«حرهشا»: شرکت رهشاد سپاهان نتایج برگزاری مزایده واگذاری یک‌واحد ملک تجاری خود را که در تاریخ ۳۰ خردادماه ۱۴۰۱ برگزار شده بود، منتشر کرد. بر این اساس، این شرکت اعلام کرد که با توجه به قیمت پیشنهادی، فرهاد شیرزادی (حقیقی) با پیشنهاد مبلغ ۵/ ۱میلیارد تومان، برنده مزایده اعلام شده و مقرر است با انجام مراحل قانونی، ملک مذکور به ایشان منتقل شود.

«زپارس»: شرکت ملی کشت و صنعت و دامپروری پارس اعلام کرد که با عنایت به مصوبه وزارت جهاد کشاورزی، تصویب نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی، قیمت محصولات اساسی کشاورزی به‌ازای هر کیلوگرم معادل ۵/ ۸هزار تومان افزایش یافت که با توجه به قیمت تضمین نرخ قبلی ۱۵هزار تومان مجموع نرخ تضمینی جدید کلزا در راستای حمایت از کشاورزان کلزاکار به ۵/ ۲۳هزار تومان تعیین شد.

«فاذر»: شرکت صنایع آذرآب از تغییرات اساسی در قراردادهای خود خبر داد. این شرکت اعلام کرد براساس الحاقیه شماره ۵ ساخت و تامین تجهیزات بویلر بازیافت حرارتی نیروگاه پارس‌جنوبی (شرکت فراب) مبلغ قرارداد ۳میلیون دلار افزایش یافت. براساس توضیحات ارائه‌شده از سوی «فاذر» از سال ۱۳۹۴ همزمان با شروع قرارداد تا پایان سال ۱۳۹۹ مبلغ ۳۳۴میلیارد ریال سود برای پروژه شناسایی شده (سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ مبلغ ۲۷۸میلیارد ریال) که با توجه به کاهش ۵۰درصدی از حجم و مبلغ قرارداد که این کاهش از سال ۱۳۹۵ مطرح بوده و متاسفانه در سال‌های قبل به آن بی توجهی شده، سود شناسایی‌شده فوق برای کل قرارداد برآورد شده است. بنابراین در سال ۱۴۰۰ همزمان با خاتمه قرارداد که مبلغ نهایی آن الزاما از ۳۳میلیون دلار به ۱/ ۱۵میلیون دلار کاهش یافت، باید ۳۱۷میلیارد ریال زیان شناسایی شود که با پیگیری‌های مداوم و توافق با کارفرما مبلغ قرارداد طبق الحاقیه شماره ۵ از ۱/ ۱۵میلیون دلار به ۱/ ۱۸میلیون دلار افزایش یافت و زیان ۳۱۷میلیارد ریالی پروژه حذف شد. تاریخ موثر شدن الحاقیه از زمان تامین مواد و خرید تجهیزات پروژه است.

«فاذر» همچنین اعلام کرد، براساس الحاقیه قرارداد خرید واحد تولید بخار پروژه احداث طرح الفین پتروشیمی گچساران مبلغ قرارداد ۳میلیون و ۸۵۸هزار و ۳۱۲یورو افزایش یافت. براساس توضیحات ارائه‌شده پروژه مذکور در پایان سال ۱۴۰۰ دارای مبلغ ۲۵۹میلیارد ریال زیان بوده که با توجه به منظور کردن تعدیل فوق زیان پروژه پوشش داده شده و نهایتا به مبلغ ۳۷۰میلیارد ریال سود نهایی پروژه منجر شده است. تاریخ موثر شدن الحاقیه از زمان تامین مواد و خرید تجهیزات پروژه است.

در بخش دیگر این اطلاعیه «فاذر» به الحاقیه قرارداد ساخت و نصب واحد تولید بخار پروژه احداث طرح الفین پتروشیمی گچساران اشاره کرد که مبلغ قرارداد آن ۴/ ۷۰میلیارد تومان افزایش یافته است. «فاذر» در این خصوص گفت، پروژه مذکور در پایان سال ۱۴۰۰ دارای مبلغ ۳۰۰میلیارد ریال زیان بوده که با توجه به منظور کردن تعدیل فوق، زیان پروژه پوشش داده شده و نهایتا به مبلغ ۴۰۰میلیارد ریال سود نهایی پروژه منجر شده است. تاریخ موثر شدن الحاقیه از زمان تامین مواد و خرید تجهیزات پروژه است.

