منصور شیشه فروش در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکستگی خط لوله ۶۰۰ میلی‌متری انتقال فاضلاب در ابتدای خیابان ملک شهر استان اصفهان، اظهار کرد: این حادثه ناشی از فرسودگی و فرونشست زمین است. در این بخش تیم‌های فنی شبکه فاضلاب، مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب و پلیس راهور  در محل حادثه حضور پیدا کردند که با تمهیدات لازم محدودیت تردد در یک سمت خیابان ملک‌شهر را انجام دهند تا برنامه‌ریزی لازم را برای اجرای عملیات حفاری و تعویض لوله به‌خوبی انجام شود.

وی با بیان اینکه به علت شرایط کم آبی و خشکی رودخانه زاینده‌رود، روند فرونشست زمین و تاثیرات آن در تشدید وقوع حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب فرسوده طی چند سال اخیر افزایش یافته است، افزود: با پایش‌های انجام شده در شبکه فاضلاب شهر اصفهان ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌ها، نیاز به بازسازی دارد که ۳۰ کیلومتر از این شبکه‌ها در اولویت بازسازی است.

 مدیرکل مدیریت بحران استان استانداری اصفهان، تاکید کرد: وزارت نیرو باید جهت تخصیص اعتبار به استان برای بازسازی شبکه‌های فرسوده و نیز برای تغذیه آبخوان‌ها جهت پیشگیری از تشدید فرونشست زمین نسبت به تامین حقابه‌های کشاورزی و زیست محیطی زاینده‌رود و همچنین تالاب گاوخونی اقدام کرده و احیای زاینده رود و اجرای طرح‌های تامین آب را تسریع کند.