۱۷ پروژه آبرسانی در اصفهان به بهره‌برداری می‌رسد

حسین اکبریان اظهار داشت: آبرسانی به «شاپورآباد» و «محسن‌آباد» شهرستان برخوار، اصلاح شبکه آبرسانی شهرک «روشن دشت»، بهسازی خطوط انتقال برای اتصال مخزن قدیم به جدید شهرضا و چاه امیرکبیر این شهر شامل ۵.۵ کیلومتر لوله‌گذاری در جنوب این شهرستان و همچنین مخزن هزار متر مکعبی جدید شهر دامنه شهرستان فریدن چهار پروژه‌ای است که در بخش شهری با هزینه ۶۶۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

وی جمعیت تحت پوشش پروژه‌های آبرسانی شهری را یکصد هزار و ۲۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: برای بهره‌برداری از این پروژه‌ها ۱۴.۴ کیلومتر خط انتقال، یک حلقه چاه با ظرفیت۱۰ لیتر در ثانیه، ٢ مخزن با ظرفیت سه هزار مترمکعب و ٢ ایستگاه پمپاژ با ظرفیت ۸۰ لیتر در ثانیه اجرایی شده است.

مدیرعامل و رییس هیات مدیره آبفای اصفهان در باره پروژه‌های آبرسانی بخش روستایی نیز گفت: ۱۳ پروژه در بخش روستایی با هزینه ۴۸۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد که ۳۲ روستا با جمعیت ۲۲ هزار و ۸۳۲ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اکبریان تصریح کرد: آبرسانی به روستاهای«سعید آباد»،«قشلاق»، «درب امامزاده» و «فرج‌آباد»، «کوچری»(رباط زیلیا) گلپایگان، مجتمع «لای سیاه» نایین، روستاهای «کبرآباد» و «رحیم‌آباد» و روستای «چهلخانه» فریدن در این ایام افتتاح می‌شود. وی در باره مخازن بخش روستایی اظهار داشت: مخزن مجتمع آبرسانی «کیفته گیویسین» و قنات سمیرم با ظرفیت ۵۰۰ مترمکعب، مخزن «نورآباد پادنا» سمیرم و مخزن امامزاده علی اکبر شهرضا هر کدام با ظرفیت ٣٠٠ مترمکعب و مخزن روستای«کلهرود» شاهین شهر با ظرفیت ۲۵۰ مترمکعب با هدف آبرسانی پایدار و محرومیت‌زُدایی از روستاها افتتاح خواهد شد.

مدیرعامل آبفای اصفهان، دیگر پروژه‌های بخش روستایی را خط انتقال آب به روستای «محمدیه» شهرضا، اصلاح شبکه‌های آب روستاهای «دزج»، «همگین» و «قمیشلو» شهرستان دهاقان، روستاهای «تینجان» و «یکلنگی» شهرستان کوهپایه، روستاهای «علی‌آباد»، «پرمه ظاهرآباد»، «پرمه تقی‌آباد» «پرمه قهرمان‌آباد»، «پرزگان سُفلی»، «اصفهانک مشاعی»،«اصفهانک سُفلی»، «ورباد علیا»، «ده کلبعلی» و مجتمع «خرسانک» شهرستان چادگان و روستای «اسلام‌آباد» شهرستان فریدونشهر برشمرد.

منبع: ایرنا