 این شرکت در اطلاعیه دیگری اعلام کرد که از تاریخ آذرماه سال ۱۳۹۹ به دلیل محدودیت‌‌‌ها و مشکلات بانکی ایجادشده ناشی از چک‌‌‌های برگشتی و معوقات بانکی موفق به دریافت انواع ضمانت‌نامه‌‌‌های بانکی نشده بود که این موضوع باعث ایجاد مانع در عقد قراردادهای جدید و همچنین پیش‌برد مالی برخی پروژه‌‌‌های منعقدشده قبلی شده بود. در همین راستا و با پیگیری‌‌‌های مستمر مدیریت ارشد شرکت و همچنین مساعدت سایر مقامات عالی‌رتبه کشور و سایر مسوولان تراز اول استان مرکزی این مهم تحقق پذیرفته و در حال حاضر اخذ ضمانت‌نامه بانکی برای حضور و مشارکت در مناقصات (قراردادهای جدید)، حسن انجام تعهدات و پیش‌پرداخت برای این شرکت میسر شده است.

«آرمان»: شرکت بیمه آرمان توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌‌‌های مالی منتشرشده سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ منتشر کرد. براین اساس شرکت موارد ذیل را اعلام کرد:

• افزایش ۶۴درصدی درآمد حق بیمه ناخالص به علت افزایش صدور حق بیمه در رشته‌‌‌های درمان و ثالث نسبت به دوره ۹ماه است.

• افزایش ۱۳۵درصدی درآمد سرمایه‌‌‌گذاری از محل منابع بیمه‌‌‌ای به علت فروش بخشی از سرمایه‌‌‌گذاری‌‌‌ها در سهام بانک گردشگری در اسفندماه ۱۴۰۰ است.

• افزایش ۱۰۱درصدی سایر درآمدهای بیمه‌‌‌ای عمدتا مربوط به افزایش واگذاری اتکایی و شناسایی کارمزد مربوطه طی سه‌ماه پایان سال مالی است.

• محاسبه سهم مشارکت در منافع بیمه‌‌‌گذاران در پایان هر سال مالی، صورت می‌‌‌گیرد و در حساب‌ها منظور می‌‌‌شود.

• افزایش ۹۳درصدی تغییرات سایر ذخایر فنی عمدتا مربوط به افزایش صدور حق بیمه در سه‌ماه چهارم سال مالی است.

• افزایش ۸۱ درصدی سایر هزینه‌‌‌های بیمه‌‌‌ای مربوط به افزایش صدور بیمه‌نامه ثالث و شناسایی عوارض قانونی مربوطه است.

• افزایش ۷۳۰درصدی سایر درآمدها و هزینه‌‌‌های عملیاتی بابت سود حاصل از فروش اموال شرکت است.

• افزایش پرتفوی و سود حاصل از فروش اموال شرکت در سال مالی منتهی به پایان اسفند ۱۴۰۰ عمدتا عامل اصلی افزایش سود عملیاتی شرکت نسبت به دوره مشابه قبل شده است.

«فسرب»: شرکت ملی سرب و روی ایران توضیحاتی در خصوص اطلاعات و صورت‌‌‌های مالی منتشرشده در سامانه کدال ارائه کرد. بر این اساس، شرکت در مورد عدم رفع کامل تعهدات ارزی در خصوص فروش شمش روی اعلام کرد که مطابق گزارش حسابرس، تعهد ارزی شرکت برای عملکرد سال ۹۹ به مبلغ ۴/ ۴میلیون دلار بوده و این شرکت مبلغ ۲/ ۱۱میلیون یورو ثبت سفارش واردات ۲۰هزار تن خاک کرده است که اساسا این واردات خاک (مواد اولیه) نسبت به عرضه ارز حاصل از صادرات آن در سامانه نیما به صرفه و صلاح شرکت است. همچنین شرکت در خصوص عدم وصول مطالبات ارزی از شرکت وابسته بازرگانی توسعه صنعت روی اعلام کرد طبق توافق‌نامه مورخ ۳۰ خرداد ۱۴۰۱، مطالبات شرکت در تاریخ اول تیرماه ۱۴۰۱ وصول شد و مبلغ ۵/ ۲۳میلیارد تومان بابت جریمه تاخیر در پرداخت بدهی از شرکت مذکور مطالبه شده که در این خصوص چک مورخ ۳۱تیرماه ۱۴۰۱ دریافت و مستندات مذکور به حسابرس شرکت ارائه شد.