عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: استفاده از آب زاینده رود حق آبه شرعی و قانونی اصفهان است. فتح الله معین اظهارکرد: در هیچ جای دنیا نیست که مدیریت شهری به فضای سبز توجه ویژه ای نداشته باشد. وی افزود: اگر بخواهیم شهری را که برپایه دانش و عقل اداره می شود شناسایی کنیم باید میزان توجه به فضای سبز را مورد توجه قرار دهیم. معین با اشاره به اینکه سازمان پارکها و فضای سبز دوران های مختلفی را طی کرده است، بیان کرد: خوشبختانه سازمان پارکها و فضای سبز تاکنون کارهای نو و با نتایج پرباری اجرا کرده که قابل تقدیر است. وی با بیان اینکه بعد از افتتاح تونل اول کوهرنگ در سال ۱۳۳۳ طبق مصوبه هیات وزیران قرار شد که بخشی از آب تونل که به سمت اصفهان می آید برای مصرف شهری در اختیار شهر اصفهان قرار گیرد، گفت: استفاده از آب زاینده رود حق آبه شرعی و قانونی اصفهان است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه قسمت های زیادی از توسعه شهری در اراضی که قبلا کشاورزی یا باغداری بوده انجام و حق آبه آنها هم نیز به شهرداری تعلق گرفته ادامه داد: بخش زیادی از حق آبه زمین هایی که در حال حاضر ملحق به محدوده شهری شده، متعلق به شهرداری است و شهرداری نیز به حق کسی تجاوزی نکرده است. وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به اینکه سالانه ۸۵۰۰ میلیون متر معکب آب وارد زاینده رود می شد افزود: در استان چهار محال بختیاری بیش از ۲۵۰ میلیون متر مکعب برداشت غیر مجاز از آب صورت گرفته است. معین با اشاره به اینکه فضای سبز شهر در سال ۱۳۵۱ نزدیک به ۲ تا ۳ برابر میزان فعلی بوده است، تصریح کرد: در گذشته تغییر کاربری فضای سبز در شهر بسیار زیاد بوده است. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان اظهارکرد: مهمترین رکن نگهداری از فضای سبز آب است که امیدواریم به آب پایدار برای نگهداری از فضای سبز نگاه ویژه ای شود

پساب از فاکتورهای مهم برای نگهداری فضای سبز است

رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: یکی از فاکتورهای مهم برای نگهداری و توسعه فضای سبز استفاده از پساب است. فضای سبز شهر از شاخص هایی است که به دلیل زیبایی و پراکندگی مناسب در شهر به یاد گردشگران می ماند. وی افزود: فضای سبز در شهر علاوه بر مباحث اکولوژیک مهمترین تفرجگاه شهروندان است که اوقات فراغت خود را در آنجا می گذرانند از این رو باید به فضای سبز شهر برای آرامش شهروندان توجه ویژه ای شود . رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای اسلامی شهر اصفهان در بخش دیگر سخنان خود به سرانه فضای سبز شهر اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان سال ۹۴ سرانه فضای سبز شهر گنبدهای فیروزه ای بیش از ۲۵ مترمربع بوده است. صادقیان با اشاره به اینکه یکی از فاکتورهای مهم برای نگهداری و توسعه فضای سبز آب است، خاطرنشان کرد: مهمترین دغدغه شهرداری اصفهان تامین آب است و پساب می تواند کمک بزرگی برای نگهداری از فضای سبز باشد و این مهم نیازمند یک تامل استانی است.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه باید از بام سبز و توسعه حجمی فضای سبز استفاده کنیم، بیان کرد: مهمترین دغدغه شهروندان شهر رفع آلودگی هوا و حفظ فضای سبز است. صادقیان با بیان اینکه برای حفظ و توسعه فضای سبز باید سهمی از پساب فاضلاب در شهر داشته باشیم، تاکید کرد: امیدواریم مدیریت ارشد استان عنایت ویژه به آب داشته باشند و در کنار سهمی که برای کشاورزان و سایر مجموعه ها در نظرمی گیرند سهم شهرداری نیز حفظ شود. وی در بخش دیگرسخنان خود با اشاره با اینکه سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان دارای ۳ مرکز تحقیقاتی است، بیان کرد: مهمترین مرکز تحقیقاتی سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری اصفهان محمود آباد است که با ارزش ترین ژنتیک های فضای سبز و بیش از ۵۰۰ نوع چمن گرمسیری و سردسیری در این مکان وجود دارد. عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: یکی از فاکتورهای مهم برای حفظ فضای سبز، آب است و با توجه به شرایط نامطلوب باید به دنبال آب پایدار باشیم

طرح جمع آوری متکدیان از اصفهان

ندا واشیانی پور در ارتباط با طرح ضربتی جمع آوری متکدیان در اصفهان اظهار کرد: شهرداری در خصوص جمع آوری متکدیان تمام تلاش خود را می کند ولی واقعیت این است که به لحاظ قانونی وظیفه ای در خصوص ساماندهی آنان به عهده ندارد و این وظیفه دستگاه های دیگر است. وی افزود: البته کمیته ساماندهی متکدیان در بهزیستی به منظور ارتقای خدمات کیفی، جلب مشارکت دستگاه های مشمول مصوبه شورای عالی اداری با هدف هم افزایی و ارائه خدمات مناسب در حوزه های اجتماعی و فرهنگی و سالم سازی محیط شهروندی برگزار شده است. سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: به طور حتم این کمیته تمام تلاش خود را در این رابطه انجام خواهد داد اما سازمان بهزیستی تنها در این زمینه مسئول نیست. وی ادامه داد: نهادهای دیگری نیز همچون نیروی انتظامی، ‌دادگستری، وزارت کار، وزارت بهداشت و کمیته امداد در این زمینه مسئولیت مستقیم دارند که لازم است دستگاههای مرتبط هرکدام به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند.

واشیانی پور بیان کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا بچه های کار از متکدیان تفکیک و کودکان زیر ۱۲ سال برای نگهداری به بهزیستی تحویل داده شوند. وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر هم افزایی و هم اندیشی دستگاههای مرتبط ایجاد نشود، نمی توان جامعه ای زیبا و عاری از آسیب های اجتماعی داشت. حدود ۶۵ درصد از متکدیان فعال در اصفهان، خانم و بیشتر آنها کودکان خیابانی، مهاجران افغانی و پاکستانی هستند. در طرح ضربتی جمع آوری متکدیان و کودکان خیابانی، ۲۰ گروه ویژه تا پایان شهریور به منظور جلوگیری از تکدی گری در کلانشهر اصفهان، متکدیان و کودکان خیابانی را جمع آوری و به بهزیستی معرفی می کنند. دراین طرح برای اولین بار برای متکدیان پرونده شناسایی تشکیل داده می شود.