باید طرحی اجرا کرد که در جوار معادن سنگ لاشه استان تهران ارزش افزوده ایجاد شود. معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در جمع فعالان و تولیدکنندگان سنگ لاشه استان با بیان مطلب فوق گفت: توقع افزایش تولید و اشتغال در معادن سنگ لاشه استان را داریم و معتقدیم میزان فعلی تولید و آمار اشتغال اعلام شده در این صنعت قابل قبول نیست و باید ارتقا یابد.
مجید پورمقدم با اشاره به میزام ذخایر قطعی و استخراج سالانه تعداد ۸۶ معدن سنگ لاشه ساختمان استان تهران افزود: این ارقام مایه شرمندگی است و باید اصلاح شود. وی تصریح کرد: کاربری سنگ لاشه استان تهران عمدتا سنگ سبز می‌باشد که می‌تواند در ویلاسازی، نماسازی، دیوارسازی بوستانها و غیره به کار گرفته شود.
معاون امور معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با انتقاد از برخی معادن غیرفعال سنگ لاشه یادآور شد: در حال حاضر توجه خاصی به معادن سنگ لاشه شده و خبرها حمایت از تمایل آبرفتی‌ها به سوی معادن سنگ لاشه است.
پورمقدم در خصوص معادن سنگ لاشه‌ای که در حاشیه شهرها هستند نیز گفت: بهره برداران این معادن موظفند ۱۵ درصد از حقوق دولتی وصولی را بابت توسعه شهرها پرداخت کنند.
وی همچنین اهداف سال جاری دولت در تهیه بودجه سال 93 را گرایش به مواد معدنی دانست و اعلام کرد: به همین دلیل قیمت پایه مواد معدنی امسال به طور متوسط 20 درصد افزایش یافته است. پورمقدم از فعالان معادن سنگ لاشه استان تهران خواست برای پیگیری مطالبات خود سریعا نسبت به تاسیس و تشکیل انجمن سنگ لاشه اقدام کنند.