این شهرک هشتم مهرماه سال‌جاری میزبان ۱۵۰ دانشمند و شخصیت علمی تراز اول جهان اسلام است که در قالب شرکت‌کنندگان جایزه بین‌المللی مصطفی، از قطب فناوری اصفهان و پایه‌‌‌گذار پارک‌‌‌های فناوری کشور بازدید می‌کنند. قاسم اظهار کرد: جایزه علمی مصطفی یکی از رویدادهای بین‌المللی بسیار مهم حوزه علم و فناوری است که در ایران و پنجمین دوره آن برای اولین بار، در اصفهان برگزار می‌شود. علت برگزاری این رویداد مهم در اصفهان نیز ظرفیت‌‌‌های بسیاری است که این استان در اختیار دارد. جایزه بین‌المللی مصطفی جایزه‌‌‌ای بسیار ارزشمند و برگزاری این رویداد در اصفهان بسیار مهم است. طبیعی است جایزه‌‌‌ای که بنیاد ایرانی مصطفی به برگزیدگان این رویداد ارائه می‌دهد، نیز جایزه بزرگی محسوب می‌شود.

وی افزود: افرادی که در این رویداد شرکت می‌کنند، افراد برجسته علمی و فناوری محسوب می‌‌‌شوند که یا خودشان مسلمان هستند یا از کشورهای مسلمان به ایران می‌‌‌آیند. بازدید این افراد از ایران و امکان آشنایی بیشتر با دستاوردهای کشور، فرصت بسیار مغتنمی است که می‌تواند افزایش مراودات بین‌المللی شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و فناور ایرانی را به دنبال داشته باشد. رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: بازدید این افراد برجسته و تاثیرگذار علمی از مرکز پر‌سابقه فناوری کشور، نمودی از پیشرفت جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی فناوری است. در همین راستا و برای استفاده حداکثری از حضور این چهره‌‌‌های تاثیرگذار در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، برنامه‌‌‌های ویژه‌‌‌ای نظیر بازدید و برگزاری پنل‌‌‌های علمی در نظر گرفته ‌‌‌شده است.

تکمیل‌‌‌کننده این برنامه‌‌‌ها، نمایشگاه ویژه معرفی دستاوردهای شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و فناور مستقر در شهرک است که به آشنایی بیشتر این چهره‌‌‌های تاثیرگذار با دستاوردهای موجود کمک می‌کند. مصلحی ادامه داد: با توجه به دستاوردهای بی‌‌‌شمار شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و بیش از ۶۵۰ شرکت مستقر در آن، با معرفی صحیح، این چهره‌‌‌های تاثیرگذار و برجسته علمی که بعضا از سیاستگذاران عرصه فناوری در کشورهای خود هستند، می‌توانند سفیران خوبی برای معرفی دستاوردهای علمی و فناورانه ایران در سطح بین‌المللی باشند؛ بنابراین این بازدید اثر بزرگی در عرصه فناوری کشور خواهد داشت. یکی از آثار این رویداد، ایجاد ارتباط میان شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان و فناور مستقر در شهرک و این چهره‌‌‌های تاثیرگذار است که می‌تواند زمینه‌‌‌ساز صادرات محصول یا توسعه فناوری برای این شرکت‌ها باشد. به‌‌‌علاوه می‌تواند نقش مهمی در گسترش اخبار صحیح پیرامون این موضوع در سطح جهان ایفا کند.

وی خاطرنشان کرد: همه بازیگران اکوسیستم فناوری می‌توانند از فواید رویداد بهره‌‌‌برداری کنند. طبیعتا شهرک هم می‌تواند در حاشیه این رویداد بیش‌‌‌ از پیش شناخته شود. بدیهی است وقتی این برند در عرصه بین‌الملل تقویت شود، شرکت‌های مستقر در آن نیز می‌توانند از فواید آن در مراودات خود استفاده و فعالیت فناورانه خود را گسترش دهند. رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان گفت: این شهرک اولین پارک علمی و فناوری ایران است و تجارب بسیاری در این حوزه در اختیار دارد. از سوی دیگر همواره تلاش کرده تا بدون محدودیت، این تجربیات را به دیگران منتقل کند و حتی این کمک را وظیفه خود می‌‌‌داند؛ بنابراین هرچه شهرک بتواند روابط بین‌المللی خود را توسعه دهد، همه پارک‌‌‌های علمی و فناوری کشور و بازیگران این عرصه از فواید آن بهره‌‌‌مند می‌‌‌شوند. مصلحی در پایان با اشاره به سطح بالای دانشگاه‌‌‌های استان اصفهان و مقالات ارزشمند آنها در سطح دنیا تاکید کرد: مهمانانی که در قالب جایزه مصطفی به ایران سفر می‌کنند، بسیار تاثیرگذار هستند. اگر بتوانیم به‌‌‌خوبی توانمندی‌‌‌ها و ظرفیت‌‌‌های خود را به آنها معرفی کنیم، قطعا اتفاقات خوبی در ذیل آن رقم خواهد خورد‌‌‌.