قاسم محسنی در گفت‌‌‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در مورد رتبه‌‌‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، اظهار کرد: اسفندماه سال گذشته سازمان بورس رتبه‌‌‌بندی ارزیابی عملکرد را برای صندوق‌های سرمایه‌گذاری بزرگ الزامی کرد و شرکت برهان نیز به‌عنوان اولین شرکت رتبه‌بندی توانست متدلوژی‌‌‌ خود در زمینه رتبه‌بندی ارزیابی عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری (شامل دو بخش درجه‌بندی عملکرد و رتبه‌بندی کیفیت مدیریت) را به تایید سازمان بورس برساند.

او افزود: تاکنون شرکت برهان از بین ۷۰ تا ۸۰صندوق سرمایه‌گذاری که مشمول این مصوبه می‌‌‌شوند با ۴۷صندوق سرمایه‌گذاری (بیش از ۶۰‌درصد صندوق‌های مشمول)، قرارداد رتبه‌بندی ارزیابی عملکرد منعقد کرده و مشغول اجرای این قراردادهاست.

مدیرعامل شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان تصریح کرد: انتشار نتایج رتبه‌‌‌بندی در سال اول (۱۴۰۲) در اختیار مدیران صدوق‌های سرمایه‌گذاری است؛ اما از سال آتی انتشار این رتبه‌ها الزامی خواهد بود تا سرمایه‌گذاران نسبت به بازدهی، ریسک‌ها و کیفیت مدیریت صندوق‌های سرمایه‌گذاری آگاهی یابند.

محسنی در پایان درخصوص سابقه رتبه‌‌‌بندی و درجه‌‌‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری، گفت: شرکت رتبه‌بندی اعتباری برهان از چند سال قبل، شیوه‌نامه‌‌‌هایی را برای رتبه‌بندی و درجه‌بندی صندوق‌های سرمایه‌گذاری تدوین کرده بود؛ اما الزامی در اجرای آن وجود نداشت. به همین دلیل، شرکت برهان تصمیم گرفت برای فرهنگ‌‌‌سازی درجه‌بندی عملکرد صندوق‌های سرمایه‌گذاری را انجام داده و به صورت رایگان منتشر کند. این درجه بندی‌‌‌ها با همکاری شرکت فناوری اطلاعات بورس تهران در سایت فیپیران منتشر می‌‌‌شد.