«فافزا»: شرکت فولاد افزای سپاهان اعلام کرد که پیرو اخبار منتشرشده در پایگاه خبری وزارت صمت مبنی بر عوارض گمرکی و با عنایت به اینکه تمام درآمد عملیاتی این شرکت از محل منابع داخلی است، در نتیجه وضع عوارض صادراتی تاثیری بر عملکرد شرکت ندارد.

«فملی»: شرکت ملی صنایع مس ایران در خصوص وضع تعرفه بر مس کاتد برای اخذ عوارض صادراتی اعلام کرد که درصورت اعمال عوارض مذکور (با حفظ قیمت‌های کنونی) ۱۵۱میلیارد تومان ماهانه از سود سهامداران شرکت، کاهش خواهد یافت.

«فولاد»: شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص اثرات وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد اعلام کرد که در صورت حفظ قیمت‌های جهانی محصولات فولادی و پیش‌بینی یک‌میلیون و ۱۵۰‌هزار تن صادرات در سال ۱۴۰۱، ۵/ ۳۰۴میلیارد تومان به صورت ماهانه از سود سهامداران کاهش خواهد یافت. با توجه به افرایش نرخ‌های فروش صادراتی اسلب و ورق گرم و در صورت تغییر در نرخ مبنا (افزایش) مندرج در بخشنامه مذکور، این مبلغ کاهش خواهد یافت.

«فجهان»: مجتمع جهان فولاد سیرجان نیز اعلام کرد که وضع عوارض صادراتی باعث کاهش حدود ۷درصدی سود سالانه شرکت خواهد شد.

«کچاد»: شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد که در نظر دارد حدود ۱۵۰‌هزار تن صادرات بیلت در سال ۱۴۰۱ انجام دهد. این شرکت در خصوص وضع عوارض صادراتی بر محصولات زنجیره فولاد و براساس محاسبات و مفروضات خود گفت، در صورت اعمال عوارض ۱۱درصدی (براساس جدول پلکانی) بر صادرات بیلت (با حفظ قیمت کنونی) مبلغ ۲۶۰میلیارد تومان عوارض بر صادرات، به هزینه‌‌‌های شرکت اضافه خواهد شد که با توجه به حجم فعالیت‌‌‌های عملیاتی عوارض مزبور تاثیر چندانی بر عملکرد شرکت نخواهد داشت.

«فخوز»: شرکت فولاد خوزستان نیز در خصوص بخشنامه جدید وزارت صمت اعلام کرد که به‌واسطه عدم‌رفع ابهامات قیمت حامل‌‌‌های انرژی (برق و گاز)، قیمت‌گذاری شمش در بورس‌کالا، نحوه اعمال محدودیت‌های برق، تعیین قیمت سنگ‌آهن و نهایتا با توجه به متغیر بودن شاخص ماهانه قیمت مبنای عوارض فوق‌الذکر براساس بخشنامه برای محاسبه مبلغ عوارض براساس عملکرد واقعی صادرات و شناسایی اثرات آن بر بازار داخل عرضه شمش، تعیین دقیق اثرات آن بر سودآوری و بازدهی این شرکت در شرایط فعلی مقدور نیست؛ اما کاهش چشمگیر درآمد و سود متاثر از عوامل فوق‌‌‌الذکر پیش‌بینی می‌شود.

«فجر»: شرکت فولاد امیرکبیر کاشان اعلام کرد که پیرو عوارض وضع‌شده بر قیمت‌های صادراتی و با فرض حفظ قیمت‌های کنونی و درصورت اعمال عوارض ۵‌درصد بر صادرات معادل ۷/ ۳۰میلیارد تومان از سود پیش‌بینی‌شده سهامداران کاهش خواهد یافت.