«امین»: شرکت تامین سرمایه امین از پذیرش تعهد بازارگردانی اوراق اجاره شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری (سهامی عام) با سررسید چهارساله از تاریخ انتشار (۲۳/ ۱۲/ ۱۴۰۰) با مبلغ مورد تعهد ۷/ ۲‌هزار میلیارد تومان خبر داد. به طور کلی بازارگردانی عملی است که به‌منظور افزایش نقدشوندگی از سوی شرکت‌ها یا صندوق‌های بازارگردان انجام می‌شود. به بیان دیگر شرکت‌ها یا صندوق‌های بازارگردان با خرید و فروش اوراق بهادار (سهام، اوراق بدهی و...) نقدشوندگی را افزایش می‌دهند. اوراق اجاره یکی از ابزارهای بازار بدهی است. در تعریف ساده، زمانی که شرکت نیاز به نقدینگی برای خرید ماشین‌‌‌آلات، تجهیزات، ساختمان و... دارد، با انتشار اوراق اجاره و فروش آن نقدینگی موردنیاز خود را تامین خواهد کرد. حال متعهد شدن به بازارگردانی اوراق اجاره به این منظور صورت می‌گیرد که شرکت بازارگردان (در اینجا تامین سرمایه امین) تعهد می‌دهد که اگر تمامی اوراق هنگام ‌‌‌پذیره‌‌‌نویسی، از سوی سرمایه‌گذاران خریداری نشد، آن‌‌‌ میزان از اوراقی را که خریداری نشده است بخرد.

«کسرام»: شرکت پارس‌سرام نتایج برگزاری مزایده فروش اقلام و آهن‌‌‌آلات ضایعاتی را که در تاریخ ۱۹اسفندماه برگزار شده بود، در سامانه کدال منتشر کرد. بر این اساس شرکت اعلام کرد که به استناد مصوبه هیات‌مدیره شرکت و اطلاعیه منتشرشده در سامانه کدال در خصوص برگزاری مزایده به‌منظور فروش اقلام و آهن‌آلات ضایعاتی (شامل تیرآهن، نبشی، قوطی، لوله، بشکه، مخزن، پالت و...) به تناژ تقریبا ۳۰۰تن، پس از طی فرآیندهای قانونی و اداری مربوطه و اعتبارسنجی خریدار و امضای قرارداد از سوی خریدار و واریز بخشی از ثمن معامله به‌عنوان تضمین و پیش‌پرداخت، قرارداد نهایی در جلسه مورخ ۲۱/ ۱۲/ ۱۴۰۰ هیات‌مدیره به تصویب رسید. آهن‌آلات و اقلام موضوع قرارداد تماما اسقاطی و ضایعاتی است که به صورت دارایی‌‌‌های یک‌ریالی در دفاتر شناسایی شده است.     

«جم»: شرکت پتروشیمی جم طی اطلاعیه‌‌‌ای تحت عنوان «شفاف‌‌‌سازی در خصوص شایعه، خبر یا گزارش منتشرشده» در پاسخ به چرایی عدم‌تعیین مدیرعامل جدید از سوی سازمان بورس اعلام کرد که با عنایت به استقرار دولت جدید و تغییرات به وجود آمده در ترکیب هیات‌مدیره سهامداران عمده شرکت پتروشیمی جم، این موضوع تاکنون تعیین‌تکلیف نشده، اما پیگیری‌ها و مکاتبات لازم در این خصوص صورت پذیرفته و امید می‌رود در اسرع وقت این موضوع نهایی شود.