپلیکیشن عکاسی است که اینستاگرام در یک سال اخیر روانه بازار کرده است. یکی دیگر از اپلیکیشن‌های این شبکه اجتماعی که چندی پیش معرفی شد، Boomerang است. اپی که به کاربران اجازه می‌دهد که با عکس‌های خود فایل‌های ویدیویی جالبی را به وجود بیاورند. در واقع کاربران می‌توانند به کمک این اپ به سادگی فایل‌های ویدیویی یک ثانیه‌ای دارای چرخه بی پایان به وجود بیاورند. این فایل‌های ویدیویی در واقع یک ویدیوی کوتاه است که از پشت سر هم قرار دادن پنج عکس متوالی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید با گرفتن ۵ عکس، ویدیوهایی بسازید که قابلیت تماشا به‌صورت معکوس هم در آن وجود دارد. اینستاگرام امیدوار است که با بوم‌رنگ مردم را به خلاقیت بیشتری در دنیای عکاسی تشویق کند.


premiere clip

سیستم‌عامل: اندروید، IOS

قیمت: رایگان

اگر در این تعطیلات فیلم‌های ویدیویی مختلفی گرفته‌اید و می‌خواهید آن را به شکل حرفه‌ای ویرایش کنید، می‌توانید از Premiere clip کمک بگیرید. این اپلیکیشن توسط شرکت بزرگ نرم‌افزاری Adobe روانه فروشگاه فروش اپلیکیشن شد. براساس آنچه مسوولان Adobe اعلام کرده‌اند Premiere clip با احترام به کاربران حرفه‌ای، ‌برای افرادی مبتدی‌تر در نظر گرفته شده است. با کمک این اپلیکیشن شما قادرید عکس‌ها و ویدیوهای خود را به‌صورتی که دوست دارید تدوین کنید، بخش‌های اضافه را حذف کرده و با اضافه کردن افکت‌های مختلف مثل افکت صحنه آهسته، تغییر رنگ، فیلترهای مختلف و... یک ویدیوی حرفه‌ای بسازید. اما تمام امکانات Premiere Clip به بخش ویرایش تصویر خلاصه نمی‌شود، چرا که این اپلیکیشن بخشی نیز برای ویرایش صدا‌های ویدیوهایی که ساخته‌اید در نظر گرفته است. با این قابلیت که Smart Volume نام دارد می‌توانید صدای بک گراند ویدیو را حذف یا شدت آن را کم و زیاد کنید یا از صداهای دلخواه خود برای جایگزینی آن استفاده کنید. همچنین گزینه Auto Mix برای ایجاد تعادل در موسیقی که به کلیپ خود اضافه می‌کنید، در اپلیکیشن در نظر گرفته شده است.


Slide X

سیستم‌عامل: IOS

قیمت: 2.99 و رایگان

با این اپ می‌توانید یک آلبوم عکس متفاوت بسازید. این اپلیکیشن به‌منظور ساخت اسلاید‌شو از تصاویر روی گوشی شما طراحی شده است. در واقع با کمک این اپ تنها شما یک عکس ساده را روی گوشی خود نگهداری نمی‌کنید، بلکه Slide X با کمک عکس‌های شما می‌تواند انواع تصاویر و متن‌های مختلف را با هم ترکیب و با استفاده از جلوه‌های ویژه‌خاص یک کار هنری جالب تحویل شما دهد. این اپ به‌صورت کاملا حرفه‌ای تمامی امکانات برای ساخت و ویرایش یک اسلایدشو را به شما می‌دهد. برای مثال با استفاده از این اپلیکیشن عکس‌هایی که در اختیار دارید را به دلخواه مرتب و پشت سر هم قرار دهید یا برای تعویض عکس‌های در حال نمایش از افکت‌های جذاب استفاده کنید و روی پس زمینه این اسلاید‌شوها یک موسیقی مناسب بگذارید. این اپ بسیار ساده طراحی شده و شما می‌توانید به راحتی با آن کار کنید. در قدم اول باید عکس‌هایتان را از حافظه موبایل و یا شبکه‌های اجتماعی که می‌خواهید به داخل اپلیکیشن منتقل کنید. در قدم بعدی ترتیب نمایش عکس‌ها را مشخص و بعد هم افکت‌های مورد نظر را به این عکس‌ها اضافه کنید. یکی از ویژگی‌های خوب این اپ دسترسی به یک منبع افکت بی‌نهایت است. این اپ در دو نسخه رایگان و پولی در اختیار کاربران سیستم‌عامل ios قرار گرفته است.


