مهرداد مرادمند اظهارکرد: در این مدت همچنین ۲۰پروانه بهره برداری و ۷۵ موافقت‌نامه اولیه برای راه اندازی مجموعه‌های صنایع تبدیلی و غذایی در این استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه تعداد صدور جواز تاسیس و پروانه بهره برداری در سال گذشته به ترتیب ۷۵ و ۴۲ مورد بود، اضافه کرد: مجموع پروانه‌های بهره برداری فعال از ابتدا تاکنون به ۴۵۹ و جوازهای تاسیس به ۶۴۳ مورد رسیده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان افزود: واحدهای دارای پروانه بهره برداری فعال در این استان ، هر ساله بیش از هفت میلیون تُن ظرفیت جذب و حدود ۴.۷ میلیون تن ظرفیت تولید دارند.

مرادمند خاطرنشان کرد: مجموعه‌های دارای جواز تاسیس قادر خواهند بود بیش از ۴.۸ میلیون تن را در طول یک سال جذب کنند و افزون بر سه میلیون تن توانایی تولید خواهند داشت.

وی با تاکید بر سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی و غذایی ادامه داد: این مهم به سودآوری بیشتر و ارزآوری در صنعت کشاورزی منجر خواهد شد لذا توجه ویژه به آن داریم.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان از جمله مناطق پیشتاز صنعت کشاورزی در ایران است، این منطقه با ۵۶۸ هزار هکتار اراضی باقابلیت کشاورزی که معادل پنج درصد از مساحت استان و سه درصد از اراضی کشاورزی کشور است و همچنین شرایط متنوع آب و هوایی، استعداد تولید انواع محصولات کشاورزی را دارد به‌گونه‌ای که در مناطق گرم و خشک استان خرما، انار و پسته، در مناطق سرد و کوهستانی بادام و گردو، و در مناطق معتدل و سرد انواع محصولات دانه‌دار و هسته‌دار کشت می‌شود.