همگامی تشریفات پرواز در اصفهان با استانداردهای جهانی

او افزود: در صورت ورود مسافران نیز از پای پلکان پرواز به خودرو‌های اختصاصی جایگاه، مسافران به سالن منتقل، از گیت اختصاصی پلیس و گذرنامه عبور، خدمات دریافت بار و غیره توسط کارکنان جایگاه انجام می‌پذیرد.

مدیرعامل آژانس مسافرتی آسمان هفتم بابیان آنکه این جایگاه باهدف افزایش رضایتمندی مسافران در فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان راه‌اندازی شده است. عنوان کرد: جایگاه تشریفات CIP فرودگاه اصفهان ظرفیت پذیرش بیش از ۵۰۰ مسافر را در روز دارد. بهره‌بردار جایگاه تشریفات CIP فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان بابیان اینکه تسهیلاتی برای استفاده تُجار و اعضای اتاق بازرگانی از این جایگاه در نظر گرفته‌شده، اظهار کرد: تُجار و بازرگانان، پزشکان، مهندسان و هر قشری از مردم که مایل به استفاده از خدمات اختصاصی در جایگاه CIP هستند، می‌توانند بدون محدودیت و با پرداخت هزینه‌های مربوط از این خدمات بهره‌مند شوند. سعید روانفر در پاسخ به پرسش  خبرنگار دنیای اقتصاد  پیرامون نسبت به الگوبرداری از کشورهای دیگر گفت: در یک سری از زمینه‌ها باید حداقل استاندارها وجود داشته باشد. سی.ای.پی اصفهان حداقل ها را دارد و این قابلیت در آن وجود دارد که طرح‌های توسعه برای آن اجرا شود. یک استاندارد ممکن است در کشور ترکیه وجود داشته باشد که در دیگر کشورها وجود نداشته باشد. در فرودگاه استانبول یک سالن  سی.ای.پی ایجاد شده است که بی‌نظیر است و با تعاریف خاص خودشان آن را اجرا کرده‌اند.

کشورهای دیگر ممکن است نسبت به پتانسیل‌های موجود خودشان استانداردهایی داشته باشند مدیرعامل آژانس مسافرتی آسمان هفتم اعلام کرد: در بازه زمانی کوتاهی که مدیریت جایگاه CIP به گروه جدید واگذارشده، برنامه رزرو و پذیرش با گروه حرفه‌ای و کاملاً بومی راه‌اندازی شده و برنامه‌های جدیدی برای ارتقای سطح کیفیت خدمات به‌زودی رونمایی می‌شود.

او بابیان اینکه تأسیس جایگاه تشریفات ویژه CIP در فرودگاه اصفهان حائز اهمیت است، گفت: امارات، ترکیه و سایر بازیگران صنعت هوایی این خدمات را به مسافران ارایه داده‌اند. ما نیز برای شکوفایی این خدمات از نظرات بزرگان صنعت و اصحاب رسانه و قلم استفاده می‌کنیم. گفتنی است: جایگاه تشریفات اختصاصی (CIP) فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در خردادماه سال ۱۳۹۸ با هزینه ۲۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌های کشور در مساحت ۲ هزار مترمربع با ۶۶۰ زیربنا ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما با توجه به شیوع کرونا چندان مورد استقبال مسافران قرار نگرفت.

این جایگاه از چند ماه گذشته به بهره‌بردار محلی و بومی در استان اصفهان واگذارشده و بهره‌برداری رسمی از این مرکز هم‌زمان با مبعث رسول اکرم (ص) با حضور مدیران استان صورت گرفت.

این استان به دلیل ویژگی‌های اقتصادی، فرهنگی و توریستی همواره یکی از شهر‌های موردتوجه جهانگردان و بازرگانان داخلی و خارجی بوده و جایگاه تشریفات اختصاصی (CIP) فرودگاه یکی از نیاز‌های اساسی این شهر محسوب می‌شود و به همین دلیل این جایگاه در راستای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و بازرگانی اصفهان، احداث و تجهیز شد تا شرایط برای ورود و خروج فعالان اقتصادی داخلی و خارجی آسان شود.

انتقال مسافران با خودرو‌های اختصاصی از کنار هواپیما تا محل پاویون و بالعکس، انجام امور گذرنامه‌ای و گمرکی، دریافت کارت پرواز، دریافت و تحویل بار، پذیرایی از میهمانان، بهره‌مندی از امکانات ویژه سالن CIP نظیر اینترنت wireless و وب کیوسک، دسترسی به مطبوعات و تماشای تلویزیون ازجمله امکانات و خدمات جایگاه تشریفات اختصاصی (CIP) فرودگاه اصفهان است.

فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای ۲ باند به طول چهار هزار و ۳۹۷ متر و عرض ۴۵ متر با ۲۰ جایگاه پذیرش و پارک انواع هواپیمای مسافربری و پایانه پرواز‌های داخلی و خارجی است.