آغاز عملیات ساخت مسجد حضرت عباس( ع) در محله البرز(c7) فولادشهر اصفهان

در آیینی که جهت آغاز به کار عملیات احداث مسجد حضرت عباس(ع) در  فولادشهر اصفهان برگزار شد حجت‌الاسلام هاشمی رئیس دفتر امام‌جمعه محترم اصفهان ضمن گرامی داشت ایام‌الله دهه فجر و چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مردم ایران، از تلاش‌های صورت گرفته برای طراحی و ساخت  مجموعه‌های مسکونی باهدف خانه‌دار شدن همه اقشار جامعه تقدیر کرد.

او در این مراسم با اشاره به توانایی‌های بالای فنی- مهندسی جوانان این مرز و بوم،خواهان آن شد همان‌گونه که اسلام دین حساب‌وکتاب است، در ساخت هر مجموعه‌ای رضایت الهی و مردم را در نظر گرفته و به نیازهای روز و آینده مؤمنان توجه کنند.

در ادامه دکتر حقیقی مدیر پروژه ساخت محله مسکونی البرز در فولادشهر اصفهان به ارایه گزارشی از مشخصات فنی پروژه و ابعاد مسجد حضرت عباس( ع) پرداخت.

IMG_0140 copy

او در این گزارش با اشاره به عزم دولت  محترم برای خانه‌دار شدن همه اقشار مردم در راستای اجرای منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون سیاست‌های اصل 44 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران گفت: شرکت سرمایه‌گذاری توسعه سپاهان در نیمه دوم دهه هشتاد خورشیدی طی انعقاد قراردادی وظیفه ساخت 1333 واحد مسکونی در محله البرز(c7) فولادشهر مشتمل بر 42 بلوک مسکونیِ 4 تا 7 طبقه در 6 تیپ متفاوت را آغاز کرد که هر بلوک بسته به تیپ، زیربنا و تعداد طبقات، دارای 27 تا 56 واحد مسکونی است.

حقیقی افزود محله البرز با مساحت 19.7 هکتار فضا در 240 هزار مترمربع گسترده شده که 167000 مترمربع آن را فضای مسکونی تشکیل می‌دهد، در این مجموعه برای افزایش  توان خانه دار شدن متقاضیان، واحدهای مسکونی در حداکثر 100 مربع یا کمتر ساخته‌شده‌اند و درمجموع ده هزار مترمربع فضای ورزشی- فرهنگی و تجاری برای آن در نظر گرفته‌شده است. همچنین صد هزار مربع از این محله به فضای سبز اختصاص داده‌شده ‌است. در نهایت برای تکمیل  عناصر حیاتی این محله تصمیم گرفته شد تا مسجد حضرت عباس(ع) در 2130 متر عرصه  با ارتفاع 5 متر در زیربنایی مفید به‌مساحت 500 مترمربع احداث شود  که این مسجد دسترسی بسیار خوبی از همه جهات دارا خواهد بود. همچنین مجاورت فضاهای سبز و آموزشی با مسجد حضرت عباس(ع) به عمق اثربخشی

IMG_9987 copy

عنصر وحدت‌بخش اجتماعی مردم مسلمان این محله خواهد افزود.

حقیقی همچنین در ادامه وعده داد مسجد حضرت عباس ( ع) که توسط هلدینگ سرمایه‌گذاری توسعه سپاهان بنیان گذاشته‌شده تا تابستان 1404 آماده بهره‌برداری شود، او ادامه داد محله البرز در آینده‌ای نزدیک علاوه بر بهره‌مندی از مسجد به‌عنوان فضای عبادی و عنصر وحدت‌بخش اجتماعی، با تکمیل رینگ دوچرخه‌سواری و مسیر پیاده‌روی در شهری که ویژگی آن نداشتن چراغ‌قرمز است، تبدیل به یکی نقاط محبوب شهری در فولادشهر اصفهان شود.

IMG_0097 copy