احمد اشتیاقی در گفت‌‌‌وگو با پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، در مورد مزیت تسریع در روند اعطای مجوز به منظور تاسیس نهادهای مالی از سوی سازمان بورس، اظهار کرد: با توجه به اینکه پس از گذشته ۱۳سال، انحصار صدور مجوز در حوزه کارگزاری شکسته شد و ۱۰کارگزار توانستند مجوز تاسیس و فعالیت بگیرند، خود این مساله از توسعه بازار حکایت دارد.

او افزود: در حال حاضر با توجه به ورود سرمایه‌گذاران جدید و جوان به معامله در بازار سهام، گسترش نهادهای مالی می‌‌‌تواند موجب ارتقای ایده‌‌‌های نو، افزایش رقابت، توسعه معاملات و بهبود زیرساخت‌‌‌ها شود. این کارشناس بازار سرمایه تاکید کرد: تشکیل نهادهای مالی جدید می‌‌‌تواند به‌مرور موجب خروج نهادهای مالی باسابقه از وضعیت ایستایی شود. اشتیاقی در ادامه گفت: سازمان بورس در کنار تسهیل اعطای مجوز به نهادهای مالی باید اقدامات نظارتی و بررسی‌‌‌های خود را ارتقا دهد؛ در غیر‌این‌صورت شاهد رقابت‌‌‌های ناسالم، زیان و ناهنجاری‌‌‌های متعدد خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان تصریح کرد: با افزایش نهادهای مالی باید زیرساخت‌‌‌ها به لحاظ پایش کمی و کیفی این نهادها فراهم شود؛ زیرا تنها در این شرایط است که ازدیاد آنها توجیه منطقی خواهد داشت.