خوب نظارت کنیم!
دکتر حیدرعلی داوری، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دبیرستاد اجرایی برنامه تحول سلامت، در این استان از رضایت 67 درصدی اصفهانی‌ها از کاهش سهم پرداختی خبر داده و می‌گوید که از بابت تداوم اجرای این طرح نگرانی دارد، او همچنین در گفت‌وگو با خبرنگار ما معتقد است که باید مسوولان اجرای طرح تحول با پشتکار به کارشان ادامه دهند. تاثیر اجرای طرح تحول نظام سلامت را چقدر می‌دانید؟
به هیچ وجه نمی‌توان دوران قبل و بعد اجرای طرح تحول نظام سلامت را با یکدیگر مقایسه کرد و وضعیت فعلی به مراتب بهتر از گذشته است. در موضوع پرداخت‌ها رضایتمندی بیماران افزایش داشته و در مجموع بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان میزان رضایتمندی بیماران در حوزه پرداخت ۶۷ درصد افزایش داشته است.
در هتلینگ و ارتقا کیفیت ویزیت نیز تغییرات خوبی داشته‌ایم واصلا شرایط قبل و بعد را نمی‌توان با هم مقایسه کرد. در گذشته برخی از متخصصان ما در بیمارستان‌های دولتی مایل نبودند ویزیت کامل و خوبی انجام دهند و این موضوع انتقاد بیماران را به‌دنبال داشت؛ اما الان وضع فرق کرده و کیفیت ویزیت‌ها بسیار بهتر شده است.
مقیم شدن متخصصان در استان چطور پیش رفته است؟
در 35 بیمارستانی که در سطح استان داریم، 120 متخصص در بیمارستان‌ها استقرار یافتند و حدود 60 تا 70 درصد طرح استقرار را اجرایی کردیم و مابقی آن نیز به زودی اجرا می‌شود.
این موضوع کمک شایانی به حل مشکلات بیماران اورژانسی کرده است.
با توجه به خلاهایی که ممکن است اجرای این طرح در اصفهان داشته باشد، پیشنهادتان برای بهتر اجرا شدن طرح چیست؟
نگرانی ما تداوم طرح است، و در حقیقت پیشنهاد من به خودمان است، به خودمان پیشنهاد می‌دهم که بر اجرای طرح تحول نظام سلامت خوب نظارت کنیم و در اجرا هیچ گاه ضعیف نشویم و کار را ادامه دهیم.