سفر نیم‌روزۀ عزت‌الله ضرغامی به اصفهان

در این سفر مانند سفر گذشتۀ سید عزت الله ضرغامی، هیچ‌گونه هماهنگی از سوی روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با رسانه‌های استانی انجام نشد و این اداره‌ تنها شب قبل و از قول حمیدرضا محققیان، سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان به خبر ورود عزت‌الله ضرغامی اشاره و اعلام کرد که «اولین هتل ۵ ستاره اصفهان متعلق به بخش خصوصی با حضور مهندس عزت‌الله ضرغامی در شهر اصفهان افتتاح می‌شود. وی در ادامه سفر نیم روزه خود به استان اصفهان، به شهرستان شاهین‌شهر و میمه سفرکرده و ضمن افتتاح مجتمع گردشگری پارتاک در این شهر، از مجموعه عظیم ارگ تاریخی روستای مورچه‌خورت نیز بازدید خواهدکرد»

بازدید از کارخانه ریسباف

این روابط عمومی سپس خبر بازدید وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از کارخانه ریسباف با همراهی مهران زینلیان معاون امور عمرانی استانداری اصفهان، مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و علیرضا ایزدی مدیر کل ثبت آثار وزارت میراث‌فرهنگی را منتشر کرد و چنین آورد که: «در این بازدید توسط مسوولان ارشد استان عنوان شد که این مجموعه تاریخی با بیش از ۷۴ هزار متر مربع وسعت و بیش از ۹۰ سال قدمت در حالی‌که بیش از ۴۸ هزار مترمربع بنای تاریخی در آن واقع‌ شده، متأسفانه به دلیل عدم همکاری بانک در حال تخریب تدریجی است.

با توجه به تأکید مسوولان ارشد استان مبنی بر حمایت‌های ویژه وزیر میراث‌فرهنگی به‌خصوص در هیات دولت، که می‌تواند نقش مهمی در تحویل سریع این مجموعه به‌منظور مرمت و حفاظت اضطراری داشته باشد، مهندس سید عزت‌الله ضرغامی قول مساعد داد تا همکاری لازم را در خصوص تعیین تکلیف و وضعیت این کارخانه تاریخی انجام دهد.»

افتتاح هتل پنج ستاره در مجاورت گذر چهار باغ!

روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در ادامۀ شرح سفر عزت‌الله ضرغامی به اصفهان، از افتتاح اولین هتل ۵ ستاره بخش خصوصی اصفهان، با ۱۳۶ اتاق، ۳۳۶ تخت و با سرمایه‌ای بالغ بر هزار میلیارد ریال در مساحتی بالغ بر ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع در ۷ طبقه و در مجاورت گذر تاریخی و فرهنگی چهارباغ اصفهان، با حضور وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خبر داد.

در آئین افتتاحیه این هتل، عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سال گذشته به اصفهان سفر کردیم و از کنار زاینده رود گذشتیم و در مجاورت دو جوان نشستیم که موسیقی می‌نواختند، مردم نیاز به این دارند که در کنار آنها باشیم و حتی نواختن موسیقیِ آنها نیز ایرادی ندارد. حتی اگر نوازنده خانم باشد. وقتی مقام معظم رهبری فرمودند نزدیک قله‌ایم، این اوج امید هست و به معنای آن است که امروز به نزدیکای قله رسیدیم و سختی‌های بسیاری را پشت سر گذراندیم. پس نباید یک بار اضافه بر دوش مردم بگذاریم. ضرغامی افزود: یکی از مهم‌ترین سیاست‌های ما حمایت از واحدهای اقامتی کشور به‌ویژه هتل‌ها و مهمان‌پذیرهای یک و دوستاره است که با حمایت دولت به‌زودی تسهیلات به آن‌ها ارائه می‌شود، برای همین هتل‌های ۵ ستاره افتخار و آبروی کشور است. بسیاری از کشورهای پیرامون ایران، سرمایه‌های سنگینی را در حوزه هتل‌سازی و واحدهای اقامتی هزینه کرده‌اند، لذا باید تلاش کنیم تا ایران نیز به این سمت حرکت کند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان قطب گردشگری ایران دانست و اضافه کرد: امیدواریم در اصفهان بیش از گذشته شاهد رشد هتل‌سازی در این کشور باشیم. اصفهان بی‌تردید عروس میراث‌فرهنگی و گردشگری ایران است، لذا انتظار داریم مسوولان استان و نمایندگان مجلس با همراهی همدیگر بتوانیم کمک کنیم تا اصفهان را بهتر از گذشته به جهان معرفی کنیم.