ارتقا سطح خدمات، رسالت ما در مسیر سلامت

به گزارش روزنامه «دنیای‌اقتصاد» شرکت پتروسلامت خلیج فارس از شهریورماه سال ۱۳۹۷ تاکنون در حوزه بهداشت و درمان، صنایع پتروشیمی ‌کشور فعال بوده  و حوزه فعالیت آن راهبری مراکز درمانی و درمانگاه‌های  شرکت‌های صنایع  پتروشیمی ‌و پالایشگاهی است. لازم به ذکر است که مدیرعامل کنونی شرکت پترو سلامت خلیج‌فارس عبدالرسول شهریاری دارای مدرک دکترای مدیریت بازرگانی  و از اساتید دانشگاه است.

وی همچنین سابقه سال‌ها فعالیت مختلفی در مجموعه‌های  پتروشیمی کشور را در کارنامه کاری خود دارد. ایشان  در سمت  مشاور مدیرعامل پتروشیمی ‌بندر امام خمینی(ره)، سرپرست روابط عمومی‌ و همچنین سرپرست خدمات اداری  و نیز به عنوان رییس تدارکات داخلی و بازرگانی پتروشیمی بوعلی سینا بوده است. ایشان همچنین  معاونت پشتیبانی و مدیرعاملی پتروشیمی طب صنعت ماهشهر را در کارنامه کاری خود دارند.

شایان ذکر است دکتر شهریاری در همه ماموریت‌های محوله کارنامه درخشانی از خود به جای گذاشته اند.

در رابطه با سایر فعالیت‌های دکتر شهریاری  می‌توان به حضور ایشان در وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد .

مدیریت آموزشی و فرهنگی، سرپرست روابط عمومی‌، مدیریت کانون فرهنگی تربیتی، رییس امور تربیتی و همچنین تدریس در دبیرستان‌های استان‌های خوزستان و یزد در سابقه شغلی ایشان وجوددارد.

درحال حاضر با بررسی بخشی از عملکرد شرکت پتروسلامت خلیج فارس؛ چگونگی  افزایش راهبری درمانگاه‌های صنعتی مجموعه پتروشیمی‌های کشور بیان می‌شود. همچنین چشم‌انداز مناسبی از تحقق برنامه‌های پیش رو وجود دارد؛  تحقق این چشم‌انداز در گرو  برنامه‌ریزی جامع و مدونی است که شرکت پتروسلامت خلیج فارس در خط مشی کاری خود تعریف کرده است.

استفاده از متخصصان متبحر

عبدالرسول شهریاری، مدیرعامل شرکت پتروسلامت خلیج فارس در رابطه با نحوه فعالیت و برنامه‌های آتی این شرکت برای افزایش سرانه خدمات‌رسانی بهداشتی و درمانی در مجموعه‌های پترو شیمی تصریح کرد: شرکت پتروسلامت خلیج‌فارس افزایش سطح خدمات‌رسانی به کارکنان و همچنین شهروندان در مجموعه پتروشیمی‌ها ‌و خانواده‌های  آنان رابه عنوان هدف اصلی سر لوحه کار خود قرار داده  است.

وی رسیدن به شاخص‌های حداکثری رضایتمندی از خدمات‌رسانی در زمینه بهداشت و درمان را از دیگر برنامه‌های مهم این شرکت دانست و افزود: در حوزه کارکنان نیز ساماندهی نیروهای انسانی متخصص  و همچنین به‌کارگیری کادر درمانی متبحر از جمله اقداماتی است که به طور بسیار  جدی  پیگیر تحقق آن هستیم.

معاینات سلامت کار

مدیرعامل شرکت پتروسلامت خلیج‌فارس در تشریح برخی اقدامات این شرکت  در زمینه  انجام معاینات «سلامت کار» خاطرنشان کرد: معاینات «سلامت کار» به صورت دوره‌ای انجام می‌شود و در این راستا  کلیه الزامات و پیش‌نیازهای آن نیز به خوبی فراهم شده است.

شهریاری همچنین با اشاره به انجام معاینات دوره‌ای در مراکز درمانگاه‌های تحت پوشش این شرکت گفت: ما در شرکت پتروسلامت خلیج‌فارس بر   روند اجرای مناسب این معاینات همواره تاکید ویژه‌ای داشته‌ایم . لازم به ذکر است در راستای تحقق افزایش سرانه خدمت‌رسانی درمانی به کارکنان پتروشیمی‌ها  معاینات قلب و عروق، تست‌های آزمایشگاهی و معاینات بهداشت دهان و دندان به عنوان  بخشی از معاینات دوره‌ای و پایشگری در راس هرم سلامت کارکنان پتروشیمی‌ها قرار گرفته است.

