در پی صدور این مجوز از سوی انجمن صنفی این صنعت و افشاهای اطلاعات برخی شرکت‌های تولیدکننده این محصول، گروه صنعتی سیمان کرمان هم به‌عنوان متاخرین این گروه پنج‌شنبه گذشته در این ارتباط در وب‌سایت کدال اطلاعیه صادر کرد. در این اطلاعیه تنها شرحی کوتاه از افزایش ۳۵ درصدی سیمان سفید فله از۴۲۰ هزار تومان به ۵۶۷ هزار تومان مطابق مجوز انجمن صنفی کارفرمایان صنعت سیمان آورده شده است؛ درحالی‌که موضوع مهم این بود که مقیاس اثرات مالی رویداد هم در آن درج می‌شد.

همان‌طور که می‌دانیم، اطلاعیه‌های با موضوع افزایش قیمت بالای ۱۰ درصد در گروه الف طبقه‌بندی می‌شوند.

«بهره‌برداری از طرح‌ها و پروژه‌های جدید» هم یکی دیگر از مصداق‌های اطلاعات با اهمیت یا همان افشاگری است که طبق مقررات در گروه الف قرار گرفته‌اند. در ارتباط با همین موضوع شرکت کاشی صدف سرام استقلال آباده یا همان «کصدف» افشای اطلاعات منتشر کرده است.

در این اطلاعیه از آغاز بهره‌برداری از یک خط تولید جدید برای تولید انواع کاشی و سرامیک در تاریخ ۱۲ فروردین داده شده است. ساخت این پروژه از سال ۱۳۹۰ و با سرمایه‌ای به میزان ۶۰ میلیارد تومان کلید خورد و اکنون بعد از ۱۰ سال به تولید رسیده است. طبق این اطلاعیه ظرفیت اسمی خط تولید جدید ۹/ ۲ میلیون مترمربع در سال یا ۸ هزار مترمربع در روز و ظرفیت عملی بهره‌برداری از محصول ۷/ ۲ میلیون مترمربع در سال یا ۷ هزار و ۴۰۰ مترمربع در روز است. محصول اصلی این خط تولید انواع کاشی و سرامیک در ابعاد‌ مختلف است، اما گفته شده با توجه به مازاد بودن تولید گرانول (خاک آماده تولید) فروش گرانول می‌تواند جز محصولات جانبی درآمدزایی داشته باشد.

اطلاعیه مهم دیگری که طی چند روز اخیر روی سایت کدال قرار گرفت، خبر پذیرش بیمه سرمد در بازار دوم فرابورس بود. در این اطلاعیه گروه ب آمده است: «درخواست پذیرش سهام شرکت بیمه سرمد (سهامی عام) در فرابورس ایران در جلسه مورخ ۲۴/ ۰۱/ ۱۴۰۰ هیات پذیرش فرابورس مطرح و با پذیرش در بازار دوم فرابورس ایران به‌صورت مشروط موافقت به عمل آمد. مقرر شده قبل از درج نام شرکت در فهرست نرخ‌های فرابورس و آغاز معاملات، اطلاعات لازم و تعیین شده توسط این شرکت ارائه شود.»

در یک اطلاعیه گروه ب دیگر هم خبر از «عدم حصول نتیجه از برگزاری مزایده» شرکت تاید واتر خاورمیانه داده شده است. مزایده یادشده در تاریخ ۲۵ اسفند به این شرح اعلان عمومی شد: «شرکت تایدواتر خاورمیانه در نظر دارد چهار فروند شناور تحت مالکیت خود را از طریق مزایده عمومی به فروش رساند.

بنابراین کلیه متقاضیان حقیقی و حقوقی می توانند از تاریخ انتشار آگهی برای دریافت مزایده به مدت چهار روز با تارنمای شرکت تماس بگیرند.» با این حال گفته شده که به موجب نبود شرکت‌کننده در مزایده، چهار فروند شناور تحت مالکیت به فروش نرسید.