Textifier

سیستم‌عامل: ویندوزفون

قیمت: رایگان

اگر از کاربران گوشی با سیستم‌عامل ویندوزفون هستید برای ویرایش و یا خلق تصاویر جالب از اپلیکیشن Textifier استفاده کنید. این اپلیکیشن مانند اکثر اپلیکیشن‌های ویرایش عکس، می‌تواند عکس‌های شما را به بهترین شکل ممکن ویرایش کند و با در اختیار گذاشتن افکت‌ها و فیلتر‌های مختلف عکس‌هایتان را به شکلی حرفه‌ای در بیاورد. این اپلیکیشن نزدیک به 35 فیلتر عکس در اختیار کاربرانش می‌گذارد. به جز ویرایش عکس به کمک افکت‌های مختلف، این اپلیکیشن امکان جالب دیگری نیز در اختیار کاربران سیستم‌عامل ویندوزفون می‌گذارد و این امکان اضافه کردن متن‌ به عکس‌ها است. در واقع اگر علاقه‌مند به اضافه کردن متن‌های مختلف به عکس‌های خود هستید می‌توانید با استفاده از این اپ و بدون نیاز به نرم‌افزارهای تخصصی کامپیوتری این کار را انجام دهید. کار با این اپلیکیشن ساده است و به راحتی می‌توانید با کارآیی بخش‌های مختلف آن اشنا شوید. بعد از اینکه عکس مورد نظرتان را برای ویرایش به این اپلیکیشن انتقال دادید حالا برای اضافه کردن متن به این تصویر می‌توانید از ابزارهای مخصوصی که Textifier در اختیارتان می‌گذارد مانند تعیین و تغییر فونت، انتخاب رنگ متن، انتخاب قلم و... استفاده کنید. این اپلیکیشن از نوشته‌های فارسی نیز پشتیبانی می‌کند. با امکانات این اپ می‌توانید عکس‌های جالبی خلق کنید و یا با عکس‌های خود کارت‌ پستال‌های جالبی به وجود بیاورید.


VivaVideo Video Editor

سیستم‌عامل: اندروید

قیمت: رایگان

این اپ به شما کمک می‌کند که فایل‌های ویدیویی شما با بهترین کیفیت ثبت شود و اگر هم مایل بودید روی آن افکت‌های خارق‌العاده‌ اعمال کنید. این اپلیکیشن در دو نسخه پولی و رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته است. در نسخه معمولی یا رایگان ویدیوهایی که به برنامه وارد می‌کنید باید مدت زمانی محدود داشته باشند و اگر این مدت زمان از مدت زمان پیش فرض برنامه بیشتر باشد، به‌صورت خودکار ادامه آن قطع خواهد شد. در نسخه Pro این مدت زمان برداشته شده است و شما می‌توانید ویدیوهایی با مدت زمان نامحدود را به برنامه وارد کنید. دارا بودن دوربین برای گرفتن تصاویر سلفی به همراه هفت فیلتر بسیار جذاب، شخصی سازی ویدیوها با استفاده از استیکرهای انیمیشنی و دیگر افکت‌های جالب، سادگی در ساخت یک ویدیوی حرفه‌ای تنها در چند دقیقه و... از امکانات اصلی این اپ است. اپلیکیشن VivaVideo Video Editor دارای بخش‌های مختلفی است اما شاید اصلی‌ترین بخش این اپلیکیشن قسمت ویرایش‌ و افکت‌گذاری ویدیوها باشد. این بخش وظیفه ویرایشی روی ویدیوهای کاربران را برعهده دارد که این وظایف شامل موارد گوناگونی همچون برش زدن ویدیوها، اعمال افکت‌های مختلف روی فیلم‌ها، اضافه کردن قاب و شکلک‌های مختلف به ویدیو و.. است . این بخش می‌تواند به خاطر ابزارهای گوناگون همراه با تنوع بالا اولین انتخاب و بهترین انتخاب برای کاربران باشد.


