ناصرعبداللهی رخصت گرفت - ۱۳ مهر ۹۱
شش سال از درگذشت ناصر عبداللهی خواننده مشهور ایران می گذرد اما هنوز طرفدارانش نام وخاطره او را از یاد نبرده‌اند. عبداللهی جزو خوانندگانی است که در تاریخ موسیقی ایران به جایگاه تثبیت شده‌ای دست یافته و بسیار از کارهایش ماندگار شده اند. از همین رو آلبوم جدیدی از قطعات منتشر نشده زنده یاد ناصر عبداللهی با عنوان «رخصت» منتشر شد. در این آلبوم، برخی اتودها و قطعات قدیمی منتشر نشده عبداللهی بازسازی و در قالب یک آلبوم کامل که متشکل از 10 قطعه است روانه بازار شده است. آلبوم موسیقی «رخصت» 10 قطعه را با عنوان‌های «راز مبهم‌»، «پنجره»، «رخصت»، «دل عاشق»، «عشق قشمی» و... شامل می‌شود و محمد علی بهمنی، علی سپانلو‌، حسن علی شیرازی‌، داوود لطف‌الله و ناصر عبدالهی ترانه‌سرایان این اثر معرفی شده‌اند‌.
مراسم رونمایی از آلبوم موسیقی «رخصت» شامل آثار منتشر نشده زنده‌یاد ناصر عبدالهی ـ صبح ۱۸ شهریور ماه ـ در حالی برگزار شد‌ که دست‌اندرکاران این آلبوم پاکت‌های خالی جلد اثر را رونمایی کردند. در مراسم رونمایی این آلبوم که در تالار وحدت برگزار شد، سعید معظمی نماینده انتشارات دارینوش، گفت: «رخصت» کار مشترکی از ناصر عبدالهی و مهدی عندلیبی است که آهنگ و تنظیم آلبوم را برعهده داشته‌اند.
معظمی با بیان خاطره‌های مشترکش از زنده یاد عبدالهی اظهار کرد: روز فوت ناصر همه دچار ناباوری شده بودیم و من با خود گفتم، این همیشگی است که ستاره‌ها در گمنامی مبهم ابرها گم می‌شوند.
در این نشست مهدی عندلیبی در سخنانی گفت: ما در جایی زندگی می‌کنیم که برای انجام کارهای هنری با مشکلات زیادی مواجه هستیم، اما لازم است شما آثار این آلبوم را بشنوید، چرا که نیازی به توضیح دادن کلامی نیست. او درباره روند انتشار آلبوم «رخصت» توضیح داد: چند سال پیش محمد علی بهمنی با من تماس گرفت و پیشنهاد انتشار یک اثر را به بنده داد. مراحل اولیه این آلبوم انجام شد، اما کار به فوت ناصر عبدالهی برخورد کرد. بنابراین انتشار اثر تا به امروز به تعویق افتاد.
آهنگساز «رخصت» در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه با توجه به عدم رضایت ناصر عبدالهی از انتشار این اثر، «رخصت» نسخه نهایی کار است یا خیر؟ پاسخ داد: صدا را نمی‌شود از ارکستر جدا کرد،‌ این کار به صورت بسیار حرفه‌ای جمع شده و مابین اتود و کار نهایی است. تنظیم این آلبوم چند سال طول کشید و طی سال‌های 81 تا 83 میکس و مستر شد.