او با بیان اینکه حفظ و احیای میراث‌فرهنگی هیچ منافاتی با توسعه شهری نداشته و باعث تقویت تعلق شهری شهروندان و هویت‌بخشی به داشته‌های فرهنگی بین اقشار جامعه می‌شود، اظهار کرد: «ثبت بناهای تاریخی در فهرست آثار ملی اولین گام در حفظ و صیانت از میراث‌فرهنگی کشور است؛ اما نباید تنها به این اتفاق بسنده کرد و باید برای احیا و مرمت بناهای تاریخی از مشارکت نهادهای متولی که در بهره‌برداری از این آثار سهیم می‌شوند، استفاده کرد.» در طول سال‌های گذشته وضعیت کتیبه «دم شیر قاجاری» قرار گرفته در کارخانه سیمان شهر ری که امروز دیگر این فضا را مالک آن کتیبه می‌دانند، حاشیه‌هایی را برای این فضای صنعتی به وجود آورده بود. از سوی دیگر، انتخاب این مکان به‌عنوان لوکیشن هفدهمین قسمت از سریال پایتخت حاشیه‌های بیشتری را برای این کارخانه ایجاد کرد.

در اواسط مهرماه نیز مسوولان شهری نسبت به مرمت در حال انجام ساختمان قاجاری آگاهی شاپور معترض شدند. حتی محمدجواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران هم در همان زمان، این بحث را به صحن علنی شورای شهر تهران کشاند. احمدرضا حشمتی، ناظر میراث‌فرهنگی در پروژه مرمت عمارت کلاه‌فرنگی آگاهی شاپور، در مورد این اعتراضات مطرح کرد که «کسی که چهار بنای تاریخی را دیده باشد، به اصول مرمتی مسلط‌تر است و می‌تواند تشخیص دهد کدام بخش مرمتی جدید و کدام قدیمی‌تر است. ایرادمان را اصولی و کارشناسانه مطرح کنید و اگر کار بدی کرده‌ایم، بگویید.» آذرماه سال گذشته نیز محسن هاشمی، مدیر پروژه بهسازی و ساماندهی نما و منظر میدان و پیاده‌راه حرم عبدالعظیم حسنی (ع) در شهر ری از پایان مرمت کاروانسرای عباسی در این بخش تاریخی از تهران نیز خبر داد: «مرمت این کاروانسرا با نظارت اداره میراث‌فرهنگی شهر ری از خرداد امسال آغاز و ایوان‌های شرقی، جنوبی، و شمالی، جداره‌های داخلی و ۱۷کاربری خارجی آن مرمت و بهسازی شد.»