Shoot by ProCam

سیستم‌عامل: IOS

قیمت: ۱.۹۹

Shoot by ProCam یکی از جدیدترین اپ‌ها برای عکاسی با گوشی است که به خاطر امکانات فوق‌العاده‌ای که هنگام عکاسی به دوربین گوشی می‌دهد می‌توانید به کمک آن بهترین تصاویر را ثبت کنید. در واقع اگر هنگام عکاسی وسواس زیادی دارید و می‌خواهید بهترین کنترل را روی دوربین گوشی خود داشته باشید بهتر است این اپ را امتحان کنید. استفاده از این اپ احساس کار با دوربین‌های عکاسی کلاسیک و قدیمی را به شما خواهد داد. تنظیمات دقیق و ساده برای قبل از عکاسی، فیلتر‌های عکس متنوع، ذخیره ویدیو با وضوح تصویر مختلف، امکان درج تاریخ، زمان، مکان در عکس، امکان اشتراک‌گذ‌اری مستقیم عکس در صفحات شبکه‌های اجتماعی مختلف و.. از امکانات اصلی این اپ عکاسی است. برای دریافت این اپ می‌توانید علاوه‌بر اپ استور به www.procamapp.com هم مراجعه کنید.


Retype

سیستم‌عامل: IOS

قیمت: 2.99

سفارشی کردن عکس‌ها مانند اضافه کردن نوشته یا تصاویر گرافیکی و.. به عکس‌ها با اپلیکیشن‌های مختلف که در این زمینه وجود دارند بسیار راحت شده است. Retype یکی از همین اپ هاست.اما با این اپ شما می‌توانید به جز نوشته‌های خاص، ترکیبات فانتری که دارای سایه و ۳D هم هستند را نیز به عکس‌ها اضافه کنید و یک اثر هنری جالب به وجود بیاورید. در این اپ منبعی از نقل‌قول‌های جالب برای افزودن به عکس‌های شمانیز وجود دارد.


Storehouse

سیستم‌عامل: اندروید، IOS

قیمت: رایگان

با این اپلیکیشن دیگر عکس‌ها و فیلم‌های شما روی گوشی یا تبلت تنها یک فایل تصویر ساده نیستند. بلکه این اپ به شما این امکان را می‌دهد تا عکس‌ها و فیلم‌هایتان را با هم تلفیق و آن را به‌صورت یک داستان جذاب روایت کنید. همچنین حالا می‌توانید این فایل تصویری ویژه را در شبکه‌های اجتماعی که دوست دارید نیز به اشتراک بگذارید. البته Storehouse در دل خود نیز یک شبکه اجتماعی دارد که در آن می‌توانید عکس‌ها و فیلم‌های دیگر کاربران که با این اپ ساخته شده را نیز ببینید و از آنها ایده بگیرید.


