وی با اشاره به وجود کتابخانه‌های شهرداری، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، مساجد، حوزه علمیه و دیگر نهادها افزود: با توجه به به تعدد کتابخانه‌ها در استان باید سامانه واحدی در قالب اطلس کتابخانه‌ها تهیه شود تا وضعیت استان از لحاظ آمار کتابخانه‌ها، تعداد کتاب‌ها، اعضاء و دیگر اطلاعات در این زمینه در کشور مشخص شود. مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: با توجه به اینکه تهیه این اطلس مورد تاکید و خواسته استاندار اصفهان قرار دارد این مهم در دستور کار این نهاد قرار گرفته است.

چالش کاهش مراجعه مردم به کتابخانه‌های عمومی در اصفهان

معتمدی یکی از چالش‌های موجود در استان را کاهش تعداد مراجعان به کتابخانه‌های عمومی استان عنوان کرد و گفت: از مجموع بالغ بر پنج میلیون جمعیت استان تنها ۳ درصد و حدود ۱۵۰ هزار نفر در کتابخانه‌های عمومی عضو هستند.

وی خاطرنشان کرد: این در حالیست که بطور نرمال باید تعداد اعضای کتابخانه‌ها ۱۰ درصد جمعیت استان باشد که علت این کاستی هم به نهاد کتابخانه‌های عمومی و هم به مردم برمی‌گردد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی اصفهان افزود: ارائه نشدن تازه‌های نشر، منابع و کتاب های مورد نیاز خانواده‌ها، دانش‌آموزان، دانشجویان و کودکان و به‌روز رسانی نشدن کتاب‌ها از جمله ضعف‌های مُبتلابه نهاد کتابخانه‌های عمومی استان است. وی همچنین بی‌رغبتی مردم و خانواده‌ها به حضور  در کتابخانه‌ها و استفاده از این ظرفیت را از دیگر دلایل کاهش مراجعه به این مراکز فرهنگی عنوان کرد و گفت: بر این اساس باید با تلاش رسانه‌ها، کتاب به دغدغه‌ای برای خانواده‌ها تبدیل شود.