تخصیص پروژه به بیش از ۳۵ هزار متقاضی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان

به گزارش  دنیای اقتصاد علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت طرح نهضت ملی مسکن استان اظهار کرد: در طرح نهضت ملی مسکن برنامه استان اصفهان برای ۴ سال، ساخت ۲۰۳ هزار و ۹۶۷ واحد مسکونی است که ۴۰ هزار واحد آن، روستایی پیش بینی شده است.  

وی افزود: در حال حاضر مطابق با ثبت نام‌های بعمل آمده، بیش از ۴۵۰ هزار نفر، متقاضی بهره مندی از مزایای این طرح در سطح استان اصفهان بودند که پس از پالایش و بررسی‌های لازم افزون بر ۱۵۳ هزار متقاضی، حائز شرایط فعال شناخته شدند.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان کرد: از این تعداد برای بیش از ۴۹ هزار متقاضی در بانک افتتاح حساب شده است که افزون بر ۳۵ هزار نفر از این متقاضیان به پروژه‌ها اختصاص یافتند.  

وی ادامه داد: از مجموع متقاضیان حائز شرایط بیش از ۶۶ هزار و ۹۰۰ نفر، حائزین شرایط فعال شهرهای جدید استان و افزون بر ۸۶ هزار و ۵۰۰ نفر، متقاضیان حائز شرایط شهرهای بالا و زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت هستند.  

قاری‌قرآن با بیان اینکه در سامانه طرح‌های حمایتی تولید مسکن و در سطح شهرهای استان اصفهان تا کنون تعداد بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ پروژه نهضت ملی مسکن تعریف شده است گفت: براساس این پروژه‌ها در مجموع افزون بر ۳۹ هزار واحد در این پروژه‌ها قابل تخصیص به متقاضیان خواهد بود.  

وی عنوان کرد: قرارداد با سازنده برای بیش از ۳۷ هزار و ۷۰۰ واحد منعقد و از این تعداد برای افزون بر ۱۵ هزار و ۸۰۰ واحد آن قرارداد مشارکت مدنی با بانک‌های عامل تنظیم شده است، همچنین با پیگیری‌های بعمل آمده تا کنون پروانه ساختمانی بالغ بر ۲۹ هزار واحد اخذ شده است.  

مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: با تلاش‌های شبانه روزی مجموعه دست اندرکاران اجرایی طرح نهضت ملی مسکن استان اصفهان در حال حاضر فونداسیون بیش از ۱۲ هزار و ۲۰۰ واحد پایان یافته که افزون بر هفت هزار و ۶۰۰ واحد آن در مرحله انجام اسکلت و سقف بوده وسفت کاری بیش از یک هزار واحد نیز تمام شده است.