دنیای اقتصاد- مدیرعامل سازمان تاکسیرانی اصفهان گفت: با تجهیز و تکمیل سامانه هوشمند در شبکه تاکسیرانی اصفهان، خیزشی نو در سفرهای درون شهری شکل می گیرد.حسین جعفری، اظهارکرد: با توجه به درهم تنیدگی فعالیت گسترده و روزمره تاکسیرانی، مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، مستلزم اشراف جامع بر ظرایف و دقایق نظری و علمی در حوزه ی حمل و نقل است. وی افزود: اصول مدیریت علمی در قلمرو حمل و نقل به همراه مولفه های مهمی همچون خلاقیت و ابتکار در اتخاذ تدابیر و روش های موثر در زمان بروز بحران، همچنین ضرورت انعطاف پذیری در رویارویی با عوامل فعال و خدمت رسان شبکه و لزوم قاطعیت و اقتدار در پیشبرد برنامه های راهبردی سازمان، خود دلالت تام بر اهمیت و حساسیت وظایف خطیر این مدیریت دارد.
جعفری عنوان کرد: اقدامات شایسته ای در جهت ایجاد همگرایی و وحدت خطوط ویژه تاکسیرانی با سایر بخش های تحت مدیریت سازمان در حال انجام است و در آینده ای نزدیک، تاکسیرانی شهر اصفهان مطابق با استانداردهای بین المللی و بر مبنای نظام و انسجام ارتقا می یابد و در یک فرآیند تکامل پویایی، چابکی و توسعه یافتگی خود را پدیدار می سازد. مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: به روز کردن خدمات، اصلاح روش ها و تجهیز کامل و جامع این ناوگان به سامانه های هوشمند و الکترونیک در دستور کار قرار گرفته است.وی با بیان اینکه ۷ هزار و ۲۰۰ دستگاه تاکسی به سامانه هوشمند مجهز شده است، اضافه کرد: مسافران از طریق سامانه هوشمند می توانند با اصفهان کارت و کارت های شتاب بانکی، نرخ کرایه را بر اساس داده های سامانه الکترونیک پرداخت کند.

جعفری با اشاره به دیگر مزیت های سامانه الکترونیک هوشمند،گفت: امکان مسیر یابی از طریق جی پی اس - جی پی ار اس و وای فای که بر صفحه نمایش و تصویر ظاهر می گردد، از دیگر قابلیت هایی است که رانندگان در موقع نیاز می توانند با استفاده از این نرم افزار به مقاصد مورد نظر در شهر هدایت شوند. وی با اشاره به اینکه سهم تاکسی های موجود در خطوط ویژه ناوگان، حدود 2400 دستگاه است، اظهار کرد: ناوگان تاکسیرانی شهر اصفهان مشتمل بر بخش های مختلف از جمله خطوط ویژه تاکسی های گردشی - تاکسی تلفنی(آژانس) - تاکسی بی سیم و سرویس مدارس است که شمار آنها در مجموع به بیش از 25 هزار دستگاه می رسد. مدیر عامل سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان با بیان اینکه آسیب ها و چالش های موجود در حوزه ی خطوط ویژه تاکسیرانی شناسایی شده است، تاکیدکرد: تمامی تاکسی های ویژه جهت برطرف شدن چالش های موجود سازمان باید تحت پوشش خدمات سامانه هوشمند قرار گیرند. جعفری با بیان اینکه عملیات منطقه بندی خطوط در دست اجرا است، بیان کرد: طبق برنامه ریزی، خطوط موجود در پنج منطقه به فعالیت روزمره خود ادامه خواهند داد. وی بااشاره به اینکه ارتقا کیفی خدمات تاکسیرانی در سفرهای درون شهری اجرا می شود خاطرنشان کرد: با تجهیز و تکمیل سامانه هوشمند در شبکه تاکسیرانی اصفهان، خیزشی نو در ارتقای کیفی خدمات در سفرهای درون شهری شکل می گیرد.