یک‌شهر و هزار مشکل

وی اظهار کرد: روزی که شهرداری را تحویل گرفتم، تنها ۲۷‌درصد بودجه شهر محقق شده بود و کارگران و کارمندان ۴ ماه حقوق دریافت نکرده بودند. با تلاش عوامل شورای شهر و شهرداری و همیاری مردم در شب عید، بودجه ۱۲۶درصد یعنی ۲۶‌درصد نیز بیشتر از بودجه شهرداری محقق و نزدیک به ۳‌میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان بدهی و معوقات شهرداری پرداخت شد. شهردار جورقان ادامه داد: به منظور خدمت به مردم و با پیشنهاد شورای شهر و دفتر شهرسازی، کل عوارض ساختمانی در سال ۱۴۰۱ تا ۱۲۰ مترمربع رایگان اعلام شد که از مردم و از ساخت‌‌‌و‌‌‌سازهای اصولی حمایت شود. احمدی با بیان اینکه بزرگ‌ترین تفکیک تاریخ شهری شهر جورقان را در منطقه جدید آهوان به متراژ ۳۳هزار و ۵۰۰ مترمربع در دستور کار داریم، توضیح داد: فاز اول این طرح تکمیل شده و امیدواریم تا پایان دوره ششم بقیه ۴۵ هکتار نیز انجام شود. وی به موضوع حمایت سازمان نظام مهندسی از شهرداری‌‌‌ها اشاره کرد و گفت: در شهرهای کوچک همچون جورقان، قهاوند، مریانج و شیرین‌‌‌سو، حق‌‌‌الزحمه نظام مهندسی باید بر مبنای‌درصد تمام‌‌‌شده ساختمان در آن شهر باشد، اما ۲ سال است طبق قانون، شهرهای کوچک نیز طبق قیمت استان مبلغ حق‌‌‌الزحمه را پرداخت می‌کنند که این فاصله‌‌‌گرفتن مردم از دریافت پروانه ساختمانی را در پی دارد و ما با همراهی دفتر مهندسی تلاش می‌‌‌کنیم، این مشکل حل شود.

شهردار جورقان در ادامه با اعلام اینکه تفکیک ۶۰ هکتار از اراضی جورقان در دستور کار قرار دارد، افزود: به دنبال شهر جورقان جدید هستیم و این اقدام عملا با دادن پروانه رایگان و وام ۲۰۰میلیونی ۴‌درصد ۲۰ ساله به هر واحد آغاز شده تا شهر آرام آرام منتقل شود. احمدی به برنامه‌‌‌های بلندمدت مدیریت شهری همچون تکمیل بلوار آیت‌الله رحمانی اشاره کرد که ۴۰‌درصد پیشرفت دارد. احداث و توجه به فضاهای ورزشی و سرگرمی مردم، توسعه فضای سبز، توجه ویژه به فرهنگ کتابخوانی در شهر از دیگر مواردی بود که شهردار جورقان به آن اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری در این دوره در حوزه فرهنگی بیشتر از توان خود وارد شده و کتابخانه شهر در مساحت ۱۱۰ متر احداث شده و اکنون ۳۸۰ نفر عضو فعال دارد. جمشید شکری کامروا، رئیس شورای شهر جورقان نیز در این نشست با قدردانی از مسوولانی که به جورقان توجه می‌کنند، به موضوع استقرار مرکز فوریت‌‌‌های پزشکی با نام مرکز۱۱ شهر جورقان اشاره کرد و گفت: این موضوع سال‌ها به علت نداشتن محل مناسب ابتر مانده بود. بر همین اساس، شهرداری یک زمین ۳‌هزار و ۲۰۰ مترمربعی در اختیار مرکز بهداشت گذاشته بود، اما مرکز بهداشت قبول نمی‌کرد که مرکز فوریت‌‌‌ها در بدنه شهر قرار بگیرد که با پیگیری اعضای شورا، اورژانس با محوریت جورقان مستقر شد و به روستاهای اطراف نیز خدمات‌‌‌رسانی می‌کند.

شکری کامروا یکی دیگر از طرح‌‌‌های جورقان را حل مشکل فاضلاب اعلام کرد و ادامه داد: طی جلساتی که با شهردار و مسوولان داشتیم، قرار شد، ۳ هکتار از مسیر اصلی فاضلاب را ادامه دهند تا به مردم خدمات‌‌‌رسانی شود. رئیس شورای شهر جورقان با بیان اینکه یکی دیگر از دغدغه‌‌‌های ما سرعت بخشیدن به طرح‌‌‌های ورزشی شهر بود، توضیح داد: وضعیت فضاهای ورزشی در شهر جورقان مناسب نیست. این شهر با وجود داشتن ۱۱‌هزار نفر جمعیت از داشتن زمین چمن ورزشی محروم است. با پیگیری‌‌‌های متعدد از استانداری برای احداث زمین چمن استاندارد در این شهر تاییدیه گرفتیم و با بودجه کم ۲۰۰‌میلیون تومانی فعلا فنس‌‌‌کشی زمین چمن را ادامه می‌‌‌دهیم تا در سال‌های آینده بودجه خوبی برای ادامه طرح بگیریم. همچنین یک زمین مینی فوتبال نیز برای بوستان مادر در نظر گرفتیم که شهرداری آن را انجام می‌دهد.