تلگرام آری یا نه ؟

تلگرام امروز به‌عنوان پربیننده‌ترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیان محبوبیت بسیاری دارد. این محبوبیت عمدتا به خاطر مدل خاص این رسانه است که در طی زمانی که از فعالیت آن می‌گذرد با مدل‌های گردش اطلاعات در جامعه ایران به شدت همخوان شده و به سرعت به کاربردی‌ترین ابزار ارتباطی این روزها تبدیل شده است.


کاربردهای تلگرام را حالا می‌توان در اتصال به لحظه آن به کاربرانش جست‌و‌جو کرد. تعداد بالای گوشی‌های هوشمند در ایران که اغلب آنها به این شبکه اجتماعی متصل است موجب تولید صدها هزار گروه در این شبکه شده است. این گروه‌ها از بازار گرفته تا کسب‌وکارهای ریز و درشت مملو از اطلاعاتی است که کاربران به یکدیگر انتقال می‌دهند. کانال‌های تلگرام به‌عنوان مسیرهای یکسویه اطلاع رسانی هم در مدت زمانی کوتاه توانسته مدل‌های جدیدی از جریان اطلاع رسانی را بازآفرینی کند. چه رسانه‌های رسمی و چه افراد حقیقی حالا می‌توانند از طریق کانال‌های تلگرام مسیر مشخصی از گردش اطلاعات به لحظه و سریع را به سمت کاربران بیافرینند.


فیلترینگ تلگرام اما باعث نگرانی بسیاری از کسانی شده که از این مسیر اطلاع‌رسانی ارزان و سریع به شکلی حرفه‌ای و کاربردی استفاده می‌کنند و حتی با ایجاد گروه یا کانال‌های مشخص سرمایه‌گذاری محتوایی مشخصی هم برای این منظور انجام داده‌اند. در میان استفاده‌کنندگان حرفه‌ای از تلگرام همه نوع شخصیتی را می‌توان یافت از شخصیت‌های مذهبی و سیاسی و مقامات عالی رتبه نظام گرفته تا استادان دانشگاه، اعضای شورای شهر، هنرمندان و حتی سیاستمداران. برای آگاهی از تاثیر احتمالی فیلترینگ تلگرام بر گروه‌های مختلف به سراغ شخصیت‌های مختلف رفته‌ایم و از آنها دو سوال پرسیده‌ایم:


1- آیا فیلترینگ راه حل مناسبی در مقابله با آفت‌هایی است که به شبکه اجتماعی تلگرام نسبت داده می‌شود؟

2- تلگرام چه تاثیری در روند اطلاع رسانی و گردش اطلاعات در حوزه‌های کاری مورد علاقه شما گذاشته است؟

پاسخ آنها را می‌خوانید: