«کاسپین»: شرکت داروسازی کاسپین تامین از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده درباره افزایش سرمایه ۱۰۰درصدی خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد گزارش توجیهی هیات‌مدیره برای پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۷۰میلیارد تومان به مبلغ ۱۴۰ میلیارد تومان از محل مطالبات حال‌شده سهامداران و آورده نقدی، آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی برای اصلاح ساختار مالی و تامین سرمایه در گردش، اجرای پروژه بازسازی و اصلاح فضاهای تولید محصولات نیمه جامد، اجرای بهسازی آزمایشگاه میکرو بیولوژی که در تاریخ یک اسفند ۱۴۰۰ به تصویب هیات‌مدیره رسیده، به‌منظور اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است. افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

«خموتور»: شرکت موتورسازان تراکتورسازی ایران اعلام کرد با عنایت به مجوز افزایش سرمایه مورخ ۱۲/ ۰۷/ ۱۴۰۰ و براساس تصمیمات مجمع عمومی فوق‌العاده، با توجه به افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۸/ ۱۴۲ میلیارد تومان به‌‌ مبلغ ۳۰۰ میلیارد تومان، تعداد ۸۶۴ میلیون و ۸۰ هزار و ۴۱۴ سهم با توجه به حق تقدم استفاده شده توسط سهامداران فعلی و با عنایت به انقضای مهلت استفاده از حق تقدم مذکور برای تحقق افزایش سرمایه بدین‌وسیله تعداد ۷۸ میلیون و ۶۱۵ هزار و ۵۸۶ سهم هزار ریالی برای پذیره‌نویسی عمومی عرضه می‌شود. مهلت پذیره‌نویسی عمومی از تاریخ ۰۹/ ۱۲/ ۱۴۰۰ تا ۰۹/ ۰۱/ ۱۴۰۱ تعیین شده است.

«تمحرکه»: شرکت ماشین‌‌سازی نیرو محرکه اعلام کرد تاییدات لازم از سوی حسابرس و بازرس قانونی (موسسه حسابرسی بهمند) مبنی بر لزوم افزایش سرمایه از مبلغ ۱/ ۱۲ میلیارد تومان به مبلغ ۱۹/ ۲۹ میلیارد تومان (افزایش سرمایه ۱۴۱ درصدی) از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌ها برای اصلاح ساختار مالی و خروج از شمول مفاد ماده ۱۴۱ اصلاحیه قانون تجارت را از آن موسسه دریافت کرده‌‌اند. البته افزایش سرمایه یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده است.

«حسینا»: شرکت توسعه خدمات دریایی و بندری سینا از پیشنهاد هیات‌مدیره به مجمع عمومی فوق‌العاده درباره افزایش سرمایه ۵۴۸ درصدی خبر داد. بر این اساس شرکت اعلام کرد گزارش توجیهی هیات‌مدیره برای پیشنهاد افزایش سرمایه از مبلغ ۵۰ میلیارد تومان به مبلغ ۹/ ۳۲۳ میلیارد تومان از محل سود انباشته، مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌‌ها  جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده است.