امیر کشانی،  رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان،  درباره فعالیت‌‌‌های آموزشی اتاق در حوزه اقتصادی به «دنیای‌اقتصاد» گفت:  اتاق بازرگانی اصفهان تلاش دارد از سنین ۸ تا ۶۰ سال در حوزه‌‌‌های مختلف آموزش اقتصادی را دنبال کند. از بحث بازرگانان کوچک برای نسل آینده تجار،  به‌‌‌اضافه رده‌‌‌های مختلف سنی و بازرگانان جوان که دوره‌‌‌های آموزشی مختلفی را در اتاق می‌‌‌بینند. بحث کارشناس صادرات نیز مطرح است و قرار است ۵۰۰ کارشناس صادرات برای استان تربیت شوند. وی در ادامه افزود:  حجم آموزش‌‌‌های اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان با هیچ‌‌‌کدام از اتاق‌‌‌های ایران قابل‌‌‌مقایسه نیست،  شما این حجم آموزش با این کیفیت را در هیچ‌‌‌کدام از اتاق‌‌‌ها پیدا نمی‌‌‌کنید. این آموزش‌‌‌ها بیشتر برای اعضای اتاق و  افرادی است  که فعالیت تجاری جدی دارند. تجاری هم که ما تربیت می‌‌‌کنیم تجار آینده استان هستند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اصفهان در رابطه با آموزش اقتصادی اقتصاد برای مناطق کم‌برخوردار اظهار کرد:  برای مناطق کم‌‌‌توجه شده شهر نیز آموزش‌‌‌های اقتصادی در نظر گرفته‌‌‌ شده و از این مساله بی‌‌‌نصیب نخواهند ماند. اتاق بازرگانی سعی دارد بحث تجار کوچک را با هماهنگی فرهنگسراها و ارگان‌‌‌های مختلف به آموزش بچه‌‌‌ها بپردازد و بازدید از مراکز صنعتی و حضور در اتاق نیز بخشی از این آموزش‌‌‌هاست. اعضای اتاق فعال اقتصادی هستند و برای آنها کارشناس صادرات و تجارت تربیت می‌‌‌کنیم. این اقدامی که در حال انجام است با گذشته قابل‌‌‌مقایسه نیست.

کشانی درباره تلاش اتاق بازرگانی برای افزایش رقم صادراتی استان اصفهان گفت:  در آموزش برنامه ویژه داریم به‌‌‌خصوص در بحث صادرات که حوزه‌‌‌های مختلف چه توانایی‌‌‌هایی دارند و هر ارگان و بخش ما وظیفه‌‌‌اش چیست. عدد صادراتی استان قابل‌‌‌قبول نیست و عجیب است. ما روی این موضوع جدی کار می‌‌‌کنیم،  زیرا ۹/ ۲ درصد صادرات غیرنفتی کشور از استان اصفهان شامل ذوب‌‌‌آهن و فولاد و... می‌‌‌گذرد. ما ۱۱ درصد اقتصاد کشور و ۷ درصد جمعیت را داریم که این عدد صادراتی اصلا برای استان مناسب نیست. ما برای بهبود این وضعیت روی آموزش،  صادرات، تشکل‌‌‌های صادراتی و نمایشگاه‌ها کار می‌‌‌کنیم.