۳۴ واحد صنعتی اصفهان به چرخه تولید بازگشتند

عبدالصمد شهبازی افزود: ایام دهه مبارک فجر امسال، ۳۴ واحد راکد، نیمه تمام و نیمه فعال با برخورداری از اعتبارات و تسهیلات ارزان قیمت صندوق کارآفرینی استان به چرخه فعالیت و کار آفرینی بازگشتند.

وی ادامه داد: فعال شدن این ۳۴ واحد، در قالب تفاهم نامه نهضت احیا واحدهای تولیدی انجام شد و احیای این واحدهای تولیدی، ایجاد بیش از ۱۶۰ فرصت شغلی جدید و تثبیت حدود ۳۰۰ اشتغال موجود را به ارمغان می‌آورد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان یاد آور شد: صندوق کارآفرینی استان با توجه به تفاهم‌نامه ای که با ستاد نهضت احیا واحدهای تولیدی داشت، با تعامل و همکاری با دستگاه های اجرایی استان طرح‌های که بدلایلی راکد شده‌اند را شناسایی کرد و با بررسی طرح های توجیهی و انجام کارهای کارشناسی و برگزار جلسات متعدد با دستگاه‌های اجرایی مرتبط به طرح هایی که از لحاظ فنی، اقتصادی و مالی توجیه پذیر بودند منابع ارزان قیمت تخصیص داد.

وی گفت: صندوق کارآفرینی استان، براساس این تفاهم نامه در سال جاری افزون بر ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبارات برای احیا واحدهای تولیدی راکد، نیمه تمام و یا نیمه فعال تخصیص داد که پرداخت این تسهیلات موجب ورود سرمایه معطل مانده این واحدها به چرخه اقتصاد استان شد. شهبازی اظهار‌کرد: در مجموع از ابتدای امسال تا به امروز صندوق کارآفرینی امید استان افزون بر ۲ هزار و ۱۶۰ واحد تولیدی و کسب و کار را مشمول حمایت‌های صندوق قرار

 داده است. وی ادامه داد: امسال بیش از سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبارات قرض‌‍‌الحسنه و تسهیلات ارزان قیمت به این ۲ هزار و ۱۶۰ واحد تولیدی و کسب و کار تخصیص داده شده است.

مدیر صندوق کارآفرینی امید اصفهان تصریح کرد: پرداخت این تسهیلات موجب شد، بیش از ۹ هزار میلیارد ریال سرمایه خود متقاضیان تسهیلات از بخش خصوصی نیز در کنار این تسهیلات ارزان قیمت پای کار آورده شود و موجب هم افزایی سرمایه واحد تولیدی و کسب و کارهای مشمول شود.

شهبازی خاطرنشان کرد: اعتبارات قرض‌‍‌الحسنه و تسهیلات ارزان قیمت پرداختی صندوق کارآفرینی استان در کنار پای کار آمدن و ورود سرمایه متقاضیان تسهیلات باعث ایجاد و یا تثبیت بیش از ۶ هزار اشتغال و کارآفرینی شده است. وی اضافه کرد: نهضت احیا واحدهای تولیدی استان در ۲ ماه آخر امسال و در سال آینده در دستور کار صندوق کارآفرینی استان قرار دارد.