«وسپه»: شرکت سرمایه‌گذاری سپه توضیحاتی در خصوص افزایش ۳۰درصدی سود عملیاتی خود ارائه کرد. دلیل افزایش سود این شرکت، افزایش سود تقسیمی شرکت‌های زیرمجموعه‌های آن بوده است.

«شیراز»: پتروشیمی شیراز نیز مانند سایر پتروشیمی‌ها دلیل افزایش ۲۵۲درصدی سود عملیاتی خود در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل را افزایش ۱۲درصدی فروش به‌رغم افزایش هزینه‌ها و قیمت مواد اولیه عنوان کرد. این امر موجب افزایش ۱۸۷درصدی مبلغ فروش آن در بهار امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل شده است.

«خودرو»: ایران خودرو نیز طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که واگذاری شرکت ایران‌خودروی خراسان، ایران‌خودروی فارس، ایران‌خودروی خزر، ایران‌خودروی تبریز و ایران‌خودروی کرمانشاه مغایر با واگذاری ۷/ ۱۳درصدی شرکت ایران‌خودرو توسط شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران‌خودرو و سمند است.

«آرمان»: شرکت بیمه آرمان اعلام کرد که افزایش حق بیمه صادرشده در سه‌ماه اول ۱۴۰۱، از مبلغ ۷۳میلیارد تومان به ۲۹۰میلیارد تومان، باعث افزایش حق بیمه ناخالص و کاهش زیان عملیاتی شده است.

«خصدرا»: شرکت صنعتی دریایی ایران از ساخت و فروش دو فروند کشتی و تریلر ۴هزارتنی خبر داد. کلیه هزینه‌ها و درآمد‌های پروژه در دفاتر شرکت پژوهش صنعت نفت صدرا ساحل ثبت خواهد شد. شرکت صنعتی دریایی ایران مالک مستقیم و غیرمستقیم ۱۰۰درصد شرکت پژوهش صنعت نفت صدراساحل است.

«ساراب»: شرکت سیمان داراب، افزایش ۶۱درصدی سود عملیاتی خود را ناشی از افزایش درآمد فروش به میزان ۸۰‌درصد عنوان کرد. از آنجا که این شرکت نیز مانند سایر شرکت‌های سیمانی محصولات خود را در بورس‌کالا عرضه می‌کند، محصولات خود را در این بازار در سه‌ماه اول سال به قیمت ۵۳۸‌هزار تومان به ازای هر تن به فروش رسانده است. این در حالی است که سیمان این شرکت در سه‌ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ به مبلغ ۳۴۶‌هزار تومان به ازای هر تن به فروش می‌‌رسید.

«درازی»: شرکت پخش رازی، گزارش ارزشیابی سهام خود را منتشر کرد که می‌تواند مورد توجه بازار قرار گیرد. این شرکت از روش‌های ارزش‌گذاری تنزیل سود تقسیمی جریان نقد آزاد سهامداران، جریان نقد آزاد، روش ضریب قیمت به سود و روش خالص ارزش روز دارایی‌ها استفاده کرده است. در روش تنزیل سود تقسیمی، ارزش هر سهم، ۲۰۲۲تومان، در روش جریان نقد آزاد، ارزش شرکت ۱۸۵۷تومان و در روش ضریب قیمت به سود، ۱۷۷۱تومان برآورد شده است. در روش خالص ارزش روز دارایی‌ها هم ارزش هر سهم ۱۸۰۷ تومان برآورده شده است. در مجموع به روش میانگین موزون ارزش ذاتی هر سهم ۱۹۰۱تومان برآورد شده است.

«لخزر»: شرکت صنعتی پارس‌خزر از اعطای مجوز افزایش ۱۳درصدی نرخ فروش محصولات خود خبر داد. دلیل افزایش نرخ، افزایش بهای تمام‌شده اعم از مواد اولیه، سربار و نرخ حقوق و دستمزد کارکنان و پشتیبانی و فروش اعلام شده است.

«ثنظام»: شرکت سرمایه‌گذاری ساختمانی نظام مهندسی، درباره نوسانات قیمت این سهم، گزارشی منتشر کرد. در این گزارش عنوان شده است که رویداد بااهمیتی در صورت‌های مالی شرکت دیده نمی‌شود و نوسان قیمتی به دلیل عرضه و تقاضای بازار است.

«وافتخار»: شرکت سرمایه‌گذاری افتخار سهام که در بهمن ۱۴۰۰ افزایش سرمایه ۸۵درصدی را به ثبت رسانده بود، از نتایج حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده خبر داد. افزایش سرمایه «وافتخار»، سرمایه شرکت را از ۷۰میلیارد تومان به ۱۳۰میلیارد تومان رسانده بود. این شرکت مبلغ فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده را ۱۵میلیارد تومان و کارمزد‌های فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده را ۲۰۰میلیون تومان اعلام کرده است. تعداد حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده ۸۱ میلیون عدد بوده است.

«غالبر»: شرکت لبنیات کالبر از افزایش هزینه‌های فروش در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ خبر داد. دلیل این امر، افزایش صادرات محصولات پودری به‌خصوص شیرخشک در سال ۱۴۰۰ و افزایش هزینه‌های گمرکی صادرات شیر خشک و کره‌حیوانی بوده است.

«آبین»: شرکت کشت و صنعت آب‌شیرین طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، پیرو کاهش مجوز و پروانه بهره‌برداری چاه شماره۵ از ۷۲۰۰ساعت به ۳هزار ساعت، شرکت نسبت به این کاهش اعتراض و شکایتی را در دادگاه مطرح کرد و پس از پیگیری منجر به صدور رأی پیوست و افزایش مجوز و پروانه بهره‌برداری به ۶هزار ساعت رسید.

«قجام»: شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام از اخذ مجوز برای واگذاری ۸میلیون سهم از سرمایه‌گذاری در قند بیستون خبر داد. آثار سود و زیان واگذاری سهام مذکور پس از قطعیت به اطلاع عموم سهامداران می‌رسد.

«شدوص»: شرکت دوده صنعتی پارس، نیز از نتایج فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده خود خبر داد. این شرکت در شهریور ۱۴۰۰طی افزایش سرمایه حدود ۱۰۰درصدی، سرمایه خود را از ۴۷.۴۵۲ میلیارد تومان به ۹۵میلیارد تومان رساند. بر اثر این افزایش سرمایه مبلغ فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده حدود ۳۴ میلیارد تومان، هزینه‌ها و کارمزد‌های مربوط به فروش حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده۴۰۰میلیون تومان و تعداد حق‌تقدم‌های استفاده‌نشده حدود ۳۸ میلیون، اعلام شده است.