علی اصغر کیهانی بنیان گذار صنعت نوین بتن در ایران
علی اصغر کیهانی بنیان گذار صنعت نوین بتن و فراورده‌های بتنی در ایران است که نقش ممتازی در ارتقای کیفیت مصالح ساختمانی و استاندارد سازی ساخت و سازها بالاخص فراورده‌های بتنی در کشور داشته است.

وی فعالیت‌های تولیدی و صنعتی خود را در گروه فراورده‌های بتنی شروع و با بنیان گذاری مجتمع تولیدی _ تحقیقاتی ایران فریمکو آغاز و در ادامه چند شرکت تولید بتن و قطعات بتنی در ایران راه‌اندازی نمود.
نگاه حاکم بر راه‌اندازی کارنجات تولید بتن آماده و قطعات بتنی، استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا بوده است به نحوی که در حال حاضر مدرن ترین خطوط تولید فراورده‌های بتنی ایران در این گروه تولیدی فعال هستند.
در کنار فعالیت‌های تولیدی، فعالیت‌های فرهنگی او نیز به عنوان مکمل کارهای تولیدی انجام گرفته است.

تغییر روش تولید جداول بتنی، کف پوش و دال‌های بتنی از دستی به ماشینی
وی بیش از ۲۰ سال برای فرهنگ سازی و تغییر این رویه و مناسبات فنی و حقوقی آن در سطح کشور تلاش نمود. به نحوی که در حال حاضر در سراسر کشور روش تولید جداول بتنی با دوام به یک روش عمومی و مورد قبول تبدیل شده است.

این تغییر، نتایج بسیار مفیدی برای اقتصاد ملی داشته است، به نحوی که همه ساله بیش از یک میلیون تن سیمان، ۵ میلیون تن شن و ماسه در قالب هشتاد میلیون قالب انواع جداول و سنگدال و کف پوش بتنی به ارزش تقریبی هفتصد و پنجاه میلیارد تومان به اقتصاد ملی خسارت وارد می‌شد که از آن پیش گیری شده است.

اصلاح الگوی تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی
اقدام دیگری که توسط علی اصغر کیهانی در سطح ملی مطرح، پیگیری و به نتیجه نهایی رسیده است، موضوع اصلاح الگوی تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی است که با پیگیری‌های وی تا صدور مصوبه هیات وزیران و اجرای آن در سطح کشور ادامه یافت.

پس از زلزله ۵ دی ماه ۱۳۸۲ بم و بازدید گروهی از کارشناسان بخش مسکن و ساختمان از خرابی‌های بم، مهندس کیهانی طی پیشنهادی شامل هشت مقاله در۱۲۰ صفحه به وزارت مسکن و شهر سازی، وزارت صنایع ، وزارت بازرگانی و دفتر ریاست جمهوری در خواست کرد با توجه به اهمیت مصالح ساختمانی در کیفیت، دوام و پایداری ساختمان‌ها، مصالح سازه‌ای از قبیل بتن آماده و تیرچه ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری و در کلیه مراحل " تولید، توزیع و مصرف " مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گیرد.

این پیشنهاد با استقبال هیات وزیران مواجه شد و تحت عنوان آیین نامه نظارت براستانداردهای اجباری در مراحل تولید، توزیع و مصرف مصالح ساختمانی در تاریخ ۲۴/ ۱۲/ ۱۳۸۴ به تصویب هیات وزیران رسیده و از آن تاریخ به بعد کلیه مصالح ساختمانی مشمول مقررات استاندارد اجباری قرار گرفت. برای بررسی تاثیر این مصوبه لازم است یاد آوری شود که در زمان ارائه این پیشنهاد تنها ۱۲ واحد تولید بتن آماده در ایران گواهینامه استاندارد دریافت کرده بودند که این عدد در حال حاضر به ۸۰۰ واحد و بیش از نود و پنج درصد کارخانجات مجاز تولید بتن آماده رسیده است و این رشد تقریبا درباره کلیه فراورده‌های ساختمانی اتفاق افتاده است.

