ابوالفضل قربانی در نطق میان دستور شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار‌کرد: مدیریت شهری بنابه ماموریت سازمانی خود باید در راستای دست یابی به رویکردهای اداره بهتر شهر ، تاب آوری شهری ، توسعه تکنولوژی شهری، گستردگی خدمات و رسیدگی به  تهدید سلامت شهروندان؛  موضوع استقرار نظام سلامت، ایمنی و محیط زیست را در دستور کار قرار دهد.

وی با بیان اینکه اصفهان دارای جمعیت ۲ میلیون نفری، ۱۵ منطقه شهری و ۲۰۰ محله و شبکه گسترده‌ای از مراکز اقتصادی و شریان‌های شهری است،گفت: وجود مسائلی از قبیل تراکم زیاد جمعیت، افزایش مهاجرت، مراکز صنعتی و غیرصنعتی، بافت سنتی، بازارهای قدیمی، فرونشست وترافیک سنگین، شهر را تهدید می‌کند.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان افزود: کرونا ثابت کرد که باید به ساختار سلامت، ایمنی و محیط زیست توجه کنیم و قوانین زیادی به لحاظ فوریت وجود دارد و این ساختار در بدنه مدیریت شهری قابل توجیه است.

وی اضافه کرد: انتظار می‌رود با نگاه ویژه برای استقرار نظام مدیریتی در حوزه های یاد شده گام‌های موثری برداشته شود تا با رفع چالش‌ها و مشکلات شاهد حوادث بغرنج گذشته نباشیم و افزایش بهره وری و شهری ایمن و تاب آور رقم بزنیم.  

قربانی اظهار‌کرد: آمار به دست آمده از اداره کل سرمایه انسانی نشان می دهد که حوادث خسارتی و جرح و فوت روند افزایشی  و همچنین مبلغ قرارداد بیمه جامع شهروندی در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۹۹ افزایش ۷۰ درصدی داشته است و به همین دلیل حادثه‌ای که منجر به مرگ می‌شود عوارض جبران ناپذیری دارد.

درصد زیادی از پروژه‌های حمل و نقلی شهرهای ما به صورت نادرست انجام شده است

قربانی خاطرنشان کرد: یکی چالش‌های اصلی این روزها شهر اصفهان موضوع حمل و نقل است و اکنون بسیاری از کارشناسان و متخصصان حوزه حمل و نقل شهری معتقدند که ۹۰ درصد پروژه‌های حمل و نقلی شهرهای ما به صورت اشتباه انجام شده و ما را در وضعیت بی پولی و مشکلات موجود از هدف اصلی خودمان دور کرده است.   وی افزود: موضوع حمل و نقل امروز مبتنی بر دانش است و اگر نخواهد تجربه دیگر مناطق جهان را مورد استفاده قرار دهد باید راه رفته آن‌ها را دوباره برویم و ۳۰ یا ۴۰ سال آینده به آن  برسیم که باز هم عقب هستیم.

قربانی گفت: نگرش‌های موجود باید مورد بحث و بررسی قرار گیرد، اگر بی توجهی به موضوع شود باعث اتلاف منابع خواهد شد و دنیا امروز به توسعه حمل و نقل عمومی شامل کل شبکه توجه دارد. به گفته وی، ایجاد و توسعه شبکه حمل و نقل غیرموتوری، سیستم‌های آنتنی گسترده، توسعه شهری مبتنی بر حمل و نقل همگانی در دستور کار دنیا قرار دارد و اگر ما این تفکر را حاکم نکنیم هر روز شاهد تثبیت شرایط نابسامان امروز خواهیم بود و مشکلی حل نمی‌شود.