قرارداد واگذاری سرمایه‌گذاری در منطقه گردشگری باداب‌سورت در صورت تایید سازمان منابع طبیعی تا یک ماه دیگر بسته می‌شود. مدیر گردشگری کانون اتومبیلرانی ضمن بیان این خبر به توضیح چگونگی فرآیند این واگذاری پرداخت و به خبرگزاری مهر گفت: «این منطقه که حدود ۳۰ هکتار است، قرار شده برای سرمایه‌گذاری در اختیار کانون اتومبیلرانی قرار بگیرد. برای این منظور جلساتی برپا، مطالعاتی انجام شده و برنامه آن نیز طراحی شده است. مطالعات را به سازمان منابع طبیعی ارائه کرده‌ایم تا در صورت تایید، این قرارداد تا یک ماه دیگر بسته شود.»

عبادرضا اسلامی تصریح کرد: «حضور در محل، مطالعات اقتصادی، تهیه طرح، رایزنی با سازمان‌های مختلف درباره ایجاد زیرساخت‌ها، برآورد هزینه‌ها، مطالعه درباره اینکه از چه سازه‌هایی استفاده شود و بررسی میزان کمک افراد محلی از جمله وظایفی بوده که ما باید انجام می‌دادیم.» وی با ابراز تاسف از اینکه بسیاری از خانه‌های قدیمی اطراف باداب‌سورت، تخریب و به سبک جدید ساخته شده‌اند، ادامه داد: «به این نتیجه رسیدیم می‌توان خانه‌هایی را که سبک قدیمی دارند کمک کرد تا سبک سنتی خود را حفظ کنند و برای پذیرایی از مهمانان آماده شوند.»

اسلامی با اشاره به لزوم استفاده از مردم بومی برای فعالیت گردشگری در این منطقه، خاطرنشان کرد: «ما در دو ماه اخیر فعال‌تر شده‌ایم و باید کار را شروع کنیم. همچنین باید چند نفر از روستاییان را برای کمک به این پروژه جذب کنیم.» مدیر گردشگری کانون اتومبیلرانی سپس به تشریح طرح این نهاد برای گردشگری اطراف باداب‌سورت پرداخت و گفت: «طرح ما این است که ۵۰ هزار متر مزرعه در اطراف چشمه‌ها برای محصولات ارگانیک ایجاد شود تا محصول آن هم در رستوران و برای پخت غذای محلی مورد استفاده قرار گیرد و هم به گردشگران برای فروش عرضه شود.»

به گفته وی چند هنر مختلف صنایع‌دستی در روستاهای اطراف چشمه‌ها نیز شناسایی و از هنرمندان خواسته شده که کار خود را آغاز کنند و به آنها اعلام شده که در این راستا مورد حمایت قرار خواهند گرفت. اسلامی یادآور شد: «اولین کاری که باید در راستای حفاظت از چشمه‌ها صورت گیرد، باید بهره‌گیری از کارشناسان خارجی باشد. به این ترتیب نخست باید، چشمه‌ها مرمت شود، چون دو بخش از چشمه‌های مهم آن منطقه خشک شده‌اند. همچنین پس از آن باید آب‌نماها دوباره احیا شوند.» مدیر گردشگری کانون اتومبیلرانی با اشاره به اینکه لجن و آب‌های شور و ترش این چشمه‌ها را برای آزمایش به مراکز تحقیقاتی فرستاده‌ایم، اظهار کرد: «در آزمایش‌های اولیه اعلام کرده‌اند که آب‌های خوبی در این مکان وجود دارد، اما هنوز آنالیز نکرده‌اند که آیا این آب‌ها سالم است یا نه. باید مهر بهداشت وجود داشته باشد. به اعتقاد من می‌توان این آب‌ها را فروخت و شغل ایجاد کرد.» به گزارش «دنیای اقتصاد»، چشمه‌های باداب‌سورت در استان مازندران، جنوب شهرستان ساری، بخش چهاردانگه، حدفاصل روستاهای اروست و مال‌خواست واقع شده‌ و طی یکی دو سال اخیر به‌دلیل بهره‌گیری نامناسب از آنها، در معرض نابودی قرار گرفته‌اند.