فصل بهار یکی از مهم‌ترین فصل‌های انتشار تولیدات فرهنگی است. بسیاری از هنرمندان در این فصل دست به کار می شوند تا آثار تازه خود را به دست مخاطبان برسانند. در این میان وضعیت موزیسین‌ها هم بر همین روال می‌چرخد. تجربه ثابت کرده است که آلبوم‌های بهاری معمولا با موفقیت بیشتری در بازار روبه‌رو می‌شوند. به همین دلیل است که امسال هم خوانندگان موسیقی پاپ در این روزها روی تولید آلبوم‌های تازه خود متمرکز شده‌اند و قرار است آثار متفاوتی در روزهای آینده به بازار بیایند. دراین گزارش به چند و چون انتشار آلبوم‌هایی پرداخته شده است که در بهار منتشر خواهند شد.

مهدی یراحی
pic۱
مهدی یراحی نخستین جزئیات آلبومش را در اختیار سایت موسیقی ما قرار داد و همین جزئیات اولیه باعث شد خیلی زود طرفدارانش برای انتشار هر چه سریع‌تر این آلبوم سر و صدایشان در بیاید. تنها جزئیات جدید از این آلبوم احتمال قوی انتشار این اثر در اردیبهشت‌ماه امسال است ولی این خواننده هنوز درباره تاریخ دقیق انتشار آلبومش توضیح قطعی‌ نداده است.

بنیامین
pic۲
بنیامین از آن دسته خوانندگانی است که طرفداران خاص خود را دارد و کارهایش در سال‌های اخیر با استقبال قابل توجهی روبه‌رو شده است. بعد از انتشار چند آلبوم موفق حالا قرار است تازه‌ترین اثر این خواننده با رویکرد متفاوت و قابل تاملی منتشر شود. اگرچه زمان انتشار این اثر مشخص نیست اما به نظر می رسد تکاپوی بینامین در ماه‌های اخیر به دلیل نزدیک بودن زمان انتشار اثر تازه است. حضورش در برنامه «هزار صدا» به‌عنوان کارشناس و میهمانی اش در برنامه کلاه قرمزی با همراهی دخترش گویای این اتفاق است. مدیر برنامه‌هایش هم روی صفحات شخصی‌اش نوشت: «آلبوم ۹۴ انفجاریه که جهانیه!». همه این اتفاق‌ها که درکنارهم قرار می‌گیرد مشخص می شود که بنیامین قصد دارد در روزهای آینده کار جدیدش را رونمایی کند. هرچند هنوز درباره آلبومش خبر قابل توجهی در دسترس نیست.

محسن یگانه
pic۳
محسن یگانه به مناسبت تولد دخترش در سال گذشته، نام آلبوم جدیدش را به نام دخترش «نگاه» انتخاب کرده است. علی ثابت پیش ازاین در گفت‌وگویی درباره آلبوم جدید این خواننده گفته بود: «نگاه» نام دختر تازه به دنیا آمده محسن است و قطعه‌ای به همین نام هم در آلبوم قرار دارد. این آلبوم در هفته‌های اول سال جدید منتشر خواهد شد. همه شعر و ملودی‌های آلبوم مثل کارهای قبلی محسن، سروده و ساخته خود اوست. من دو قطعه را تنظیم کرده‌ام. پازل باند، اشکان آبرون، احسان حبیبی و خود محسن هم دیگر تنظیم‌کننده‌های آلبوم «نگاه» هستند. «نگاه» آلبوم بسیار خوبی است و مطمئنم مخاطبان محسن را کاملا راضی خواهد کرد. در آمریکا که بودیم محسن هر وقت فرصت می‌کرد، مشغول کار روی آلبومش می‌شد. من هم بعضی از سازهای دو کاری را که تنظیم کرده‌ام در آمریکا ضبط کردم. موسیقی دنیا کم‌کم دارد ازفضای الکترونیک دور می‌شود و به فضای آکوستیک و با سازهای زنده بیشتر باز می‌گردد. من هم هر دو کاری را که برای محسن انجام داده‌ام فول آکوستیک تنظیم کرده‌ام. این آلبوم ۱۲ قطعه دارد و الان میکس و مسترینگش هم انجام شده است.

مرتضی پاشایی
pic۴
درباره آخرین آلبوم مرتضی پاشایی حرف و حدیث‌های زیادی منتشر شده است و با این حال نکات مبهمی هم وجود دارد. هنوز مشخص نیست که صاحب امتیاز این آلبوم خانواده پاشایی است یا مدیربرنامه و تهیه‌کننده قبلی این خواننده. از سوی دیگر پس از انتشار آنونس تبلیغاتی مستند زندگی و فوت پاشایی، این احتمال نیز مطرح شده که شاید آلبوم جدید این خواننده همراه با یک مستند خبرساز و پرحاشیه منتشر شود. مستندی که ظاهرا قرار است در چند بخش مختلف به بازار بیاید. به تازگی نیز خبر رسیده که استودیویی در تهران مدعی شده که هفت آلبوم با ساخته‌ها و صدای «مرتضی پاشایی» در آرشیو‌ش دارد که کلیه حقوق رسمی و قانونی انتشار آنها را در اختیار دارد.

محمد علیزاده
pic۵
این خواننده هم در سال‌های اخیر با تیتراژ خوانی چند سریال نامش را به‌عنوان خواننده‌ای پرمخاطب به ثبت رساند و قرار است تازه‌ترین آلبوم او در ماه‌های آینده در دسترس قرار بگیرد. آخرین عکس‌های محمد علیزاده از تعطیلات متفاوت این خواننده در پاریس حکایت دارد. علیزاده درباره آلبوم جدیدش هیچ جزئیات جدیدی را عنوان نکرده اما انتظار برای انتشار آلبوم این خواننده بیشتر از بهار ۹۴ به طول نخواهد انجامید. محرمانه‌ترین خبر این آلبوم هم وجود قطعه‌ای پر سر و صدا به نام «گلودرد» در این آلبوم است که البته امکان دارد پیش از انتشار آلبوم به‌صورت تک قطعه منتشر شود. قطعه‌ای که احتمالا پر سر و صدا‌ترین قطعه امسال محمد علیزاده خواهد بود.

شهرام شکوهی
pic۶
شهرام شکوهی با انتشار آلبوم «مدارا» مورد توجه قرار گرفت اما آلبوم دوم او نتوانست انتظارها را برآورده کند. او حالا در تدارک انتشار سومین آلبوم خود است.
آلبومی که قرار است کارنامه هنری شکوهی را به تثبیت برساند. او درباره این اثر می گوید: «مشغول کار روی آلبوم جدید خود هستم و قصد دارم هرچه سریع‌تر سومین آلبوم خود را به دست مخاطبان خود برسانم. این آلبوم دارای ۱۰ قطعه موسیقی است و تا این لحظه مشخص نشده که کدام یک از هنرمندان عرصه موسیقی در کنار من دراین آلبوم همکاری خواهند داشت، اما آنچه مسلم است این است که هنرمندانی نظیر امیرحسین کاشانیان و میلاد ترابی همکاران ثابت من هستند که در بخش آهنگسازی و تنظیم همکاری می‌کنند.
در بخش ترانه نیز علی بحرینی، محمد کاظمی، امین بامشاد و مهلا سلیمانی به احتمال زیاد در آلبوم جدیدم حضور دارند. ترانه‌های این آلبوم در حال اخذ مجوز است و پس از اتمام آن سایر مجوز‌ها که دریافت شود قطعا آلبوم را به‌صورت رسمی منتشر خواهیم کرد.»