حسین مهربان- کارشناس ارشد بورس

1- به‌طور کلی شبکه‌های اجتماعی به‌عنوان یکی از رسانه‌های عصر جدید موجب تسهیل ارتباط بین افراد و گروه‌های مختلف جامعه شده و تبادل دانش را سرعت می بخشند.


گستردگی و تعداد زیاد این شبکه‌‌ها آنچنان است که ایجاد محدودیت در یکی از آنها مانع تغییر رفتار کاربران در این بخش نخواهد شد. می‌توان گفت که تلگرام به‌عنوان یک شبکه پرمخاطب، جای خود را در میان مردم ایران باز کرده و بهتر است به جای ایجاد محدودیت در آن، در جهت فرهنگ‌سازی و آموزش کاربران برای حضور در این شبکه اجتماعی اقدام شود.

۲- تلگرام با وجود اینکه دیرتر از برخی دیگر از شبکه‌های اجتماعی در کشور ما معرفی شد به دلیل قابلیت‌های بالا و دسترسی آسان توانست گوی سبقت را از رقبای خود برباید به نحوی که اقشار مختلف جامعه و همچنین بسیاری از مسوولان کشور نیز از آن استفاده می‌کنند. فراگیری وسیع این نرم‌افزار پیام‌رسان باعث شده تا بسیاری از مراودات و مکاتبات روزانه کاربران از این طریق انجام شود. بالطبع ما نیز در حوزه بازار سرمایه شاهد توسعه روزافزون گروه‌های تلگرامی از سوی فعالان بازار هستیم. این وضعیت موجب شده تا اتفاقاتی که هر روز در جریان معاملات بورس رخ می‌دهد به‌طور لحظه‌ای در این گروه‌ها و کانال‌ها بازتاب پیدا کند و به سرعت توسط کارشناسان به بحث گذاشته شود که در اغلب موارد به هم افزایی منجر خواهد شد.