اهمیت حفظ بهداشت روان کارکنان

مدیرعامل شرکت پتروسلامت خلیج‌فارس لزوم سنجش و بررسی متناسب شرایط جسمی‌کارکنان با شغلی که در آن فعالیت خواهند داشت را یکی از لازمه‌های امنیت سلامت روح و روان کارکنان برشمرد.

دکتر شهریاری همچنین با اشاره به انجام دوره‌ای  معاینه و بررسی سلامت جسمی ‌مدیران در برنامه کاری شرکت پترو سلامت خلیج فارس گفت: عموم مدیران با توجه به مشغله و تعدد برنامه‌ها و جلسات، فرصت کافی جهت انجام معاینات روتین در روزهای کاری هفته ندارند؛ بنابراین به منظور ارتقای کیفیت حفظ سلامت مدیران روزهای تعطیل و غیرکاری در بیمارستان خاتم به‌صورت متمرکز با حضور متخصصان ویزیت و آزمایش‌های لازم برای چکاپ مدیران پیش‌بینی شده است.

بنابراین با برنامه‌ریزی و عقد قرارداد با بیمارستان‌های شاخص، معاینات دوره‌ای مدیران عالی و هیات‌مدیره‌های تمام پتروشیمی‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت پتروسلامت خلیج‌فارس در ادامه بیان کرد: پتروسلامت خلیج‌فارس با هم‌افزایی، تعامل و تبادل نظر درخصوص دغدغه‌های درمانی کارکنان با هم‌اندیشی با کادر درمان و مجموعه شاغل در درمانگاه‌های تحت پوشش، همواره سعی بر ارائه خدمات باکیفیت، مناسب و شناسایی مسایل و مشکلات پرسنل پتروشیمی را در برنامه کاری قرار داده است.

سهامداران

شهریاری همچنین سهامداران این شرکت  را پتروشیمی ‌بندرامام خمینی (ره) با ۳۰درصد سهم، پتروشیمی‌مارون ۲۰درصد سهم، پتروشیمی‌رازی ۷/۱۴درصدسهم، پتروشیمی امیرکبیر ۸درصد سهم، پتروشیمی‌اروند ۸درصد، پتروشیمی بوعلی‌سینا ۸درصد، پتروشیمی فجر ۶درصد، پتروشیمی‌ آب نیروی بندر امام خمینی(ره) ۳/۵  درصد سهم اعلام کرد.

اهداف آتی

وی درخصوص اهداف و برنامه‌های آتی این شرکت عنوان کرد: هدف کلی ما تامین، حفظ و ارتقای سطح سلامت و خدمات‌رسانی به کارکنان شرکت‌های طرف قرارداد شرکت پتروسلامت خلیج‌فارس است، زیرا عامل انسانی نقش تعیین‌کننده و به‌سزایی در تمامی‌ سازمان‌ها و مراکز صنعتی دارد. بنابراین در راستای نیل به این هدف ارایه خدمات به کارکنان شرکت‌های پتروشیمی ‌در کل کشور و اعم از درمانگاه‌های درون محدوده فنس مجتمع‌ها و درمانگاه‌های خانواده و عقد قرارداد درخصوص انجام معاینات دوره‌ای کارکنان و چکاپ مدیران و همچنین به‌روزرسانی تجهیزات و تاسیسات درمانگاهی مطابق با متدهای  روز علم پزشکی برای ارایه خدمات نوین و بهتر در نظر گرفته شده است.

شهریاری ادامه داد: سازمان‌دهی، تنظیم و تصویب چارت اداری  مطابق با استاندارهای نیروی انسانی صنایع پتروشیمی‌ خلیج‌فارس و استاندارها و دستورالعمل‌های بهداشت و درمان برای تمام کارکنان، رفع تبعیض  درخصوص خدمات دریافتی کارکنان تحت پوشش و عقد قرارداد با بهترین و مجهزترین مراکز درمانی و بیمارستان‌های تخصصی و فوق‌تخصصی در مراکز استان‌ها و شهرهای بزرگ کشور با لحاظ کردن پراکندگی سکونت کارکنان تحت پوشش شرکت پتروسلامت خلیج‌فارس و پرداخت هزینه‌های درمانی از طریق جاری‌سازی «سلامت کارت» و واریز سرانه درمانی به آن کارت انجام می‌شود.

یکسان‌سازی بیمه‌های تکمیلی

شهریاری همچنین به یکسان‌سازی تاریخ قراردادهای بیمه‌های تکمیلی تمامی ‌شرکت‌های طرف قرارداد در ابتدای هر سال و تجمیع و انجام آن از طریق این شرکت با بهترین سقف تعهدات و کمترین هزینه با معتبرترین شرکت‌های بیمه و تشکیل دو مرکز درمانی با تجهیزات پیشرفته و به‌روز دنیا در منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر و عسلویه به‌عنوان بخشی دیگر از اهداف و برنامه‌های این شرکت اشاره کرد.

5 copy