تغییر ضوابط حمل و نقل بار جاده ای
از دیگر اقداماتی که توسط علی اصغرکیهانی طرح ریزی و مدیریت شد و با پیگیری‌های مستمر وی به نتیجه رسید. موضوع تغییر ضوابط حمل و نقل بار جاده‌ای است که در کنار طرح موضوع با اقدامات کارشناسی منجر به کشف فرمولی شد که در کنار بهبود ظرفیت حمل بار جاده‌ای باعث افزایش بهره وری از شبکه حمل بار به میزان ۱۷ درصد، افزایش عمر مفید و دوام آسفالت و نیز صرفه جویی روزانه ۴ میلیون لیتر سوخت شده است. این موضوع نیز با ارائه پیشنهادی به تاریخ ۱۲/ ۷/ ۱۳۸۸ به وزارت راه و ترابری و سازمان راهداری کشور و پیگیری‌های مستمر پس از دو سال طی بخشنامه‌ای در تاریخ ۱/ ۱۲/ ۱۳۸۹ وزن مجاز حمل بار انواع کامیون‌ها اصلاح گردید.

این اقدام نیزاز سوی معاونت آموزش و تحقیقات وزارت راه به عنوان اقدامی که " تاثیر بسیار مثبتی در زمینه کاهش مصرف سوخت برای حمل بار جاده ای، افزایش بهره وری از شبکه حمل و نقل بار جاده‌ای و کاهش قیمت تمام شده حمل کالا و نیز مدیریت بهره برداری از راه بوده است؛ و نتایج این طرح منجر به طراحی یک فرمول جدید پس از ۴۰ سال از طرح فرمول قدیمی قبلی در تاریخ بهره برداری از راه بوده افتخار بزرگی برای جامعه مهندسی راه ایران به شمار می‌رود ".

مهندس کیهانی در کنار این اقدامات از جمله پشتیبان‌های اصلی دانشجویان برای شرکت در المپیادهای بین المللی بوده است، به نحوی که در همه ادوار حضور دانشجویان ایرانی در این مسابقات نتایج پر افتخاری به دست آمده است.

ارتقای سطح تکنولوژی در صنعت بتن
وی در زمینه ارتقای دانش و سطح تکنولوژی تولید فراورده‌های ساختمانی، بلاخص بتن آماده و قطعات بتنی نقش ممتازی داشته است. مجموعه افتخاراتی که توسط ایران فریمکو از سوی سازمان‌ها و ارگان‌های فنی و مهندسی کسب شده، گویای این امر است.

ایران فریمکو هفت بار از سوی سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران، سه بار از سوی انجمن بتن ایران و دو بار از سوی سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان به عنوان واحد نمونه در سطح استان تهران و کشور انتخاب و معرفی شده است که این موضوع اهمیت توجه به کیفیت و رعایت حقوق مصرف کنندگان را نشان می‌دهد.

همچنین راه‌اندازی مدرن ترین خط تولید بتن آماده خاورمیانه به نام پارس لانه که با بهره مندی از پیشرفته ترین ماشین آلات روز دنیا تجهیز شده است، در کنار راه‌اندازی شرکت اسکلت بتنی ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین و مدرن ترین کارخانجات تولید بتن آماده و قطعات بتنی ایران از جمله اقدامات موثر وی در ایجاد تغییر در صنعت مصالح ساختمانی بوده است.

انتخاب وی به عنوان مشاور رییس سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نشان دهنده توانایی او در تشخیص و بهبود کیفیت و استاندارد سازی است که در مجموعه سوابق حرفه‌ای وی ثبت شده است.
همچنین راه‌اندازی واحد‌های تحقیقاتی و آموزشی در کنار کارگاه‌های تولیدی که در نهایت به تاسیس اولین مرکز آموزش عالی و دانشگاه علمی - کاربردی در ایران فریمکو انجامید از جمله کارهای نو آورانه‌ای بود که توسط علی اصغر کیهانی انجام گرفت.