A Better Camera

سیستم‌عامل: اندروید

قیمت: رایگان(پرداخت از درون برنامه)

این اپلیکیشن حالت‌های عکاسی و تنظیمات فراوانی را در اختیار کاربران گوشی اندرویدی می‌گذارد. امکاناتی که شما را در ثبت بهترین تصاویر کمک می‌کند. این اپ یک ضعف هم دارد و ان اینکه A Better Camera از تصاویر با فرمت RAW در تعداد محدودی از گجت‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند. بنابراین اگر ثبت تصاویر RAW جزو اولویت‌های شماست، بهتر است که به اپلیکیشن‌های دیگر این فهرست مراجعه کنید. اگر امکانات عکاسی برایتان اهمیت بالاتری دارد، در این اپلیکیشن می‌توانید به مواردی همچون حالت عکاسی +HDR، حالت ویژه شب، پانوراماهای با کیفیت، حذف کننده اشیاء و قابلیت‌های کاربردی دیگر دسترسی داشته باشید.


Retrica

سیستم‌عامل: اندروید، IOS

قیمت: رایگان

قطعا در این روزهای تعطیل نوروز، بیشترین‌ عکس‌های سلفی ثبت خواهد شد. اگر شما هم اهل گرفتن عکس سلفی هستید حتما از اپلیکیشن Retrica کمک بگیرد.

این اپلیکیشن ساده با داشتن بیش از 80 فیلتر متنوع و جذاب به شما امکان خلق عکس‌های سلفی بسیار دیدنی را می‌دهد. این فیلترهای متنوع را تا به‌حال در کمتر اپلیکیشن عکاسی تجربه کرده‌اید. یکی از ویژگی‌های جذاب این اپلیکیشن این است که این امکان را به شما می‌دهد تا قبل از عکس گرفتن نتیجه استفاده از فیلترهای مورد نظرتان را ببینید. همچنین با این اپلیکیشن می‌توانید به‌صورت پشت سر هم و در فواصل زمانی مختلف از خودتان عکس بگیرید و چند عکس مختلف از خود را در یک عکس واحد کنار هم بچینید.نوشتن شرح کوتاهی برای عکس‌ها، تعریف نقطه متمرکز در عکس، زمان‌سنج اتوماتیک و... از دیگر امکانات این اپلیکیشن است.


Photoshop Express

سیستم‌عامل: اندروید، IOS

قیمت: رایگان

اگر دوست دارید به نسخه کوچک شده نرم‌افزار فتو‌شاپ دسترسی داشته باشید می‌توانید از این ویرایشگر عکس استفاده کنید. بسیاری از امکانات ضروری برای ویرایش تصاویر، مانند حذف قرمزی مردمک چشم، بریدن یا استفاده از فیلترهای مختلف و... از طریق این ویرایشگر در اختیار شما گذاشته می‌شود. شما با این ابزار همانند فتوشاپ می‌توانید از حالت تمام صفحه برای ویرایش عکس‌های خود استفاده کنید. علاوه‌بر این، امکان استفاده از این اپ روی کامپیوترهای شخصی از طریق سایت www.photoshop.com/ tools نیز فراهم شده است.


Befunky

سیستم‌عامل: اندروید، IOS

قیمت: رایگان

این اپ هم یکی دیگر از برنامه‌های قدرتمند برای ویرایش عکس‌های شماست. این ویرایشگر علاوه‌بر امکانات قدرتمند برای افکت گذاری و افزودن ویژگی‌های مختلف به تصویر، امکان ذخیره و اشتراک گذاری و پرینت تصاویر را نیز به شما می‌دهد. علاوه‌بر امکانات مقدماتی، می‌توانید از 20 افکتی که در BeFunky در نظر گرفته شده است به‌صورت کاملا رایگان استفاده کنید. اما برای استفاده از امکانات بیشتر این سرویس مانند ذخیره کردن تصاویر با کیفیت بالا یا فضای اختصاصی آنلاین باید هزینه‌ مشخصی را پرداخت کنید. همچنین استفاده از امکانات این اپ از طریق سایت مخصوص آن به آدرس www.befunky.com نیز فراهم شده است. کاربران به کمک این سایت می‌توانند به‌صورت آنلاین نیز عکس‌های خود را ویرایش کنند.