چرا ایریسا مهم است؟

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل گروه فولاد مبارکه، در بازدید از شرکت ایریسا و گفت‌و‌گو با اعضای این مجموعه با بیان اینکه بسیاری از دستاوردها و تحقق شعار «خلق آینده‌ای بهتر» در فولاد مبارکه با کمک شرکت ایریسا امکان‌پذیر است، گفت: نیروهای انسانی شرکت ایریسا نقش اساسی در راهبردها و اهداف فولاد مبارکه دارند که می‌توانند به فولاد مبارکه در تسهیلگری فعالیت‌ها و پیشرفت و آبادانی کشور کمک کنند.

وی توسعه سرمایه انسانی را مهم‌ترین اولویت این شرکت دانست و تصریح کرد: باید در کنار نگهداشت و نکوداشت کارکنان با ایجاد انگیزه درونی و احساس تعلق، به توسعه سرمایه انسانی و جذب نخبگان بین‌المللی و باتجربه نیز اندیشید؛ چراکه هر اتفاقی در مجموعه ایریسا وابسته به سرمایه انسانی است.

ضرورت توجه به نوآوری و فناوری‌های نوظهور

مدیرعامل گروه فولاد مبارکه نوآوری و فناوری‌های جدید و نوظهور را از دیگر موضوعات مهم و اولویت‌دار دانست و افزود: حتی برای حفظ شرایط در فولاد مبارکه نیز به نوآوری الزام داریم و برای تحقق شعار و خلق آینده‌ای بهتر در راستای توسعه و پیشرفت صنعت فولاد و کشور و همچنین افزایش درآمدها قطعاً باید به این حوزه به‌طورجدی توجه شود و در کسب‌وکار این مجموعه، نوآوری اولویت شماره یک است.

وی با اشاره به نقش تحقیق و توسعه در تعالی سازمان‌ها گفت: شرکت‌هایی مانند ایریسا باید بخش اصلی درآمد خود را در مسیر تحقیق و توسعه قرار دهند و اگر در این حوزه سرمایه‌گذاری نشود، عقب می‌مانیم. در واقع اصل درآمد در همین بخش تحقیق و توسعه و فعالیت‌های نوآورانه است و باید بودجه ویژه‌ای را برای این حوزه در استراتژی و راهبردهای ایریسا قرار گیرد.

«ایریسا پرایم» مدل مناسبی برای توسعه صادرات خدمات

طیب‌نیا تأکید کرد: در موضوع امنیت سایبری فعالیت‌های نوآورانه انجام شده، اما تا چند سال آینده همچنان نیاز به تحقیق و توسعه در این حوزه وجود دارد و باید در حوزه‌های هوشمندسازی، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا به‌منظور ارتقا و توسعه امنیت سایبری، تمرکز و نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد، زیرا به دلیل جایگاه فولاد مبارکه و جنگ نرم، دشمن در وهله اول از طریق جنگ سایبری و در عرصه فناوری اطلاعات حمله می‌کند که شرکت ایریسا باید خط مقدم را در این حوزه حفظ کند. مدیرعامل فولاد مبارکه با اشاره به صادرات خدمات فناوری اطلاعات گفت: برای توسعه این مجموعه و کسب درآمد و انتقال دانش به ایران نیاز داریم که این حوزه گسترش یابد و «ایریسا پرایم» می‌تواند مدل مناسبی برای آن باشد که کشورهای همسایه نیز بستری برای این فعالیت و کسب درآمد ارزی خواهند بود.

 اکبر گلبو مدیرعامل شرکت ایریسا نیز در حاشیه این بازدید گفت: شرکت بین‌المللی مهندسی سیستم‌ها و اتوماسیون (ایریسا) با قدمت ۳۱ ساله علاوه بر فولاد مبارکه در سایر مجتمع‌های بزرگ تولیدی فولاد کشور و دیگر صنایع مادر فعالیت دارد. وی ادامه داد: شرکت ایریسا یکی از مهم‌ترین شرکت‌ها در تحقق شعار خلق آینده‌ای بهتر است، زیرا این شرکت با بیش ۷۵۰ نیروی خلاق و نخبه در حوزه فناوری اطلاعات، برق، صنایع و سایر رشته‌های مرتبط ایفای نقش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: ارزش‌آفرینی برای صنعت فولاد با افزایش بهره‌وری، کاهش هزینه‌ها و مصارف و افزایش و بهبود عملکرد در صنایع یکی از اهداف اصلی این شرکت بوده و از این جهت نقش کلیدی در صنایع ایفا می‌کند. گلبو ادامه داد: برنامه‌های آینده شرکت در حضور مدیرعامل فولاد مبارکه ارائه شد که مهم‌ترین آن جذب و توسعه سرمایه انسانی است و در راستای بهبود خدمت‌رسانی به صنعت فولاد کشور با توجه به اولویت‌ها انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت ایریسا نوآوری و توسعه مشارکت‌ها را از دیگر راهبردهای این شرکت دانست و افزود: در همین راستا اقدام به تأسیس واحد «ایریسا پرایم» کردیم که هدف اصلی آن توسعه نوآوری مشارکت است و با کمک این واحد و حمایت همه واحدها این حوزه را توسعه خواهیم داد. وی ادامه داد: صادرات محصولات و خدمات و همچنین توسعه سرویس‌ها، حوزه امنیت و تحول دیجیتال از دیگر راهبردهای این شرکت و مورد تأکید مدیرعامل فولاد مبارکه است که در دستور کار قرار دارد. گلبو حضور مدیرعامل و معاونان فولاد مبارکه در شرکت ایریسا را منشأ خیر و اثر دانست و گفت: حضور در پروژه‌های صنایع بزرگ یک نقطه قوت و مزیت برای این شرکت به شمار می‌آید.