تصویب فاینانس 105 میلیون یورویی برای خط 2 و 3 مترو شیراز

مصوبه دیگر لایحه شهرداری شیراز در خصوص انعقاد قرارداد همکاری با شرکت‌های تامین کننده موتورسیکلت‌های برقی داخلی برای توسعه استفاده شهروندان و مجموعه سازمان‌های شهرداری کلان‌شهر شیراز بود که در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز بررسی شد. براساس ماده واحده این مصوبه به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود نسبت به انعقاد قرارداد همکاری با شرکت‌های تامین کننده موتورسیکلت‌‌‌های برقی داخلی جهت توسعه استفاده شهروندان و مجموعه سازمان‌های شهرداری کلان‌شهر شیراز، برابر ضوابط، مقررات و وفق آیین‌نامه‌های مالی و معاملات شهرداری اقدام کند.

دستور کار دیگر لایحه شهرداری شیراز درخصوص جوایز خوش‌حسابی عوارض نوسازی، صنفی و خودرو سال ۱۴۰۱، ارسالی از کمیسیون برنامه، بودجه، امورحقوقی و املاک شورا، بود ‌‌‌که به تصویب رسید. بر این اساس به شهرداری شیراز اجازه داده می‌شود در راستای برگزاری جشنواره خوش حسابی سال ۱۴۰۱ در کدهای عوارض سالانه نوسازی، خودرو و صنفی جهت پرداخت جوایز به صورت قرعه‌کشی به مؤدیان حقیقی که به موقع عوارض خود را پرداخت کرده‌‌‌اند، مبلغ‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ۴۵میلیارد ریال از محل ردیف اعتباری ۱۵۰۳۰۳ بودجه شهرداری اختصاص دهد.

همچنین شهرداری مکلف است حداکثر در مدت یک ماه از تاریخ ابلاغ مصوبه، دستورالعمل اجرایی برگزاری جشنواره خوش حسابی عوارض سالانه نوسازی، خودرو و صنفی شهرداری شیراز را تهیه و به شورای اسلامی شهر ارائه کند. در دیگر دستور کار شورا لایحه دوفوریتی شهرداری شیراز مبنی بر اصلاح مصوبه «عوارض قطع درختان» بررسی شد. ضمن تصویب دوفوریت لایحه عوارض ناشی از قطع، خشک کردن و آسیب به درختان، محاسبه و دریافت می‌شود. در صورت قطع بدون مجوز، خشکاندن یا خشک شدن درختان به علت عدم‌نگهداری و سهل‌انگاری در هر مکان، عوارض موضوع بند‌های ۱ و ۲، به صورت ۵ برابر محاسبه شود و اخذ و کاشت نهال جایگزین، مطابق بند ۳ همین ماده است. شهرداری ملزم است مبالغ دریافتی به عنوان خسارت که توسط مراجع قضایی مورد حکم قرار می‌گیرد را صرفا جهت احیای باغ‌هایی که در اختیار شهرداری قرار دارد، هزینه کند.