افزایش 2500 مگاواتی ظرفیت تولید نیروگاه‌‌‌های خراسان

 وی در خصوص ظرفیت تولید برق در کلان‌شهر مشهد اظهار کرد: با توجه به رشد بالای مصرف برق در این کلان‌شهر و توسعه خدمات شهری، لازم است شبکه انتقال و فوق توزیع شهر مشهد توسعه یابد که بر این اساس یک پروژه بسیار مهم در داخل شهر مشهد در حال اجراست. محمودی خاطرنشان کرد: این طرح شامل اجرای پست ۴۰۰ کیلوولت GIS امام رضا واقع در میدان بسیج است. وی با اشاره به اینکه این طرح یکی از طرح‌‌‌های منحصربه‌فرد در کشور است، افزود‌: در این پروژه برای نخستین بار کابل ۴۰۰ کیلوولت در داخل کشور ساخته می‌شود. همچنین یک تونل به طول ۵/ ۴ کیلومتر در سمت پست زکریا اجرا خواهد شد.

وی هزینه کل پروژه را بیش از ۱۷۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: به منظور تامین این هزینه بخشی از زمین ساختمان قدیم اداری شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان جهت فروش به مزایده گذاشته شده است که از طریق مولدسازی درحال پیگیری است و با فروش زمین مذکور و اختصاص عواید آن، اجرای این پروژه سرعت خواهد گرفت. وی در ادامه به برنامه‌‌‌های شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان برای عبور از پیک مصرف اشاره کرد وگفت: برای عبور از پیک مصرف برق در سال‌جاری در برنامه ۱۴۰ اقدام وزارت نیرو این شرکت ۵ طرح مهم در داخل شهر مشهد ابلاغ شده بود که با همت و تلاش کارکنان شرکت برق منطقه‌‌‌ای خراسان به طور کامل اجرا شد و تاکنون از اوج مصرف عبور کرده‌ایم. وی نصب ترانس سوم پست ۴۰۰ کیلوولت ابوطالب، اجرای پست فرهنگ و پست‌‌‌های نمایشگاه، پردیس، شهدا و چند پروژه در شهرک‌‌‌های صنعتی شامل شهرک‌‌‌های صنعتی قوچان، جغتای، دیهوک، گناباد، سبزوار، فاروج و شیروان را از این اقدامات اعلام کرد.

محمودی در خصوص طرح‌‌‌های هفته دولت امسال نیز گفت: در این هفته ۸ طرح شامل احداث پست ۱۳۲ کیلوولت شهرک صنعتی جغتای، پست ۱۳۲ کیلوولت قوچان وخط تغذیه آن، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ کیلوولت پارسی، پست ۱۳۲ کیلوولت موبیل بوژان، افزایش ظرفیت پست ۱۳۲ پردیس و نمایشگاه، همچنین احداث پست ۱۳۲ کیلو ولت موبیل صنعتی تبادکان و احداث پست ۱۳۲ کیلوولت صنعتی دیهوک و خط تغذیه آن از جمله این طرح‌‌‌هاست.